Verzameltopic: Alles over cyclocrossen (showen, vragen, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Op mijn crossert zit een FSA Gossamer 46/34 crank op en dat werkt prima. Buitenblad is overigens door de vorige eigenaar vervangen voor een TA Spec Zaphyr blad in 46.
Derrie is een merkloze overigens
RL!
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 23:28

Gei-Kek schreef:Vraagje.
Heb nu andere crosser gekocht.
Hier zit 50(52) /39 voor bladen op.
In de toekomst kan dit 36/46 worden.(toch)

Kan 34/46 ook?

Compact crankset racert is toch ook 34/50?

Ultegragroupset /korte kooi
Die voorbladen hangt af van de steek van je crankset: compact (110) of dubbel (130). 39 tanden kan compact en dubbel zijn. Als het een dubbel is, kun je er maximaal een 38 opzetten. Als het een compact is, past een 34 ook.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Het is een cx-er.
Dus gok compact.
Steek is flink kleiner als (mijn vorige) campa daar was 39 t de kleinst mogelijke
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

ZO!
Vandaag voor het eerst met de cx-er de (mtb)club training gedaan.

Hard recht vooruit ging prima :-q

Voor de rest.
Bochten :((
Mul zand :(( :((
Afdalingen in mul zand :(( :(( :((

Ik denk wel dat als weer op een mtb stap het allemaal een stuk makkelijker gaat.
Vooral met sturen(in losse ondergrond) heb ik echt moeite mee.
Je gewicht achter het zadel brengen is ook een heel stuk moeilijker.

Ik bike al een paar jaar,was vandaag niet te merken :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ik ben mijn oude Alan weer aan het opbouwen, en wil er wat bredere banden opleggen dan ik in het verleden deed. Nu vroeg ik me af tot welke breedte band ik kon gaan op Mavic Aksium velgen. 35mm? 40mm? Of wil ik dan teveel?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Maat van de vork en achterbrug zijn bepalend in deze. Wellicht Schwalbe's Smart Sam in 42mm?
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

Welke crankstellen zijn er beschikbaar voor BSA die een single blad hebben?
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Denk dat dat er best veel zijn.
Heb je een paar op het oog?
(Of ff rond neuzen in een (web-)winkel)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

Gei-Kek schreef:Denk dat dat er best veel zijn.
Heb je een paar op het oog?
(Of ff rond neuzen in een (web-)winkel)
Ik heb altijd Campa Ultra Torique gehad en zoek nu eigenlijk een Sram met een enkel voorblad (narrow wide) geschikt voor BSA.
Deze tandwielen zijn niet beschikbaar voor Campa ivm een "hidden bolt".
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Heb geen verstand van Campa.
1 keer fiets gehad met campa/shimano mix .Dat was een ramp.

Rij ook een mtb(duh) dus ik houd alles lekker oip shimano/sram.

Sommige webshop heb ook een online chatbox oid.Misschien kunnen die je verder helpen.
Sorry maar ik kan niks zinnigs meer hierover kwijt
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

body schreef:
Gei-Kek schreef:Denk dat dat er best veel zijn.
Heb je een paar op het oog?
(Of ff rond neuzen in een (web-)winkel)
Ik heb altijd Campa Ultra Torique gehad en zoek nu eigenlijk een Sram met een enkel voorblad (narrow wide) geschikt voor BSA.
Deze tandwielen zijn niet beschikbaar voor Campa ivm een "hidden bolt".
Ik heb een BSA frame en ik heb een SRAM Force CX1 crankstel er in, specifiek voor 1 voorblad. Gewoon met een paar SRAM GXP bracket cups, die draai je zo in je BSA frame. Narrow wide tandblad heb ik van Race Face, 110mm BCD en 42t.

Let wel op: je hebt ook een BB30 versie van dit crankstel, deze moet je niet hebben. Dit is de correcte versie, 2016 model: https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... 16-p43824/" onclick="window.open(this.href);return false;

De oude CX1 voor GXP is niet meer leverbaar zie ik.
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

Interessante informatie, bedankt
Ik zie dat ik voor de GX met 1 blad kan gaan, http://www.featherbikes.nl/sram-gx-1400 ... nkset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het enkel blad staat ten opzichte van een dubbel meer gecentreerd in het midden. Nu vraag ik mij alleen af of hier ook een 44 tands op kan (ik kan deze namelijk laten maken). Houd ik dan genoeg ruimte over ten opzicht van de achterbrug? Tot nu toe heb ik alleen 38 tands gezien.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Waarom zou je een MTB crank willen? Daar is volgens mij het grootste inderdaad 38t. Het crankstel wat ik in mijn vorige post linkte kan tot iets van 46 met een blad van SRAM zelf: https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... 15-p39312/" onclick="window.open(this.href);return false;

En volgens mij zijn er met de groep Force 1 (nieuw voor 2016) bladen te krijgen tot 52 of 53. Overigens verwacht ik dat zo'n 110mm BCD blad met narrow-wide tanden prima werkt op normale compact cranks met dezelfde BCD, dus je hoeft niet per sé een crank te hebben specifiek voor 1 blad. Als je maar een GXP crank hebt, deze kan in BSA.

Qua achterbrug heb ik geen idee. Mijn blad zit ongeveer op de plek van het buitenblad (zal me verbazen als het uberhaubt verschilt). Ruimte zat voor nog veel grotere bladen dan ik nu heb (42t).
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

nversteege schreef:Waarom zou je een MTB cra
k willen? Daar is volgens mij het grootste inderdaad 38t. Het crankstel wat ik in mijn vorige post linkte kan tot iets van 46 met een blad van SRAM zelf: https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... 15-p39312/" onclick="window.open(this.href);return false;

En volgens mij zijn er met de groep Force 1 (nieuw voor 2016) bladen te krijgen tot 52 of 53. Overigens verwacht ik dat zo'n 110mm BCD blad met narrow-wide tanden prima werkt op normale compact cranks met dezelfde BCD, dus je hoeft niet per sé een crank te hebben specifiek voor 1 blad. Als je maar een GXP crank hebt, deze kan in BSA.

Qua achterbrug heb ik geen idee. Mijn blad zit ongeveer op de plek van het buitenblad (zal me verbazen als het uberhaubt verschilt). Ruimte zat voor nog veel grotere bladen dan ik nu heb (42t).
Je hebt gelijk. Ik heb de cx1 nodig van sram.
Helaas heb ik geen compact maar zou dubbel goed werken in combinatie met een 44 tand met oog op schuine ketting?
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Weet ik niet.. geen ervaring mee. Zal je ff op moeten zoeken. Mijn ketting doet het prima, het zal wel iets slechter zijn voor je ketting (bij veelvuldig gebruik van lichtste verzetten) dan een dubbel crankstel maar ja dat is het voor mij wel waard.
Plaats reactie