Routes in NL in beide richtingen rijden?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Die trollen zijn best vermakelijk zodra je weet dat het trollen zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Het mag niet, ook niet met 15kmpu. Ook als het door vrijwilliger bewegwijzerde routes zijn kan je snappen dat dit ingewenst is. Door anarchistisch "Het is niet officieel" te roepen breng je anderen in gevaar. En daar zijn nou net wel wetten voor:
WW = WegenVerkeersWet Artikel 5
Voor het geval bepaalde gedragingen niet geregeld zijn, voorziet Artikel 5 van de WegenVerkeersWet in de handhaving van ongewenste gedragingen. Dit artikel 5 wordt het ook wel het 'kapstokartikel ' genoemd.

Artikel 5 - Kapstokartikel
Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dit is iets wat je in elke situatie moet voorop stellen: breng ik mezelf en anderen in de problemen met mijn gedrag? Als dat een ja is, dan mag het niet.

Ik mag best een matje uitspreiden en op de stoep wat eten en zolang ik de doorvoer niet hinder zal oom agent hooguit wat bevreemd kijken. Maar als er mensen aan het verhuizen zijn en dit met een lintje afzetten mag ik dat niet negeren en pontificaal onder de verhuislift gaan zitten. Dat lint heeft geen enkele wettelijke status, maar ik mag geen gevaarlijke dingen doen die ik zelf had kunnen voorzien.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Samenleven en rekening met elkaar houden is best lastig als je iq niet hoog is.
Mensen die kunnen nadenken beseffen dat tegen de richting in rijden erg gevaarlijk is voor degene die ze tegenkomen, maar ook voor zichzelf.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:Samenleven en rekening met elkaar houden is best lastig als je iq niet hoog is.
Mensen die kunnen nadenken beseffen dat tegen de richting in rijden erg gevaarlijk is voor degene die ze tegenkomen, maar ook voor zichzelf.
Eens , maar dat betekent vooral ook dat we ons moeten beseffen dat het door Loknor aangehaalde kapstok artikel ook geldt voor de manier dat men over een route rijdt. Ik merk dat er veel zijn die een route beschouwen als een soort gepriviliseerde snelweg voor MTB-ers waar ander "verkeer" uitgesloten is. Wie er op die manier rijdt is m.i. net zo fout als iemand die tegen de richting in rijdt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1948
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
awinkel schreef:Samenleven en rekening met elkaar houden is best lastig als je iq niet hoog is.
Mensen die kunnen nadenken beseffen dat tegen de richting in rijden erg gevaarlijk is voor degene die ze tegenkomen, maar ook voor zichzelf.
Eens , maar dat betekent vooral ook dat we ons moeten beseffen dat het door Loknor aangehaalde kapstok artikel ook geldt voor de manier dat men over een route rijdt. Ik merk dat er veel zijn die een route beschouwen als een soort gepriviliseerde snelweg voor MTB-ers waar ander "verkeer" uitgesloten is. Wie er op die manier rijdt is m.i. net zo fout als iemand die tegen de richting in rijdt.
dat klopt helemaal, dus dan zijn we eruit, je initiele stelling "Alle routes in NL zouden in beide richtingen moeten zijn uitgepijld." is net zo fout als ander asociaal gedrag op de routes. :bier:

slotje :)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Prulleman schreef:..... dus dan zijn we eruit, je initiele stelling "Alle routes in NL zouden in beide richtingen moeten zijn uitgepijld." is net zo fout als ander asociaal gedrag op de routes. :bier:

slotje :)
Uhmm... nee.

Want als alle routes in beide richtingen zijn gepijld dan kun je een route ook niet verkeerd/tegen de keer inrijden. En is dat dus niet asociaal. Terwijl het gedrag, dat Tsji beschrijft, of je nu linksom of rechtsom een route rijdt wel asociaal blijft. :winkie: :bier:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1948
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:-{ :lol:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Tsjibiti schreef:Eens , maar dat betekent vooral ook dat we ons moeten beseffen dat het door Loknor aangehaalde kapstok artikel ook geldt voor de manier dat men over een route rijdt. Ik merk dat er veel zijn die een route beschouwen als een soort gepriviliseerde snelweg voor MTB-ers waar ander "verkeer" uitgesloten is. Wie er op die manier rijdt is m.i. net zo fout als iemand die tegen de richting in rijdt.
Absoluut oneens.
Je hebt met een rollator toch ook niks op een zwarte skipiste of de Nürburgring te zoeken?
Een MTB route (en eigenlijk ook dit forum) is voor volbloed MTB'ers en is mede dankzij Strava niks minder dan 24/7 wedstrijdomgeving.
Smalle banden, kromme sturen, kruisingen tussen die twee en min of meer gemotoriseerd verkeer hebben daar dus niks te zoeken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
awinkel schreef:Samenleven en rekening met elkaar houden is best lastig als je iq niet hoog is.
Mensen die kunnen nadenken beseffen dat tegen de richting in rijden erg gevaarlijk is voor degene die ze tegenkomen, maar ook voor zichzelf.
Eens , maar dat betekent vooral ook dat we ons moeten beseffen dat het door Loknor aangehaalde kapstok artikel ook geldt voor de manier dat men over een route rijdt. Ik merk dat er veel zijn die een route beschouwen als een soort gepriviliseerde snelweg voor MTB-ers waar ander "verkeer" uitgesloten is. Wie er op die manier rijdt is m.i. net zo fout als iemand die tegen de richting in rijdt.
Oneens. Er is een groot verschil tussen "rekening houden met wat je kunt verwachten" en "rekening houden met alles wat er kan gebeuren".

Zo is het niet meer dan redelijk dat je zou moeten kunnen stilstaan binnen je zichtsveld, aangezien er best eens iemand op z'n snuffert zou kunnen liggen op de track.
Het snelheidsverschil is hier (als voorbeeld) 20km/u vs 0km/u, dus 20km/u.

Het is alleen niet helemaal redelijk om te verwachten (op een route die maar 1 kant op gepijld is!), dat er iemand met zo'n zelfde 20 km/u de bocht om kan komen. Dat verdubbelt ineens het snelheidsverschil...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik kwam zondag op Kwintelooien een idioot tegen die tegen de richting in reed. Ik schrok me de pleuris, het is ook niet echt prettig als je daar ineens iemand tegen komt. Ik heb enkel kwaad gereageerd, en diegene reageerde dat ie wist dat ie tegen het verkeer in reed.
Onbegrijpelijk dat mensen dit op een zondag om 10:00 a 11:00 doen. Doe het dan gewoon om 5:30, dan is de kans op tegenliggers erg klein.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tjsibiti is alom aanwezig :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ja toevallig in geldrop ook 3 stuks van het weekend. Geïnspireerd door dit topic denk ik.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Tsjibiti is geen persoon, het is een beweging :o
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef:Tsjibiti is geen persoon, het is een beweging :o
Aurelius zit al op hun spoor :-q :lol:
aurelius schreef:Nog meer bewijs:

De Illuminati:

Afbeelding


De Velominati:

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

At1 schreef:Ik kwam zondag op Kwintelooien een idioot tegen die tegen de richting in reed. Ik schrok me de pleuris, het is ook niet echt prettig als je daar ineens iemand tegen komt. Ik heb enkel kwaad gereageerd, en diegene reageerde dat ie wist dat ie tegen het verkeer in reed.
Onbegrijpelijk dat mensen dit op een zondag om 10:00 a 11:00 doen. Doe het dan gewoon om 5:30, dan is de kans op tegenliggers erg klein.
Je kan het ook omdraaien. Waarom ga jij niet om 5.30 uur?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie