weer apps

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoewel ik het Dijkgatbos in mijn voortuin heb, Schoorl in mijn achtertuin, en ik ook nog wel eens eerst bootje ga varen om op Texel een rondje te doen vind ik het leuk om ook nog wel eens verderop in het land te gaan rijden. Nu ben ik niet vies van een beetje regen maar een lekker fietsweertje heeft toch wel mijn voorkeur. (die natte bende geeft zo'n zooi in je auto) En als je twee uur in de auto gaat zitten om bij de route te komen wil je van te voren wel een beetje weten wat de verwachting is dat het weer gaat doen. Nu is mijn ervaring dat ene weerdienst niet de andere is wat het betreft betrouwbaarheid. Standaard weer app op de iPhone is bijvoorbeeld niet heel goed. Dus ik ben even benieuwd welke app/site jullie gebruiken en heeft meestal de juiste voorspelling?
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op wo 12 september 2018, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ik gebruik weather pro, lijkt aardig accuraat het weer te voorspellen.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

weeronline voor een indicatie; dit forum voor up-to-date waarnemers info ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

38x10 schreef:weeronline voor een indicatie; dit forum voor up-to-date waarnemers info ;-)
Om bij elke scheet die dwars zit te vragen hoe is het weer bij jullie schiet ook niet echt op. Daarnaast om op het moment te zien wat er gebeurt, of gebeurt is gebruik ik dan wel weer de Netatmo kaart. https://weathermap.netatmo.com" onclick="window.open(this.href);return false; Als je zelf ook een Netatmo station hebt kun je andere locaties toevoegen en ook daar terug kijken wat het weer deed. Handig voor de natte vinger analyse hoe de route er bij ligt. Maar inderdaad voor de actuele status van een route gaat er niks boven info van de locals. :-q
◼︎ Go round the outside.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Meteoblue:
In de franse alpen was deze goed, en hij blijkt ook voor nederland het best goed te voorspellen.
Handig vind ik de :
- rainspot per uur --> geeft aan waar de bui zich bevindt tov de ingestelde locatie.
- Where2go: geeft aan in een vooraf ingestelde straal waar de voorspelling het beste is. ( in de bergen bepaalde dit mijn keuze nog wel eens welk dal ik in zou gaan)

https://www.meteoblue.com/nl/weer/voors ... nd_2759794
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

The Drutz schreef:Ik gebruik weather pro, lijkt aardig accuraat het weer te voorspellen.
Ik ook Weather Pro.
Klopt over het algemeen wel wat ze voorspellen ja.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik gebruik Buienradar.
Deze meet alleen het weer in Nederland, dus over de grens heb je er weinig aan. Geeft grafiek met piekbelasting en kan ook kaart zien waarop de wolkjes overdrijven.

(is alleen soms niet heel betrouwbaar, ik geloof van de zomer met de lokale onweersbuien redelijk veel op social media aangehaald als niet kloppend)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik gebruik ook buienradar. Dit omdat ik deze het meest betrouwbaar vind.
Weeronline vind ik te negatief in de voorspelling.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bij buienradar vind ik het wel vreemd dat de 24 uursvoorspelling soms accurater is dan de 2- of 3-uurs vooruitzichten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In verschillende landen getest. Er is geen betere dan https://www.yr.no. Er is ook een app van voor op je foon.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je alles in een aap wilt kun je Het Weer in Nederland aanschaffen. Niet de mooiste maar wel heel compleet. Vooral handig als je wat langer vooruit wilt kijken en van grafiekjes houdt.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

+1. Een van de weinige betaalde apps op mijn telefoon.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

De meeste weerapps (ook weeronline en buienradar) tegenwoordig gebruiken modellen in plaats van een echte voorspelling. Als je meer dan het komende uur wilt zien kun je imo beter apps gebruiken die je gewoon vertellen wat de weerman zegt. Voor Nederland KNMI en Weerplaza. Het meest betrouwbare is naar mijn idee het lokale weerbericht. Omroep West voor de randstad, L1 voor limburg etc..

Voor de Alpen krijg je menselijke weerberichten met bergfex maar het weer is daar toch volstrekt onvoorspelbaar.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

+1 voor Bert I.

YR.no is een noorse weersite, met handige app. En is vaak accurater dan buienradar.

Daarnaast gebruik ik ook Buienalarm voor het actuele weer, en dan vooral of er regen aankomt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Noren hebben geld zat, dus geven 'content' die andere tegen betaling beschikbaar stellen gewoon voor niets weg. Je leert er ook goed Noors van. Altijd handig
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie