Do you think MTB's are expensive?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

kermit schreef:Dat was de inkoopprijs voor de lbs, dus in die 25 gulden zat al het transport vanuit Azië etc.
En de marketing voor een no name frame lijkt me wel mee te vallen ;-)

Zag trouwens deze week in de nieuwsbrief van RCZ no name frames voor rond de twee tientjes. En ik mag aannemen dat ze die niet onder de inkoopprijs verkopen...
Misschien niet onder hun inkoopprijs. Maar die frames hebben ze waarschijnlijk overgekocht van een leverancier die ze wel afgeschreven heeft. En de kosten daarvan weer mee moet rekenen in andere frames.
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Prijs wordt niet door de inkoop bepaald, maar door de verkoop. En klaarblijkelijk lukt het om fietsen die technisch weinig van elkaar schelen met een enorm prijsverschil te verkopen.
PaganiProductions

Worden er trouwens high end mountainbikes gemaakt van alu
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ja.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef:Worden er trouwens high end mountainbikes gemaakt van alu
https://polebicycles.com/polestore/product/machine/" onclick="window.open(this.href);return false;
:bier:
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Magic ed schreef:Prijs wordt niet door de inkoop bepaald, maar door de verkoop. En klaarblijkelijk lukt het om fietsen die technisch weinig van elkaar schelen met een enorm prijsverschil te verkopen.
Ja, en gek genoeg worden horden fietsen die sommigen hier te duur vinden toch bij bosjes verkocht dus dan kan je moeilijk zeggen dat ze te duur zijn.

Een Portofino bijvoorbeeld is wel te duur, daar zijn er dit jaar nog maar twee van verkocht.
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Helemaal mee eens.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Prulleman schreef:
PaganiProductions schreef:Worden er trouwens high end mountainbikes gemaakt van alu
https://polebicycles.com/polestore/product/machine/" onclick="window.open(this.href);return false;
:bier:
Niet helemaal on topic maar wel interessant (met een bijrolletje voor Pole):

https://www.pinkbike.com/news/aluminum- ... ebate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zeker een interessant artikel.
Maakt je weer eens bewust van het feit dat fietsen (zoals wij dat doen) eigenlijk helemaal niet zo milieuvriendelijk is. Met name de wegwerpcultuur waarin de economische levensduur van producten veel korter is dan de technische doet daar geen goed aan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
PaganiProductions

Als ik puur mijzelf koop ik om de 2 3 jaar max 4 jaar een nieuwe mtb met de fietsen die ik heb gehad is zo gedaan dus worden niet weggooit maar wel naar volgende eigenaar.
Misschien dat het mijn huidige fietsen eens anders ga doen aanpassen upgraden.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 10 juli 2018, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb niet het idee dat er veel fiets materiaal weg wordt gegooid.
We vaak snel vervangen door nieuwer materiaal, maar oude frames en onderdelen worden toch erg veel opnieuw gebruikt door een ander.
Ongeacht hoe oud het materiaal is, als het nog technisch werkt is er altijd wel iemand die het kan gebruiken.
Alle gebruiksvoorwerpen die we kopen zijn samengesteld door materiaal van over de hele wereld.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef:Ik heb niet het idee dat er veel fiets materiaal weg wordt gegooid.
We vaak snel vervangen door nieuwer materiaal, maar oude frames en onderdelen worden toch erg veel opnieuw gebruikt door een ander.
Ongeacht hoe oud het materiaal is, als het nog technisch werkt is er altijd wel iemand die het kan gebruiken.
Alle gebruiksvoorwerpen die we kopen zijn samengesteld door materiaal van over de hele wereld.
in principe kopen mensen al een nieuwe als de kosten al te te hoog worden en geen zin meer hebben om er geld in te steken.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heb jij jouw oude fiets in de kliko gegooid?
Of rijdt daar nu iemand anders op?
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Jamis Diablo schreef:Ik heb niet het idee dat er veel fiets materiaal weg wordt gegooid.
We vaak snel vervangen door nieuwer materiaal, maar oude frames en onderdelen worden toch erg veel opnieuw gebruikt door een ander.
Ongeacht hoe oud het materiaal is, als het nog technisch werkt is er altijd wel iemand die het kan gebruiken.
Alle gebruiksvoorwerpen die we kopen zijn samengesteld door materiaal van over de hele wereld.

Nou, met ruim 22 miljoen feitsen in Nederland en een jaarlijkse verkoop van rond een miljoen fietsen denk ik dat er aardig wat fietsen jaarlijks op de schroothoop belanden. Welliswaar zullen veel van die fietsen al als schroot beschouwd worden, door veel leden hier, op het moment dat ze de winkel uit rollen maar ik ben bang dat er ook een substantieel deel van betere makelij bij zit.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Jamis Diablo schreef:Heb jij jouw oude fiets in de kliko gegooid?
Of rijdt daar nu iemand anders op?
Nee joh, daar rijd ik zelf nog op.
Plaats reactie