Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

mtfuji schreef:Ach ja,

je komt ze als motorrijder regelmatig tegen. Bijvoorbeeld in de file, of als je bij rode stoplichten alvast naar voren rijdt. Mensen die schijnbaar vinden dat je als motorrijder, net als zij met de auto, in de rij hoort te staan.

Eerlijk gezegd heb ik altijd medelijden met dat soort mensen. Ik denk dan als die straks op hun werk zijn controleren ze waarschijnlijk ook of hun collega's wel het officieele halfuur luchpauze houden en niet stiekum 5 minuten langer in de kantine blijven zitten.... :D

Ieder z'n hobby zullen we maar zeggen.... :o
Ik denk het,
Jij schrijft het.

Grtz cervus
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Helaas heb je naast mountainbikende klootzakken ook motorrijdende klootzakken ... die het verpesten voor de rest. En natuurlijk ook andere bos- en/of weggebruikers die vinden dat ze eigen rechtertje moeten spelen.

Zullen we het nu weer over de leuke dingen van motorrijden hebben?
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Sjoerd!
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 20 november 2007, 20:15

Nop schreef:
Nog bezoekers van de motorbeurs hier ?
Ja, ik ga ook morgen(eigenlijk vandaag) en zondag sta ik van 10.00 tot 14.00 uur op de stand van de Yamaha FJR1300 club.
GA zondag even kijken, mischien nog leuke aanbiedingen. 't zal wel aardig druk worden zondag
Nop
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 19:17
Mijn mountainbike: Cube XMS `07
Contacteer:

Zullen we het nu weer over de leuke dingen van motorrijden hebben?
Ja, het voorjaar kan nu toch niet zo heel lang meer duren toch...... :tong
En de motorbeurs was leuk !
Groetjes,
Norbert.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

ted schreef:
Aapjes schreef: Voor we elkaar randmongool gaan noemen.
dingen aub niet uit verband gaan rukken, "randmongolen" noemde ik diegene die bewust motorrijders van de weg drukkken, dat is dus (hoop ik) niet wat JF omschrijft/bedoeld.
Zover ik JF begrijp gaat hij ruim op voorhand zodanig rechts (of links) rijden om zo een (soepele) doorgang voor een motorrijder te belemmeren: dat is niet meer dan erg irritant voor de motorrijder en JF schiet er geen meter meer meer op, en maakt bij de verkeerde motorrijder ook nog kans zijn buitenspiegel kwijt te raken (en dat keur ik ook niet goed, maar gebeurt ook)
Ik kijk wát voor motorrijder het is. Eentje die met en noodgang als slingerend zonodig moet laten zien dat hij een kleine pik heeft en daarom stoer moet zijn op een motor, die maak ik het lastig. De rest krijgt van mij alle ruimte en die maak ik desnoods door naar links of rechts te rijden.

Tenslotte: dat iets mag, betekent niet dat je het uit alle macht ook moet proberen. Als ik zie op wat voor plekken motorrijders hun big twin of Pan European nog tussen stilstaande auto's door proberen te wurmen...

En nu weer on topic, stelletje motornichten! :-q :wink:
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

OK on topic dan maar. Donderdagavond naar de beurs geweest en hoop leuke dingen gezien. Itt normal dit keer niets gekocht of besteld wat een klein wonder mag heten.
Het is dat ik (net) geen 23 mile had liggen, anders had onderstaande GSXR (maar dan in de zwarte uitvoering) wel achter in mijn bus willen laden.
Afbeelding

Voor de Suzuki liefhebbers heb ik wat plaatjes geschoten die je hier kan zien.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Die GSX-R in Hoegee trim ziet er leuk uit. Weet je toevallig hoeveel vermogen die zou hebben?
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Een pk of 15 meer dan standaard door de Yoshimura's??
Innovate or die!
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Fumi schreef:Een pk of 15 meer dan standaard door de Yoshimura's??
De jongens van Hoegee kennende is er wel wat meer aan verandert dan alleen een andere uitlaat :wink:
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Als de jongens van Hoegee meer gedaan hebben dan het ding optisch veranderen wel jah. Dan zal ie de 200pk wel over gaan denk ik, al heb je voor de 200+ grens met een nieuwe K8 al niet eens heel veel meer vermogen nodig!:D
Innovate or die!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ho stop de persen: Deze is niet zo getuned als de vorige ltd edition. Deze had een leuk topvermogen, maar middenin het koppel van een 600............
Deze fiets wordt perfect afgesteld met een stage 1 kit en gaat natuurlijk op de bank bij Mark, maar het blok gaat niet open voor extra paardjes.
Veel carbon onderdelen waaronder de bloedmooie BlackStone Tek carbon wielen (3.675 euro een setje, dus 2 setjes Xentis...), leuke schijfjes, RVS remleidingen en nog wat om het pretpakket compleet te krijgen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Ze hebben zich dus ingehouden zowaar. Maar optisch is er veel aan veranderd, en dat heeft het onafgeveerde gewicht ook goed gedaan. Leuk voor het stuur- en veergedrag :D
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Demo8pro rider schreef:Ze hebben zich dus ingehouden zowaar. Maar optisch is er veel aan veranderd, en dat heeft het onafgeveerde gewicht ook goed gedaan. Leuk voor het stuur- en veergedrag :D
Werd je daar toch iets te enthousiast he! :lol: :wink:
Innovate or die!
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

motorbeurs in utrecht was weer leuk, ging er ook maar heen voor 1 doel, en dat was kijken of de triumph sprint ST 1050 nog steeds bovenaan mijn lijst stond (daar stond o.a. ook de honda vfr en de yamaha fazer1 GT op, samen met mogelijk nieuwe kandidaten in de sporttour afdeling ;))
En vooralsnog geen betere motor (binnen budget) kunnen vinden ...

hier een foto van ik op mijn favoriet :
Afbeelding
en de hele motor:
Afbeelding

Wat ik echter niet snap, is dat ik het (op papier) zo'n geweldige motor vindt, leuke looks, bakken met power en 3cilinder dus wat eigens. Echter deze motor zie je nauwelijks rijden en staat bij lange na niet zo in de aandacht als daytona, street triple, tiger of wat andere triumph's.

Mis ik nu wat, waarom deze triumph toch niet zo goed verkoopt ? denk dat voor iedere verkochte sprint er minimasal 10 VFr's bij honda de deur uitgaan :tong
Wil natuurlijk voorkomen dat ik later te horen krijg wat er allemaal mis is met deze motor ;)

Wat vinden jullie van deze triumph sprint ST ?
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
The Saint
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 29 januari 2006, 16:13
Mijn mountainbike: Opoe fiets :P

Gister opzoek gegaan naar de beste laarzen die er in mijn ogen zijn. De waterdichte Oxtar T.C.S. Gore-tex.
Mijn oude paar had al minimaal 100.000 kilometer gereden en was echt op. Klitteband weg, ritsen die niet meer tot boven kunnen enz enz.
Gelukkig heb ik nog 1 paar in maat 45 gevonden. :)

Ik zat nog even te denken aan de Utrechts van een jaar of 10 geleden. Was toch anders, minder strak en profi. Was toen toch gezelliger.
Kut... begin ik nu ook al oud te worden?


@ Ted -> Ik heb ooit een keer op de SpeedTriple en de Tiger gereden. Dat 3 cylinder blok is hemels! De Sprint ST moet je van houden maar ik vind het een schitterende maschine.
Een heilige met een zaklamp: Schijnheilige.

Talent in ontwikkeling
Plaats reactie