Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Honda CBR900RR Fireblade '98 :-q

Afbeelding
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ja inderdaad een katana.
Geen origineel blok meer en de nodige modificaties achter de rug.
De motor heeft ook al heel wat mee gemaakt sinds 1982

Ramon
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

[Afbeelding
URL=http://s873.photobucket.com/user/novate ... b.jpg.html]Afbeelding[/URL]
Afbeelding
Goede oude tijd.......
Bird Aeris 9 blurple
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Ook maar even mijn bike toegevoegd een niet allerdaags model volgens mij want heb hem hier nog niet gespot.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vandaag niet de fiets, maar de motorfiets weer eens uitgelaten.
Afbeelding

De V-strom is door omstandigheden helaas de deur uit, deze XTZ heeft daar de plaats van in mogen nemen.
Een zware, maar fijne fiets!
Ideaal voor een motortripje afgelopen zomer.
Afbeelding
Je merkt maar weinig van de bagage...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

De mijne en de baas :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Ik heb nog een 929RR Fireblade, al een jaar of 7.
Rij er eigenlijk nooit meer mee, en toen ik dat nog wel deed speelde ik er veel mee op de parkeerplaats.

Vroeger wel leuk speelgoed gehad, R1, ZX10R, SXV 5.5, 748R etc :)

Afbeelding
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Ik vind het nog steeds de mooiste hobby samen met Mountainbiken.
Liefst wil ook nog Supermoto erbij hebben.
Maar dat komt nog wel een keer.
Staat op mijn verlanglijstje :D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dit topic maar eens leven in blazen, had al eens gezocht hier naar maar zo te zien aan de laatste reactie ook niet echt een actief topic, toch maar een bijdrage..

Als eerste motor een Suzuki GS500e gehad, sinds 2,5 jaar nu op een Honda VTR1000f Firestorm te vinden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zoiets heb ik ook in de schuur staan maar bij mij moet de motorhobby steeds meer wijken voor het fietsen. Soms is het jammer maar het is niet anders. Het fietsen is simpeler, je hebt minder met ander verkeer te maken en minder gevaar ook.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@floris500: Nette fiets, blijft jammer dat de iets wat "basic" 2-pitters er niet meer zijn (zelf in die tijd een Suzuki TL1000 gehad)
@kan niet meer: Dat "probleem" herkenbaar, beide hobby's leuk met mooi weer. Vooral in mijn marathonperiode best wel eens slikken als het super mooi motorweer was en ik dan in het Sauerland op de Cannondale mezelf zat af te peigeren. Dat verleden tijd, dus fiets meer km's dan ooit, maar ook meer motor km's. Afgelopen jaar toch 8.000 km met de Hayabusa (17.000 op de fiets) omdat ik nu weekendje Sauerland op de Soes ipv Cannondale doe. :winkie:

Algemeen vraagje: Wie heeft ervaring met aanhanger voor 1 motor die redelijk laag is (ivm gewicht motor icm er op duwen). Ergens een leuk adres voor huur?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

@kan niet meer; Snap ik opzich, klopt ook wat je zegt. Ik kan mezelf toch echter niet zonder motor indenken. Qua kilometers ook geen astronomische getallen maar toch regelmatig een lekker ritje (6-8k per jaar ongeveer).

@Fred; Thanks! Zeker jammer dat de Vtwin glorietijd voorbij is gegaan, althans voor mij als V2 liefhebber. Het voordeel hiervan komt weer dat de twins uit die dagen nu een enorm bang-for-your-buck gehalte hebben in de 2ehands markt. Een leuke Firestorm/TLS/RSV heb je tegenwoordig echt voor een schijntje als je kijkt wat je ervoor terug krijgt (in mijn ogen dan).
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

@floris500:
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders... :kiss:

De RSV is in mijn ogen een erg ondergewaardeerde fiets, en dat zie je helaas ook terug in de 2e hands waarde. Heb er 2 gehad (1999 en 2002), en er in totaal 12 jaar met heel veel plezier op gereden.
Superfiets, doet wat mij betreft niets onder voor een Duc. Erg betrouwbaar(wat met het eerder genoemde, andere Italiaanse merk nog wel eens anders was in die dagen), relatief comfortabel voor een racer en erg goede stuureigenschappen.
Ook het geluid was indrukwekkend, zeker met een ander uitlaatsysteem. Erg mooi donkerbruin geluid...

Heb haar een paar jaar geleden helaas ook verkocht omdat ze te weinig uitgelaten werd. Nog wel een beetje spijt van...

Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Lekker vies is niet bah...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kootje schreef:De RSV is in mijn ogen een erg ondergewaardeerde fiets, en dat zie je helaas ook terug in de 2e hands waarde. Heb er 2 gehad (1999 en 2002), en er in totaal 12 jaar met heel veel plezier op gereden.
<knip>
Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
2 cilinder idd heerlijk. Meer karakter dan een 4 pitter, maar rij alweer vanaf 2005 op GSXR'en.
Mijn TL had van die open BOS carbon dempers, je kon de uitlaatklep bij wijze van spreke zien als je achterin de uitlaat keek.
Destijds wel getwijfeld over de RSV-mille, model vanaf jaargang 2004 zoals onderstaande

Afbeelding

Beetje sportieve 2 pitter is er inderdaad amper meer muv Ducati.

Maar nu zelf een beetje aan het wachten op een generatie 3 van de Hayabusa, nu voor ons prima sportievere toerfiets.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kootje schreef:@floris500:
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders... :kiss:

Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Ook 1 van mijn liefdes wel, ik sluit niet uit dat er ook nog eens 1 hier komt te staan. Of een SP1/2.. Of een Corsaro.. Of.. :p (gelukkig nog wel keuze op de 2ehands markt)
Fred (mtb-sport) schreef:2 cilinder idd heerlijk. Meer karakter dan een 4 pitter, maar rij alweer vanaf 2005 op GSXR'en.
Mijn TL had van die open BOS carbon dempers, je kon de uitlaatklep bij wijze van spreke zien als je achterin de uitlaat keek.
Destijds wel getwijfeld over de RSV-mille, model vanaf jaargang 2004 zoals onderstaande

Beetje sportieve 2 pitter is er inderdaad amper meer muv Ducati.

Maar nu zelf een beetje aan het wachten op een generatie 3 van de Hayabusa, nu voor ons prima sportievere toerfiets.
Maatje van me had ook een TL, kan ook zeker een leuk geluid uit komen :)
Bij mij zitten er nu open Mivv dempers onder, prachtig geluid ook! ( https://www.youtube.com/watch?v=DkYHA124SCU" onclick="window.open(this.href);return false; / https://www.youtube.com/watch?v=pwgA3rdJTvA" onclick="window.open(this.href);return false; )
Al doet zo'n filmpje niet echt recht aan het geluid, maargoed het geeft een idee :-D

Buitenom Ducati heb je onze oranje vrienden uit Oostenrijk nog die veel met de V2 doen, verder niet veel grote fabrikanten nee.

Ik zou nog wel eens op een 3-cilinder willen rijden, erg benieuwd hoe dat rijdt.. Sommige zeggen dat het "best of both worlds" is..
Plaats reactie