Welke overschoenen voor mountainbike schoenen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

kermit schreef::-)

Vaak gaan ze erg strak om je schoenen heen en is het een heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen zonder je overschoenen kapot te trekken. Als je die dingen eerst aandoet, een beetje omhoog schuift en dan je gewone schoenen aandoet kun je ze van bovenaf over de neuzen van je schoenen trekken. Gaat echt veel gemakkelijker.

Ik praat hier geen onzin hoor ;-)
Zeker geen onzin. Zo gaat het ook met schaatsen op natuurijs. Dan kan het zelfs niet anders want als je eerst je schaatsen onderbindt krijg je de overschoen niet meer over je schaatschoen heen. Vanwege de snel verkleumde vingers bij flinke vieskou de overschoen thuis al aan over de enkels getrokken zodat aan de ijsrand na het aanbinden van de schaatsen alleen maar de overschoen gemakkelijk van boven over de schaatschoen kan worden getrokken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb mijn overschoenen permanent over mijn 'slecht weer' schoenen zitten en gebruik dus andere schoenen als het droog is.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef::-)

Vaak gaan ze erg strak om je schoenen heen en is het een heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen zonder je overschoenen kapot te trekken. Als je die dingen eerst aandoet, een beetje omhoog schuift en dan je gewone schoenen aandoet kun je ze van bovenaf over de neuzen van je schoenen trekken. Gaat echt veel gemakkelijker.

Ik praat hier geen onzin hoor ;-)
Ah oké, nu begrijp ik het. :oops:
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Geen. Gewoon goede warme winterschoenen kopen. Oja, laten we ook niet vergeten dat mountainbiken een zomersport is.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb inmiddels winterschoenen in mijn mandje staan. Aangezien ik zomer en winter fiets (ook naar het werk) is dat een investering die ik wel kan rechtvaardigen. Gelukkig is het momenteel lekker weer en is de winter nog ver weg
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Herrick schreef:Ik heb inmiddels winterschoenen in mijn mandje staan. Aangezien ik zomer en winter fiets (ook naar het werk) is dat een investering die ik wel kan rechtvaardigen. Gelukkig is het momenteel lekker weer en is de winter nog ver weg
Daar ga je geen spijt van krijgen, welke hebt je gekocht? Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Herrick schreef:Ik heb inmiddels winterschoenen in mijn mandje staan. Aangezien ik zomer en winter fiets (ook naar het werk) is dat een investering die ik wel kan rechtvaardigen. Gelukkig is het momenteel lekker weer en is de winter nog ver weg
Nu zijn de winterschoenen vaak in de aanbieding, dus goede timing ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie