Zuid Limburg! Advies gevraagd.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Toerist in eigen land :-q

Komend weekend (19-20 mei) ben ik met de eega in omgeving van Maastricht/Eijsden. Naast de verplichtingen daar is er wat ruimte om te fietsen. De eega neemt een gewone elektrische fiets mee. Ik waarschijnlijk zowel de HT als de FS.

De HT wil ik gebruiken om samen een toeristisch rondje te doen in de omgeving. Snelheid dan zo rond de 25 km/h. Bij voorkeur geen ANWB (senioren)route op asfalt. De elektrische fiets heeft stevige banden dus kan best wat onverhard aan. De eega heeft dan wel voorkeur voor brede paden. Max een uurtje of 2.

Met de FS denk ik de Observant en Parkstad Landgraaf te willen gaan doen, alhoewel de laatste niet echt in de buurt is. Wellicht zijn er betere keuzes denkbaar?

Adviseert u maar!
Ja, doei !
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Epen en Gulpen?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Namens de VVV van zuidelijk Zuid-Limburg de suggestie om eens naar het volgende topic te kijken:
"Oude" voerstreekroute

Of bij Vise (B) net ten zuiden: Bois de la Julienne schijnt redelijk pittig te zijn.

Een local mag zich er over uitspreken wat echt wijsheid is in deze...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wijze woorden van Cheeta:
+1 Oude Voerstreekroute (50km 1000hm)... (en toch ook even de SPB doen (5,5 km technische singletrail, met continu pittig op/af en opletten geblazen, http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; ))?

Toeristisch rondje:
Precieze vertrekplaats??
Mooi fietsrondje met gewone fiets vanuit Eijsden, vanaf pontje bij de Maas: Eijsden - langs Kasteel Eijsden (aan de Graaf de Geloeslaan) - naar Mesch - naar Voeren - via Hoeneveldje = zuidelijke fietspad (richting Prov. school) - via Mennekesput naar Schophem - naar St Maartensvoeren - daar start klim naar Ulvend, met bovengekomen pauze bij het charmante 'Het Bakhoes', en vandaar 'bovenover' (via noordkant, over Kattenrot en Schoppemerhei) terug naar Voeren - Mesch- Eijsden, einde bij het terras op de oever bij het pontje van 'Aon 't Bat'.
Rondje van 25km, heel mooi fietspad door het heuvelland, slechts 1 lange geleidelijke hele mooie klim van 2km lang, maar boven halverwege en meteen pauze.
Wil je iets meer km's: dan na de lange afdaling Schoppemerhei, rechts, langs Landgoed Altembrouck (rechts van je laten liggen, hoofdweg volgen), en een klim via Vitschen via Stallestraat naar Mheer, en vanaf Mheer via Rondelenstraat naar Libeek en Moerslag, en weer terug naar Mesch, Eijsden. Dan heb je 2 klimmen extra, met nog meer prachtige omgeving en vergezichten. Dan ongeveer 30km.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

We verblijven in Eijsden, de verplichtingen zijn in Maastricht.

De oude voerstreekroute is een goeie. Ik had hem tot zover buiten beschouwing gelaten omdat ik nog met binnenbandjes reed. Maar sinds kort tubeless dus dat mag geen excuus meer zijn. Ik dacht trouwens dat deze een stuk oostelijker lag, maar hij komt dus kennelijk vlak bij Eijsden langs.

Ook de toeristische route klinkt goed. De Observant wil ik idd ook graag gaan doen. Volgens mij niet goed met de andere routes te combineren, maar onderweg/terug naar/van Maastricht met de auto wel in te passen.
Ja, doei !
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Westelijke deel Oude Voerstreekroute loopt op/over de grens met Eijsden (bij Mesch en Libeek), 3km verderop slechts.
Pietersberg is ook te fietsen vanuit Eijsden. Als je met het pontje oversteekt ongeveer km of 7 denk ik, gewoon het water volgen richting Maastricht. Vanuit Eijsden kijk je over de Maas tegen de SPB aan.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Missie voltooid.
2x de SPB gedaan en een stukje van de Oude Voerstreekroute (rondom 's Gravenvoeren). Ik kom nog een keertje terug voor de rest van de route.

De toeristische route begonnen we zoals door Aurelius opgegeven maar werd er uiteindelijk eentje uit de vrije hand.
Ja, doei !
Plaats reactie