Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Vandaag maar eens uit de schuur gehaald

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

maverick76 schreef:Leuk ding geworden! Eerst dacht ik waarom niet even de moeite genomen om het balhoofd er uit te halen bij spuiten maar toen zag ik de cranks en snap dat het de bedoelling was :-).
Ja en nee, die crank ging sowieso echt niet meer los, dus het was afplakken of dit :)
maverick76 schreef:Die Fat Franks passen wel maar dan zal je een losse splitter moeten gebruiken (driehoekje) zodat je zelf de lengte van de kabel bepaalt die van rem naar rem loopt. https://www.google.nl/search?q=cantilev ... _M3QdL8JzM" onclick="window.open(this.href);return false;:
Hee, weer wat geleerd, dat maakt dit zo'n leuk forum, thx voor de tip! :-q
maverick76 schreef:En die Girvin flexstem, vind je die kleine rotatie van het stuur bij inveren niet bloed eritant?
Mwa, ik gebruik deze eigenlijk alleen af en toe als stadsfiets, en bij kuilen en richels in de verharde weg vind ik het eigenlijk wel prima!

BTW beetje late reactie, maar mijn hoogzwangere vriendin kreeg nog net een fit to fly(/fit to bike) verklaring van de verloskundige, dus op de valreep nog wat racefietskm's gemaakt in Andalusië vorige week, was bepaald geen straf 8)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Gisteravond afgerond..

Afbeelding

Zijn er andere bezitters van een Bioracer mountainbike? Ik ben benieuwd naar meer info: bouwjaar, configuratie, foto's, etc..

Goed weekend: perfecte mountainbikedag vandaag 8) !
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Mooie afmontage in ieder geval! Die Bioracers werden toch op maat gemaakt?
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Klopt, ja!
Hoewel dit frame niet specifiek voor mij 'computer designed by Bioracer' is, past ie me toch heel aardig..
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Kwam er vandaag achter dat de Noleen NR-2 shock van mijn Santa Cruz niet echt veel
Doet qua demping... ik weet dat deze shock olie/stikstof gevuld zijn. Iemand een idee waar te repareren? Volgend mij moet de gemiddelde motorshop dit ook nog wel kunnen, alleen de onderdelen...
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Noleen serviced nog al hun oude shocks: https://www.j6shocks.com/mountain-bike-services.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Had ik ook al gezien maar ja 100 dollar reparatie shippingkosten waarschijnlijk de douane die je nog een poot uitdraait... Kan ik beter naar de plaatselijke motorboer gaan, deze dempers worden op grotere schaal veel toegepast in de motorcross. Of gewoon op zoek naar een andere vork.
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Vrijdag opgehaald. Stond 15 minuten wandelen bij mij vandaan. Tja wat doe je dan :P

1991 Cannondale SM-700. Stock Deore LX en Deore DX shifters. Alleen achtervelg, grips, stuur en mogelijk het zadel (iemand info over het zadel please let me know!!!). Inclusief de speciale verassing in de zadelpen :D

(Als iemand mij een taxatie wil PMen graag, geen flauw idee wat het ongeveer waard is.)

Afbeelding

Afbeelding
Job245
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 22:57

Nieuw op dit forum en erg weinig bezig met fietsen laatste tijd, maar heb nog wel een redelijke gazelle titanium pro staan, is dat ook old skool?

Editie: voorvork zakt door, velgen lijken recht, 2 deukjes in horizontale stang, gemonteerd met deore xt/lx
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Job245 schreef:Nieuw op dit forum en erg weinig bezig met fietsen laatste tijd, maar heb nog wel een redelijke gazelle titanium pro staan, is dat ook old skool?

Editie: voorvork zakt door, velgen lijken recht, 2 deukjes in horizontale stang, gemonteerd met deore xt/lx
Dat is zeker old skool 8)!
Heb je wat foto's en informatie zoals framemaat etc.? Is het die rood-wit-blauwe versie?
Job245
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 22:57

Yeee-ti! schreef:
Job245 schreef:Nieuw op dit forum en erg weinig bezig met fietsen laatste tijd, maar heb nog wel een redelijke gazelle titanium pro staan, is dat ook old skool?

Editie: voorvork zakt door, velgen lijken recht, 2 deukjes in horizontale stang, gemonteerd met deore xt/lx
Dat is zeker old skool 8)!
Heb je wat foto's en informatie zoals framemaat etc.? Is het die rood-wit-blauwe versie?
Weet nog niet precies hoe ik de fotos op het forum krijg, misschien vanavond ff kijken, deze is metalic blauw, framemaat 41cm als ik het goed meet. Hij heeft 2 verschillende velgen, voor: Airline one achter Cane Creek. Ik doe er zelf niks mee, als iemand interesse heeft of weet wat het waard is: PB tje.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Voor de liefhebber heb ik nog een set 26" wielen staan. LX naven (volgens mij 1e LX 8-speed; die zwarte versie). Wat het merk en type velgen is weet ik niet. Als je wil kun je nog een extra LX achternaaf en wat losse velgen meenemen, die heb ik volgens mij ook nog ergens liggen.

Gratis af te halen in Baarlo (LB) of Den Bosch (vlakbij Veemarkthallen).
StAlTiCa
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Wie gaan er zondag 25 juni allemaal naar Groesbeek voor de Retro-ride en Reunie ?
Vinden we het leuk om er een grote retro-meeting van te maken en samen het parcours af te knallen / kruipen / hobbelen?
http://www.velozine.nl/2017/05/30/24-en ... -van-1991/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

P-J schreef:Wie gaan er zondag 25 juni allemaal naar Groesbeek voor de Retro-ride en Reunie ?
Vinden we het leuk om er een grote retro-meeting van te maken en samen het parcours af te knallen / kruipen / hobbelen?
http://www.velozine.nl/2017/05/30/24-en ... -van-1991/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cool 8), even de agenda checken..!
Plaats reactie