Motorcrossers op MTB-route Gieten op 19.08.2018

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

japie carbon schreef:
Tsjibiti schreef:Als straks Jeffry wereldkampioen wordt zal dat het aantal motorcrossers in de bossen nog wel doen toenemen.
Een motorcrosser rijdt niet in een bos maar op een motorcrossbaan.
Zo zou het moeten zijn. Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
PaganiProductions

Een crossmotor in het bos is meestal een Enduro motor en die is gewoon legaal buiten de crossbaan
Is hetzelfde als een mtb dus.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Tsjibiti schreef: Zo zou het moeten zijn. Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
Nogmaals, als jij zo'n hekel hebt aan mountainbiken, wat doe je hier op de site?

En we hebben al specifieke, speciaal voor en door ons aangelegde stukken om te fietsen. Dat zijn de door jou verfoeide vaste routes.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Tsjibiti schreef:
japie carbon schreef: Een motorcrosser rijdt niet in een bos maar op een motorcrossbaan.
Zo zou het moeten zijn. Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
En moeten auto's dan ook op een afgesloten circuit rijden? Racefietsers alleen op een afgesloten parcours?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

japie carbon schreef:
Tsjibiti schreef:Zo zou het moeten zijn. Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
En moeten auto's dan ook op een afgesloten circuit rijden? Racefietsers alleen op een afgesloten parcours?
Inderdaad , auto's als ze willen racen. De racefietsers die flink willen doorrijden dienen dat ook te doen op de afgesloten parkoersen van de wielerclubs.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En MTBers die gewoon lekker willen toeren dan?? Waarom moeten die wel op een afgesloten parcours?

Ik denk dat men meer last heeft van wielrenners dan van MTBers!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

japie carbon schreef:En MTBers die gewoon lekker willen toeren dan?? Waarom moeten die wel op een afgesloten parcours?

Ik denk dat men meer last heeft van wielrenners dan van MTBers!
Ik ga op een rondje zeist ook maar 20 km/hr gemiddeld. Dat is toch een gemoedelijke snelheid!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

japie carbon schreef:En MTBers die gewoon lekker willen toeren dan?? Waarom moeten die wel op een afgesloten parcours?

Ik denk dat men meer last heeft van wielrenners dan van MTBers!
Alles wat toert (auto's , motoren, fietsers) kan dat gewoon op de openbare weg of op bospaden doen. Als men zich maar aan de verkeersregels houdt. Het woord toeren houdt op zich al in dat het op het gemak gedaan wordt.
Ik stoor me enorm aan die lieden op een racefiets die wielrennertje spelen op de openbare weg en daarbij de verkeersregels aan hun laars lappen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Tsjibiti schreef: Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
En waar slaat deze opmerking dan op??
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Tsjibiti schreef:
japie carbon schreef:En MTBers die gewoon lekker willen toeren dan?? Waarom moeten die wel op een afgesloten parcours?

Ik denk dat men meer last heeft van wielrenners dan van MTBers!
Alles wat toert (auto's , motoren, fietsers) kan dat gewoon op de openbare weg of op bospaden doen. Als men zich maar aan de verkeersregels houdt. Het woord toeren houdt op zich al in dat het op het gemak gedaan wordt.
Ik stoor me enorm aan die lieden op een racefiets die wielrennertje spelen op de openbare weg en daarbij de verkeersregels aan hun laars lappen.
Regels van terreinbeheerders aan je laars lappen daarentegen, waarmee je ook anderen in gevaar brengt vind je niet alleen prima, maar moedig je zelfs aan.

Beetje schizofreen?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

PaganiProductions schreef:Een crossmotor in het bos is meestal een Enduro motor en die is gewoon legaal buiten de crossbaan
Op de openbare weg, ja. Maar niet op een MTB-parcours.
Is hetzelfde als een mtb dus.
Um, wat? Een MTB is een fiets. Een Enduro-motor is, zoals de naam al impliceert, een motorfiets. Dat is absoluut niet hetzelfde.
Vorsprung durch Pedantik.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

japie carbon schreef:
Tsjibiti schreef: Net als MTB-ers niet in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
En waar slaat deze opmerking dan op??
Klopt; ik bedoel: Net als MTB-ers niet vol gas in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Voor mijn zoontje is volgas een snelheid van 20km/h en voor mij is dat 30km/h.
Dus mijn zoontje mag dan van jou niet in het bos rijden en als ik 20km/h ga rijden mag ik dat wel? :-D
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Tsjibiti schreef: Klopt; ik bedoel: Net als MTB-ers niet vol gas in het bos zouden moeten rijden maar in/op een afgesloten Bike-park.
MTBers moeten zich net als ieder ander aan de regels houden. Als een terreineigenaar/beheerder toestaat dat er een MTB route aangelegd wordt op het terrein mag je daar als MTBer gewoon op rijden, sterker nog dat is de bedoeling! Het enige wat niet mag is gedrag waarmee je een ander in gevaar brengt zoals moedwillig tegen de richting in fietsen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tsjibiti schreef:
japie carbon schreef:En MTBers die gewoon lekker willen toeren dan?? Waarom moeten die wel op een afgesloten parcours?

Ik denk dat men meer last heeft van wielrenners dan van MTBers!
Alles wat toert (auto's , motoren, fietsers) kan dat gewoon op de openbare weg of op bospaden doen. Als men zich maar aan de verkeersregels houdt. Het woord toeren houdt op zich al in dat het op het gemak gedaan wordt.
Ik stoor me enorm aan die lieden op een racefiets die wielrennertje spelen op de openbare weg en daarbij de verkeersregels aan hun laars lappen.
En waarom vind je dan motorcrossers in de bossen en op de mtb routes geen probleem? Toeren die in de bossen?
Plaats reactie