Motorcrossers op MTB-route Gieten op 19.08.2018

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik begin me af te vragen of Tsjibiti ergens ruimte ziet waar ik met mijn Baja-racer in NL te keer kan gaan? Afgesloten deel van de Veluwe misschien?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef:Ik begin me af te vragen of Tsjibiti ergens ruimte ziet waar ik met mijn Baja-racer in NL te keer kan gaan? Afgesloten deel van de Veluwe misschien?
Nee joh, gewoon op MTB routes. Moeten die MTBers maar begrip voor hebben, want wandelaars klagen ook!
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Nederland op zijn smalst.

Wat een stelletje "zei..ijven".
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef:Ik begin me af te vragen of Tsjibiti ergens ruimte ziet waar ik met mijn Baja-racer in NL te keer kan gaan? Afgesloten deel van de Veluwe misschien?
Mag ik dan mee???
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Tsjibiti schreef: Inderdaad , wandelaars ervaren mtb-ers opdezelfde manier als mtb-ers motorcrossers ervaren.
Eens, immers, MTBers fietsen op de door de beheerder afgepaalde routes waar wandelaars niet horen te komen en rijden niet op dodelijke snelheid met grote massa, terwijl Motocrosserrs illegaal bezig zijn, harder rijden en met meer massa bezig zijn.

Ik vind ook dat we op Tsjibiti's fietspaden met een Electrische 4x4 mogen rossen, liefst ter breedte van het fietspad.

Duidelijk hetzelfde :winkie:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Soms 'moet' ik een mountainbike route volgen maar eigenlijk rij ik liever op de leuke paden hier in de omgeving. En dan houdt je gewoon rekening met alles wat er voor je wiel kan komen. Het niet rekening houden met andere mensen heet volgens mij " asociaal ".
Ik ben omgekeerd ook wel eens op een minder vriendelijke manier benaderd omdat ik ergens fietste, er was geen enkele reden om daar niet te fietsen (geen verbod, open voor fietsers en wandelaars) en toch vondt iemand dat hij in de weg moest lopen en mij agressief moest benaderen. Zo'n situatie verergeren leidt tot afsluiten en weer en mooie route minder. Niet mijn wens.
Lekker fietsen!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ook Peter schreef:Soms 'moet' ik een mountainbike route volgen maar eigenlijk rij ik liever op de leuke paden hier in de omgeving. En dan houdt je gewoon rekening met alles wat er voor je wiel kan komen. Het niet rekening houden met andere mensen heet volgens mij " asociaal ".
Ik ben omgekeerd ook wel eens op een minder vriendelijke manier benaderd omdat ik ergens fietste, er was geen enkele reden om daar niet te fietsen (geen verbod, open voor fietsers en wandelaars) en toch vondt iemand dat hij in de weg moest lopen en mij agressief moest benaderen. Zo'n situatie verergeren leidt tot afsluiten en weer en mooie route minder. Niet mijn wens.
Je bedoelt waarschijnlijk : Dat dit leidt tot een verbod tot het vrij fietsen in zo'n gebied en alleen nog op een vaste route die er dan vaak komt. Ook vooral niet mijn wens. Als ik drie keer hetzelfde rondje heb gereden ben ik dat al beu. Het af en toe tegen de route in rijden is het enige dat dan nog vooreen klein beetje extra afwisseling zorgt. Maar dat is hier blijkbaar vloeken in de kerk.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Gezien het feit dat Tsjibiti motorcrossen oke vindt in de bossen heeft die dus lak aan het wild, natuur en veiligheid van alle bosgebruikers. Zegt genoeg lijkt me.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Volgens mij ging het over het begrip er voor hebben. Heb ik ook, rij soms in Wanroij op een elektrische motor en dat is best leuk. Dus ik snap dat die lui lol kunnen hebben. Dat betekent nog niet dat ik begrip heb voor hun gedrag of het hoe dan ook begrijp.
Lekker fietsen!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

japie carbon schreef:
Lars TB schreef:Ik begin me af te vragen of Tsjibiti ergens ruimte ziet waar ik met mijn Baja-racer in NL te keer kan gaan? Afgesloten deel van de Veluwe misschien?
Mag ik dan mee???
Ik heb helaas nog geen suggesties gekregen :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Tsjibiti schreef: Het af en toe tegen de route in rijden is het enige dat dan nog vooreen klein beetje extra afwisseling zorgt. Maar dat is hier blijkbaar vloeken in de kerk.
Ja het is ook zo irritant dat het niet mag van de wetgever.

Die idiote regel dat je jezelf anderen niet in gevaar mag brengen. net zoals ik niet onder een verhuislift mag picknicken terwijl daar echt geen specifieke wet of bordjes voor zijn.... echt wat een onzin. Anderen moeten maar rekening met mij houden terwijl ik mij en anderen in gevaar breng. Ikke Ikke Ikke Ikke! Gewoon maling aan oom agent, die moet dan maar klagen bij de wetgever en daar specifieke bordjes (Loknor mag hier niet picknicken) plaatsen. Maar goed, dan ga ik daar gewoon lekker pimpampetten onder die lift :winkie:

Maar goed, Tsjibiti zet graag aan tot illegaal gedrag toch? :winkie:
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

japie carbon schreef:
Lars TB schreef:Ik begin me af te vragen of Tsjibiti ergens ruimte ziet waar ik met mijn Baja-racer in NL te keer kan gaan? Afgesloten deel van de Veluwe misschien?
Mag ik dan mee???

Rondom de zandkuil in Hellendoorn..zitten ze wel meer met 4x4 en allerlei toestanden(enduro) doorheen te raggen.

Op de paarse route Hellendoorn zijn ze ook wel eens met crossers en paarden bezig.
En ik heb (persoonlijk) liever wat crossers dan een kenau op een knol die ook nog eens op het parcour schijt..(die knol dan)
:bier:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Als straks Jeffry wereldkampioen wordt zal dat het aantal motorcrossers in de bossen nog wel doen toenemen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Doet het sluiten van MX tracks of het gebruiken tot in het belachelijke beperken dat niet?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Tsjibiti schreef:Als straks Jeffry wereldkampioen wordt zal dat het aantal motorcrossers in de bossen nog wel doen toenemen.
Een motorcrosser rijdt niet in een bos maar op een motorcrossbaan.
Plaats reactie