Routes in NL in beide richtingen rijden?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Bij Eindhoven net over de grens liggen ook allemaal routes die beide richtingen op uitgepijld zijn, en dus gereden kunnen worden (Achel, Lommel, Overpelt enzo). En daar zitten ook best veel smalle paadjes tussen, maar geen (of vrijwel geen) hoogteverschil. Maar ik vraag me wel af hoeveel die routes gebruikt worden en hoeveel problemen er ontstaan. Ik kom er iig vrijwel nooit iemand tegen op een MTB.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die omgeving is heerlijk rustig.
Mijn enige ervaring met officiële 2-richting mtb-paden is op de Posbank. Dat vond ik een ellende.
Verder natuurlijk de toertochten, waarvan de organisatoren het nodig vonden om in "mijn"bos de vaste route andersom in hun toertocht op te nemen.
Ergernis en bijna dood ervaringen ohne ende.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Omdat er een draadje is wat noemt : Just for fun: hoeveel van de vaste routes heb jij gedaan?
lijkt het me ook wel leuk er eentje te openen met als onderwerp : hoeveel van de vaste routes heb jij een keer in omgekeerde richting gereden?

Ik 3 stuks: de route Herperduin (rood) , de groene Maashorst route en de oranje route Loosbroek.

Nog een andere : hoeveel vaste routes heb je gereden op een stadsfiets zonder looppassages.
Ik 2 : De Herperduin (rode route) en de groene route Maashorst. (Beide toen de route er behoorlijk hard bij lag door de vorst)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

.
Laatst gewijzigd door George op vr 17 augustus 2018, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast dus verwijderd.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik gooi 'm d'r gewoon nog een keertje in:
Ertje schreef:Heeft Tsjibiti wel eens een poging gedaan om een roltrap tegen de draairichting in te lopen?

Ik doe dat regelmatig of iig als ik de kans krijg. Gewoon. Omdat het kan. Lekker belangrijk of een ander daar last van heeft. Ik hou nu eenmaal van traplopen en wat is er dan mooier dan een roltrap tegen de looprichting in te gebruiken? Wel gewoon op het gemak he, zodat iedereen goed rekening met me kan houden.
Staan geen verbodsbordjes bij dat je niet tegen de draairichting in mag lopen (is niet nodig, looprichting is voor iedereen duidelijk) en is dus meestal ook niet verboden. Hoeft ook niet want bijna niemand behalve ik haalt dit in zijn hoofd.


Love it :tong
Nee, ik rij niet tegen een aangegeven richting in, ook niet op een MTB route.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Tsja, zoals Tsjibiti nu wel heeft vernomen weet hij dat in het geval van letsel hij wel degelijk verantwoordelijk wordt gehouden omdat ook bij een gebrek aan verbodsbordjes hij niet zichzelf of andere mensen in gevaar mag brengen. Er zijn niet voor alles explicite bordjes of regels voor nodig zolang je die kapstok regel in het oog houdt.

Zo mag ik ook niet gaan picknicken onder een verhuislift, ook al zijn daar geen bordjes of specifieke wetten voor. Baby's verschonen op het fietspad of een route verkeerd om rijden terwijl er wordt aangegeven dat de route andersom loopt is daardoor ook niet toegestaan.

Dat heb je met een wetgever die wel degelijk mensen als Tsjibiti tegen zichzelf probeert te beschermen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tsjibiti schreef:Omdat er een draadje is wat noemt : Just for fun: hoeveel van de vaste routes heb jij gedaan?
lijkt het me ook wel leuk er eentje te openen met als onderwerp : hoeveel van de vaste routes heb jij een keer in omgekeerde richting gereden?

Ik 3 stuks: de route Herperduin (rood) , de groene Maashorst route en de oranje route Loosbroek.

Nog een andere : hoeveel vaste routes heb je gereden op een stadsfiets zonder looppassages.
Ik 2 : De Herperduin (rode route) en de groene route Maashorst. (Beide toen de route er behoorlijk hard bij lag door de vorst)
Geef nooit op..... :lol: :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Opgeschoond. Houd de reacties on-topic aub. Niet reageren is misschien wel het beste, dit topic is vooral bedoeld zodat de topic starter een plek heeft voor zijn soms wat afwijkende ideeen.
Plaats reactie