Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Is inderdaad niet een lichtgewicht fiets. Gelukkig voldoende vermogen om vooruit te komen.
Was een klein stukje snelweg en even gas verder open (powermode op medium) en bij 240km/u kreeg ik seintje dat het "iets" te hard ging...........
Feitelijk is de H2SX een wolf in wolfskleren. Voor normaal gebruik heb je echt geen 200+ pk nodig, maar is soms wel lekker.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

oh een motor hoek? dat wist ik niet ...........

de Hayabusa is weg Fred???
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

mijn oud ijzer :

Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Deze topic was me nooit opgevallen, maar komt vast omdat ik nooit iets met motorrijden had.
Afgelopen winter begonnen met lessen omdat het me handig leek om een motorrijbewijs te hebben (in Azië zijn alle scootertjes >50cc). Maar naar mate ik meer lessen deed begon ik het steeds leuker te vinden.

Zoektocht naar motor vond ik aardig frustrerend, want de Triumph street triple stond bovenaan mijn lijstje, maar vond ik vrij saai rijden. Uiteindelijk budget maar wat opgerekt (het is net als fietsen kopen...) en voor een mt09 gegaan. Als ik over 1,5week terug ben van vakantie kan ik 'm ophalen. Kan niet wachten!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

maaf2 schreef: Zoektocht naar motor vond ik aardig frustrerend, want de Triumph street triple stond bovenaan mijn lijstje, maar vond ik vrij saai rijden. Uiteindelijk budget maar wat opgerekt (het is net als fietsen kopen...) en voor een mt09 gegaan.
In welk opzicht saai? Als ik tests mag geloven is de Street Triple juist een erg fijne / uitgesproken rijdersmachine in vergelijking met Japanners.. Hier staat hij ook hoog op de lijst, maar ik ben (juist om budget binnen de perken te houden) uiteindelijk voor een 4 cilinder van Triumph gegaan.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Deze laatst gekocht, jeugdsentiment..heb 20 jaar geleden dezelfde gehad.
Blijft een heerlijk fiets :roll: Honda CBR 900 RR Fireblade uit 1996

Afbeelding
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Merijn. schreef:
maaf2 schreef: Zoektocht naar motor vond ik aardig frustrerend, want de Triumph street triple stond bovenaan mijn lijstje, maar vond ik vrij saai rijden. Uiteindelijk budget maar wat opgerekt (het is net als fietsen kopen...) en voor een mt09 gegaan.
In welk opzicht saai? Als ik tests mag geloven is de Street Triple juist een erg fijne / uitgesproken rijdersmachine in vergelijking met Japanners.. Hier staat hij ook hoog op de lijst, maar ik ben (juist om budget binnen de perken te houden) uiteindelijk voor een 4 cilinder van Triumph gegaan.
Ik had het idee dat 'ie overal in het toerental hetzelfde rijdt. Reed verder heerlijk, en lekker voorspelbaar. Maar was niet wat ik hoopte.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Een tijdje terug op een leen-motor gereden. Eigen motor een jaar geleden verkocht en sindsdien niet meer gereden.
Betreft een omgebouwde café-racer. Was wel leuk voor een dagje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Best geinig gedaan, maar hij schreeuwt echt om clip-ons onder de kroonplaat.. :-D
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zou inderdaad mooier staan, maar zoals gezegd het is niet mijn project. Ik mocht er alleen op proefrijden.
Ik had ook aangegeven dat ik de kont te hoog vindt, zou hij nog naar gaan kijken.

Maar verder loopt hij lekker en het rijdt ook nog wel lekker.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Even een paar plaatjes van afgelopen vakantie (Bormio en Mayrhofen).
Enne 1: Inderdaad achterop de aanhanger ipv 1.000 km heen en weer over de autobahn bij 35 graden in leren pak.
Enne 2: Kon de racefiets achterin, inderdaad racefiets......
Enne 3: Je komt niet met vierkante achterband aan in het bochten paradijs
Enne 4: Ben niet meer de jongste. :((

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Gaaaf.

Heb 3 jaar terug mijn Hornet 900 verkocht. Maakte er te weinig gebruik van maar moet bekennen dat het soms nog wel kriebelt. Ooit komt er weer een buikschuiver terug.
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog eentje dan als bewijs dat Fredje met vrouwlief op pad was............
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Na alle foto's met kachelpijp, ben ik daar eindelijk van verlost. Niet alleen bij fietsonderdelen is het soms heeeeeeeeeeeel lang wacht, bij motor is het ook vaak "feest"......
Dus eindelijk een Yoshimura er op en rijdt Fredje niet meer voor gek :winkie:
Afbeelding
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie