Routes in NL in beide richtingen rijden?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jimbo schreef:Ja toevallig in geldrop ook 3 stuks van het weekend. Geïnspireerd door dit topic denk ik.
Goede ontwikkeling zeker naar aanleiding van deze reactie :
"Absoluut oneens.
Je hebt met een rollator toch ook niks op een zwarte skipiste of de Nürburgring te zoeken?
Een MTB route (en eigenlijk ook dit forum) is voor volbloed MTB'ers en is mede dankzij Strava niks minder dan 24/7 wedstrijdomgeving.
Smalle banden, kromme sturen, kruisingen tussen die twee en min of meer gemotoriseerd verkeer hebben daar dus niks te zoeken."

van ene Jan Willem hier boven. Er zijn er veel die met deze instelling zich op de routes begeven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Tsjibiti schreef:
At1 schreef:Ik kwam zondag op Kwintelooien een idioot tegen die tegen de richting in reed. Ik schrok me de pleuris, het is ook niet echt prettig als je daar ineens iemand tegen komt. Ik heb enkel kwaad gereageerd, en diegene reageerde dat ie wist dat ie tegen het verkeer in reed.
Onbegrijpelijk dat mensen dit op een zondag om 10:00 a 11:00 doen. Doe het dan gewoon om 5:30, dan is de kans op tegenliggers erg klein.
Je kan het ook omdraaien. Waarom ga jij niet om 5.30 uur?
:D laat ik maar gewoon lachen om je domheid. En hopen dat het niet tot ongelukken leidt.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

At1 schreef: :D laat ik maar gewoon lachen om je domheid. En hopen dat het niet tot ongelukken leidt.
Gewoon altijd lachen met de troll :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Tsjibiti schreef:
At1 schreef:Ik kwam zondag op Kwintelooien een idioot tegen die tegen de richting in reed. Ik schrok me de pleuris, het is ook niet echt prettig als je daar ineens iemand tegen komt. Ik heb enkel kwaad gereageerd, en diegene reageerde dat ie wist dat ie tegen het verkeer in reed.
Onbegrijpelijk dat mensen dit op een zondag om 10:00 a 11:00 doen. Doe het dan gewoon om 5:30, dan is de kans op tegenliggers erg klein.
Je kan het ook omdraaien. Waarom ga jij niet om 5.30 uur?
+1 voor Tsjibiti.
Waarom zouden anders-denkenden (en andersom rijdenden) op een onchristelijk tijdstip moeten gaan rijden...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Andersom rijden op Kwintelooijen is wel echt vragen om problemen.
Het is bijzonder smal, het zicht is er slecht, de snelheid kan erg hoog zijn en juist daar verwacht men geen tegenliggers.

(verder ben ik klaar met dit topic, de troll heeft z'n werk weer gedaan, ik lees het niet meer)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Routes als Kwintelooijen en de andere UHR-routes, dus eigenlijk de gebieden daar waar je als MTB-er alleen op aangewezen paden mag komen, vind ik ook asociaal om tegen de keer in te rijden (tenzij ze in beide richtingen gepijld zijn).
Maar bij ons in de buurt zijn in principe alle paden vrij om op te rijden en zijn de vaste routes slechts leidraden voor MTB-ers die het gebied niet kennen en geen zin hebben om een eigen route te maken, in dit soort gevallen heb ik geen moeite met tegenliggers
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Routes als Kwintelooijen en de andere UHR-routes, dus eigenlijk de gebieden daar waar je als MTB-er alleen op aangewezen paden mag komen, vind ik ook asociaal om tegen de keer in te rijden (tenzij ze in beide richtingen gepijld zijn).
Maar bij ons in de buurt zijn in principe alle paden vrij om op te rijden en zijn de vaste routes slechts leidraden voor MTB-ers die het gebied niet kennen en geen zin hebben om een eigen route te maken, in dit soort gevallen heb ik geen moeite met tegenliggers
Volledig eens met je laatste alinea.
Het mag dan asociaal zijn om op UHR-routes waar je daar alleen op die routes mag fietsen om tegen de richting in te rijden. Even asociaal is het om daar dan vol gas te rijden zonder rekening te houden met eventueel ander "verkeer" want het blijven recreatieve routes en geen gepriviligeerde jakkerbanen voor MTB-ers. (snelheidsduivels op motoren mogen zich ook niet uitleven op de openbare weg maar kunnen dat doen op circuits als bijvoorbeeld Assen , Zandvoort en Zolder)
Zolang deze borden ( Verkeersbord RVV D04 ; C03 - Eenrichtingsweg ; verkeersbord C2) blijf ik erbij dat er geen formeel verbod om tegen de richting in te rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Tsjibiti schreef: ...
Het mag dan asociaal zijn om op UHR-routes waar je daar alleen op die routes mag fietsen om tegen de richting in te rijden.
...
Zolang deze borden ( Verkeersbord RVV D04 ; C03 - Eenrichtingsweg ; verkeersbord C2) blijf ik erbij dat er geen formeel verbod om tegen de richting in te rijden.
bij beide zinnen heb je gelijk, maar als je ze zo naast elkaar ziet komt het wel een beetje sneu over toch?
Je moet toch onderhand wel doorhebben dat het gewoon een stom idee is, niet alleen voor de veiligheid van jezelf, maar ook van anderen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Tsjibiti schreef:rekening te houden met eventueel ander "verkeer"
Hoe moet ik dit ogenschijnlijk met anderen rekening houdend zinnetje plaatsen als ik bedenk dat de persoon die dit post bewust de confrontatie zoekt en, willens en wetens gevaarlijke situatie creeert door op voor MTB uitgepijlde routes tegen de rijrichting in te rijden?
Hoe groot moeten die kronkels zijn in wat gewoonlijk 'hersenpan' genoemd wordt?
Hier ontbreken werkelijk de laatste resten van mogelijke MTB genen.
Ik weet het zeker, TS mag dan aan nog zoveel toertochten meedoen maar ergens klopt hier iets niet.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik hou rekening met anderen en doe zeer regelmatig een poging om vol gas te rijden op MTB routes. Lukt me vrij aardig beiden te combineren. Of zeg ik nu iets heel raars?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

38x10 schreef:Ik hou rekening met anderen en doe zeer regelmatig een poging om vol gas te rijden op MTB routes. Lukt me vrij aardig beiden te combineren. Of zeg ik nu iets heel raars?
Nee hoor, zo fiets ik ook, ik stop zelfs om gestrande mede bikers te helpen, ook al ben ik een strava rondje aan het rijden en mis ik daardoor mogelijk een PR ;)

Ik denk dat iemand eens een IP check moet doen of er niet ergens een verband te vinden is met bv vandehakopdetak, hoewel een troll account met 2300 posts toch wel ambitieus is :D
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

In eerdere post vond TS het leggen van spijkermatten hooguit vervelend om 2 lekke banden. Ook vond hij crossmotoren in de natuur alleen vervelend om de geluidsoverlast. Goh wat is ie begaan met de medebosgebruikers. TS is enorm gefrustreerd dat door de aanleg van MTB routes hij niet meer met zijn (stads) fiets overal onverhard kan fietsen. Moet hier zijn ei kwijt en dat mag, het is best vermakelijk.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

VDHODT is reeds ontmaskerd (door zichzelf nogwel), maar dat was niet Tsjibiti...
Volgens mij wil TS vooral controversiele meningen uiten om het uiten, maar ontbreekt het hem aan de juiste argumentatie(-vaardigheden) om een echt goed punt te maken. Als ik me niet vergis was hij onder een andere naam ook actief op het fiets.nl forum (onder een naam die me nu ff niet te binnen wil schieten. EDIT: found it: "quarantanove", blijkt een ban te hebben :o ) met vergelijkbaar gedrag
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

38x10 schreef:VDHODT is reeds ontmaskerd (door zichzelf nogwel), maar dat was niet Tsjibiti...
Sterker nog VDHODT reageert 2 post boven hem. :winkie: :lol:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Prulleman schreef:
Tsjibiti schreef: ...
Het mag dan asociaal zijn om op UHR-routes waar je daar alleen op die routes mag fietsen om tegen de richting in te rijden.
...
Zolang deze borden ( Verkeersbord RVV D04 ; C03 - Eenrichtingsweg ; verkeersbord C2) blijf ik erbij dat er geen formeel verbod om tegen de richting in te rijden.
bij beide zinnen heb je gelijk, maar als je ze zo naast elkaar ziet komt het wel een beetje sneu over toch?
Je moet toch onderhand wel doorhebben dat het gewoon een stom idee is, niet alleen voor de veiligheid van jezelf, maar ook van anderen.
Daar heeft onze troll dus zeker niet gelijk. De RVV die voortkomt uit de Wegenverkeerswet is van toepassing op openbare wegen. Artikel 1b: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2018-03-15" onclick="window.open(this.href);return false;

Gezien de Uhr routes, en vele andere, absoluut niet op openbaar terrein liggen zijn dit soort zaken simpelweg niet van toepassing. Dus die verkeersborden hoeven zeker niet geplaatst te zijn om iets af te dwingen.

De terreineigenaar is in grote mate vrij om te bepalen onder welke voorwaarden andere mensen gebruik mogen maken van zijn terrein. Bijvoorbeeld dat je een vignet moet hebben om te mogen mtben op de route, of een verplichte rijroute. De basisregels staan doorgaans op de borden waar je het terrein betreed, wie kent die bordjes niet...

ik herhaal het maar weer eens... Verder is het best aangenaam om zekere mensen in je vijandenlijstje op te nemen, dan zie je al die shit niet meer van ze.
Plaats reactie