Honda CBR900RR Fireblade '98
Het motorhoekje
- Bike2Sport
- Mtb fanaat
- Berichten: 33
- Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
- Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
- Contacteer:
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap
http://www.facebook.com/bikesport
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap
http://www.facebook.com/bikesport
- ramon2
- All rounder
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Ja inderdaad een katana.
Geen origineel blok meer en de nodige modificaties achter de rug.
De motor heeft ook al heel wat mee gemaakt sinds 1982
Ramon
Geen origineel blok meer en de nodige modificaties achter de rug.
De motor heeft ook al heel wat mee gemaakt sinds 1982
Ramon
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 235
- Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
- Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw
Ook maar even mijn bike toegevoegd een niet allerdaags model volgens mij want heb hem hier nog niet gespot.
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.
"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Vandaag niet de fiets, maar de motorfiets weer eens uitgelaten.
De V-strom is door omstandigheden helaas de deur uit, deze XTZ heeft daar de plaats van in mogen nemen.
Een zware, maar fijne fiets!
Ideaal voor een motortripje afgelopen zomer.
Je merkt maar weinig van de bagage...
De V-strom is door omstandigheden helaas de deur uit, deze XTZ heeft daar de plaats van in mogen nemen.
Een zware, maar fijne fiets!
Ideaal voor een motortripje afgelopen zomer.
Je merkt maar weinig van de bagage...
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Zoiets heb ik ook in de schuur staan maar bij mij moet de motorhobby steeds meer wijken voor het fietsen. Soms is het jammer maar het is niet anders. Het fietsen is simpeler, je hebt minder met ander verkeer te maken en minder gevaar ook.
"This species has amused itself to death"
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
@floris500: Nette fiets, blijft jammer dat de iets wat "basic" 2-pitters er niet meer zijn (zelf in die tijd een Suzuki TL1000 gehad)
@kan niet meer: Dat "probleem" herkenbaar, beide hobby's leuk met mooi weer. Vooral in mijn marathonperiode best wel eens slikken als het super mooi motorweer was en ik dan in het Sauerland op de Cannondale mezelf zat af te peigeren. Dat verleden tijd, dus fiets meer km's dan ooit, maar ook meer motor km's. Afgelopen jaar toch 8.000 km met de Hayabusa (17.000 op de fiets) omdat ik nu weekendje Sauerland op de Soes ipv Cannondale doe.
Algemeen vraagje: Wie heeft ervaring met aanhanger voor 1 motor die redelijk laag is (ivm gewicht motor icm er op duwen). Ergens een leuk adres voor huur?
@kan niet meer: Dat "probleem" herkenbaar, beide hobby's leuk met mooi weer. Vooral in mijn marathonperiode best wel eens slikken als het super mooi motorweer was en ik dan in het Sauerland op de Cannondale mezelf zat af te peigeren. Dat verleden tijd, dus fiets meer km's dan ooit, maar ook meer motor km's. Afgelopen jaar toch 8.000 km met de Hayabusa (17.000 op de fiets) omdat ik nu weekendje Sauerland op de Soes ipv Cannondale doe.
Algemeen vraagje: Wie heeft ervaring met aanhanger voor 1 motor die redelijk laag is (ivm gewicht motor icm er op duwen). Ergens een leuk adres voor huur?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
@kan niet meer; Snap ik opzich, klopt ook wat je zegt. Ik kan mezelf toch echter niet zonder motor indenken. Qua kilometers ook geen astronomische getallen maar toch regelmatig een lekker ritje (6-8k per jaar ongeveer).
@Fred; Thanks! Zeker jammer dat de Vtwin glorietijd voorbij is gegaan, althans voor mij als V2 liefhebber. Het voordeel hiervan komt weer dat de twins uit die dagen nu een enorm bang-for-your-buck gehalte hebben in de 2ehands markt. Een leuke Firestorm/TLS/RSV heb je tegenwoordig echt voor een schijntje als je kijkt wat je ervoor terug krijgt (in mijn ogen dan).
@Fred; Thanks! Zeker jammer dat de Vtwin glorietijd voorbij is gegaan, althans voor mij als V2 liefhebber. Het voordeel hiervan komt weer dat de twins uit die dagen nu een enorm bang-for-your-buck gehalte hebben in de 2ehands markt. Een leuke Firestorm/TLS/RSV heb je tegenwoordig echt voor een schijntje als je kijkt wat je ervoor terug krijgt (in mijn ogen dan).
@floris500:
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders...
De RSV is in mijn ogen een erg ondergewaardeerde fiets, en dat zie je helaas ook terug in de 2e hands waarde. Heb er 2 gehad (1999 en 2002), en er in totaal 12 jaar met heel veel plezier op gereden.
Superfiets, doet wat mij betreft niets onder voor een Duc. Erg betrouwbaar(wat met het eerder genoemde, andere Italiaanse merk nog wel eens anders was in die dagen), relatief comfortabel voor een racer en erg goede stuureigenschappen.
Ook het geluid was indrukwekkend, zeker met een ander uitlaatsysteem. Erg mooi donkerbruin geluid...
Heb haar een paar jaar geleden helaas ook verkocht omdat ze te weinig uitgelaten werd. Nog wel een beetje spijt van...
Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders...
De RSV is in mijn ogen een erg ondergewaardeerde fiets, en dat zie je helaas ook terug in de 2e hands waarde. Heb er 2 gehad (1999 en 2002), en er in totaal 12 jaar met heel veel plezier op gereden.
Superfiets, doet wat mij betreft niets onder voor een Duc. Erg betrouwbaar(wat met het eerder genoemde, andere Italiaanse merk nog wel eens anders was in die dagen), relatief comfortabel voor een racer en erg goede stuureigenschappen.
Ook het geluid was indrukwekkend, zeker met een ander uitlaatsysteem. Erg mooi donkerbruin geluid...
Heb haar een paar jaar geleden helaas ook verkocht omdat ze te weinig uitgelaten werd. Nog wel een beetje spijt van...
Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Lekker vies is niet bah...
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
2 cilinder idd heerlijk. Meer karakter dan een 4 pitter, maar rij alweer vanaf 2005 op GSXR'en.Kootje schreef:De RSV is in mijn ogen een erg ondergewaardeerde fiets, en dat zie je helaas ook terug in de 2e hands waarde. Heb er 2 gehad (1999 en 2002), en er in totaal 12 jaar met heel veel plezier op gereden.
<knip>
Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Mijn TL had van die open BOS carbon dempers, je kon de uitlaatklep bij wijze van spreke zien als je achterin de uitlaat keek.
Destijds wel getwijfeld over de RSV-mille, model vanaf jaargang 2004 zoals onderstaande
Beetje sportieve 2 pitter is er inderdaad amper meer muv Ducati.
Maar nu zelf een beetje aan het wachten op een generatie 3 van de Hayabusa, nu voor ons prima sportievere toerfiets.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
Ook 1 van mijn liefdes wel, ik sluit niet uit dat er ook nog eens 1 hier komt te staan. Of een SP1/2.. Of een Corsaro.. Of.. :p (gelukkig nog wel keuze op de 2ehands markt)Kootje schreef:@floris500:
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders...
Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Maatje van me had ook een TL, kan ook zeker een leuk geluid uit komenFred (mtb-sport) schreef:2 cilinder idd heerlijk. Meer karakter dan een 4 pitter, maar rij alweer vanaf 2005 op GSXR'en.
Mijn TL had van die open BOS carbon dempers, je kon de uitlaatklep bij wijze van spreke zien als je achterin de uitlaat keek.
Destijds wel getwijfeld over de RSV-mille, model vanaf jaargang 2004 zoals onderstaande
Beetje sportieve 2 pitter is er inderdaad amper meer muv Ducati.
Maar nu zelf een beetje aan het wachten op een generatie 3 van de Hayabusa, nu voor ons prima sportievere toerfiets.
Bij mij zitten er nu open Mivv dempers onder, prachtig geluid ook! ( https://www.youtube.com/watch?v=DkYHA124SCU" onclick="window.open(this.href);return false; / https://www.youtube.com/watch?v=pwgA3rdJTvA" onclick="window.open(this.href);return false; )
Al doet zo'n filmpje niet echt recht aan het geluid, maargoed het geeft een idee
Buitenom Ducati heb je onze oranje vrienden uit Oostenrijk nog die veel met de V2 doen, verder niet veel grote fabrikanten nee.
Ik zou nog wel eens op een 3-cilinder willen rijden, erg benieuwd hoe dat rijdt.. Sommige zeggen dat het "best of both worlds" is..