Skinwall tyres, kan iemand mij uitleggen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

maatchen schreef:
Ooit Conti RK gereden?
Ja, en daarbij zit er ook een heel groot verschil tussen de Protection en de Race Sport.

Race sport gebruik ik ook alleen op zandgrond en de Protection hier in de Voerstreek.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

maatchen schreef: Da's 'natuurlijk altijd' gerelateerd aan druk en velgbreedte.
Wat heb je voor opzet verder; binnenbreedte velg en luchtdruk (en dan ook eigenlijk totaalgewicht, maar da's misschien not done?)?
Binnenbreedte velg (DTSwiss) is 22.5, band (Onza Svelt Skinwall) is 2.25-27.5", druk geen idee (heb Rennkompressor, maar dat drukmetertje doet zomaar wat), ik weeg zelf altijd tussen de 75 en 80 en fietsje is zeker niet al te zwaar voor een stalen fiets. Maar het is wel een extreem kort fietsje (zie foto), dus ik zit wel net iets meer met m'n volle gewicht op het achterwiel dan met een gemiddelde achterbrug. En bandjes zijn tubeless. Op mijn vorige fiets (oldskool stalen Stumpjumper) had ik ook Skinwall Onza's (Canis) in 2.25-26" met binnenband en had ik dit probleem nooit...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

om dit topic maar weer eens leven in te blazen, ik wil ook een paar skinwalls op mijn fiets. nu wil ik de Teravail banden eens proberen. kent iemand die?
de schwalbe banden lijken me te plastic, de dhf/dhr2 skinwall is beetje teveel van het goed. Ardent vindt ik geen prettige band.
dan blijft er al niet heel veel meer over wat ook leverbaar is
Bird Aeris 9 blurple
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Onza Canis? Maxxis Ikon en Rekon? Zijn die allemaal niet leverbaar dab?

Ken de Terravails niet maadr er is juist heel veel keus bij gekomen op skinwalls

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bij Cosmic import staan de Onza Porcupines in 29x2.4 in skinwall ruim op voorraad (niet de witte versie)
Ik rij ze zelf ook (wel de witte) en vind het een erg fijn all round profiel.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Heckler40 schreef: zo 12 april 2020, 14:47 Onza Canis? Maxxis Ikon en Rekon? Zijn die allemaal niet leverbaar dab?

Ken de Terravails niet maadr er is juist heel veel keus bij gekomen op skinwalls

Enjoy!!
canis alleen in 2.25, valt dus af
rekon alleen skinwall in 2.8 of 29x2.4, valt dus ook af

ik ben 27,5 nodig
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

yo-eddy schreef: zo 12 april 2020, 15:01 Bij Cosmic import staan de Onza Porcupines in 29x2.4 in skinwall ruim op voorraad (niet de witte versie)
Ik rij ze zelf ook (wel de witte) en vind het een erg fijn all round profiel.
porcupines lijken me idd wel wat. kun je die band nog ergens mee vergelijken qua grip en rollen?
als ik wat wil proberen dan zou dat de 2.6 worden denk ik, hoe breed zijn je velgen?
Laatst gewijzigd door novaterra op zo 12 april 2020, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat de meer “puristen” ze wel kunnen waarderen.

Waaronder ikzelf al moeten ze de fiets wel staan. Ik zou niet snel Skinns op mijn carbon stumpy zetten maar als ik een stalen/tita bike had, zeker wel.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

novaterra schreef: zo 12 april 2020, 15:15
yo-eddy schreef: zo 12 april 2020, 15:01 Bij Cosmic import staan de Onza Porcupines in 29x2.4 in skinwall ruim op voorraad (niet de witte versie)
Ik rij ze zelf ook (wel de witte) en vind het een erg fijn all round profiel.
porcupines lijken me idd wel wat. kun je die band nog ergens mee vergelijken qua grip en rollen?
als ik wat wil proberen dan zou dat de 2.6 worden denk ik, hoe breed zijn je velgen?
Ik rij nu met 30id voor en 35id achter (mullet) en 2.4 banden, als ze de witte in 2.6 hadden dan zou ik dat zeker overwegen

Nu alleen nog 2.4 op voorraad in zwart/skinwall (zowel 27,5 als 29)

Behoorlijk veel grip met een zeer acceptabele rolweerstand (Mountainking achtig maar beduidend lichter rollend).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ok, ik heb 34 inw, ik ga de 2.6 maar bestellen
Bird Aeris 9 blurple
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik heb sinds een week de Victoria Terreno's gemonteerd, qua rij eigenschappen vergelijkbaar met Schwalbe Thunderburt's. Eigenlijk puur voor de looks gekocht en op m'n matzwarte bike zeer geslaagd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het zijn de porcupines niet geworden, maar de wtb vigilante/trailboss.
Maar eens zien hoe dat gaat
Bird Aeris 9 blurple
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 8 juni 2018, 17:49 Skinwall tyres, kan iemand mij uitleggen wat daar mooi (of goed aan is) ?
Ik vond ze 30 jaar geleden al lelijk, en nu nog steeds :evil:
Ik zie op het forum steeds meer mooie bikes verminkt worden met een setje van dit overpriced rubber :((
Vanaf het moment dat Ritchey en Panaracer volledig zwarte mtb-banden op de markt brachten heb ik rigoureus m'n skinwalls in de kliko gegooid.
Tot mijn schrik zie ik een skinwall revival :o
What's next, komen de barends weer teurg ???

Kom er maar in.
Enough said!!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

RoySmit schreef: ma 13 april 2020, 19:07
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 8 juni 2018, 17:49 Skinwall tyres, kan iemand mij uitleggen wat daar mooi (of goed aan is) ?
Ik vond ze 30 jaar geleden al lelijk, en nu nog steeds :evil:
Ik zie op het forum steeds meer mooie bikes verminkt worden met een setje van dit overpriced rubber :((
Vanaf het moment dat Ritchey en Panaracer volledig zwarte mtb-banden op de markt brachten heb ik rigoureus m'n skinwalls in de kliko gegooid.
Tot mijn schrik zie ik een skinwall revival :o
What's next, komen de barends weer teurg ???

Kom er maar in.
Enough said!!
Is het allemaal niet een kwestie van smaak?. Er zijn ook genoeg fietsen met die fancy hope kleurtjes erop, ziet er ook niet uit. Overpriced snap ik ook niet, is allemaal niks duurder dan een zwarte band
Bird Aeris 9 blurple
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

novaterra schreef: ma 13 april 2020, 19:21
RoySmit schreef: ma 13 april 2020, 19:07

Enough said!!
Is het allemaal niet een kwestie van smaak?. Er zijn ook genoeg fietsen met die fancy hope kleurtjes erop, ziet er ook niet uit. Overpriced snap ik ook niet, is allemaal niks duurder dan een zwarte band
Zeker en ik vind dat het verboden moet worden. Maar hé dat VIND ik he :bier:
Plaats reactie