Even naar aanleiding van de discussie in het HV LV topic.
Een heel algemene stelling over een al veel besproken onderwerp,
"moet er meer technische uitdaging komen in Nederlandse routes (ja, allemaal op 1 hoop, dus ga maar uit van de meest technische route die in je op komt)"
niet al teveel zin in (weer) een oeverloze discussie, dus gewoon reply met ja of nee
Nederlandse routes moeten en kunnen meer uitdaging bieden
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Wat is het nut van een ja/nee antwoord zonder context? Er zijn zoveel verschillende locaties, routes, rijders, etc. Dit is precies waarom de referendumwet zo zinloos is.
Oja, ik mocht afgelopen zaterdag een Saint pedaal uit m'n scheen peuteren, dus nu even nee.
Oja, ik mocht afgelopen zaterdag een Saint pedaal uit m'n scheen peuteren, dus nu even nee.
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Ja.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
- Tinnieman
- Extreme Biker
- Berichten: 732
- Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
- Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021
jup
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
http://www.strava.com/athletes/1928283
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3238
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Absoluut een dikke ja, op ieder zijn niveau.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8734
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Ja, maarrrr
Niet van dat kunstmatig geconcentreerd kort gekronkel.
Maar meer mooie routes door mooi landschap met mooi bochtenwerk en gebruik makend van de hoogteverschillen die er zijn.
Niet van dat kunstmatig geconcentreerd kort gekronkel.
Maar meer mooie routes door mooi landschap met mooi bochtenwerk en gebruik makend van de hoogteverschillen die er zijn.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018
Ja. Wellicht gebruik maken van verschillende bordjes/kleuren om de moeilijkheid aan te geven. Blauw, rood, zwart, dubbel zwart.
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Eigenlijk toch wel jammer dat dit dan weer een zichzelf eliminerend topic dreigt te worden.
Dit soort topics zijn juist zo nuttig voor het bikende nageslacht en kunnen een zinvolle bijdrage leveren aan het plaatsen van die welbekende stip op de horizon.
Even een poging wagen om de discussie een beetje aan te zwengelen.
Stel dat we zouden mogen dromen (en praten) over op schaal nagebootste Zuid Frankrijk achtige routes op de schaarse heuvelruggen die NL arm is; welke uitdagingen krijgen we dan mee te maken?
We praten over Nederland en (overwegend) Nederlanders nietwaar?
- hoe krijg je terreineigenaren zo ver dat ze met enige regelmaat ambulances op hun grond toelaten?
- op welke wijze kun je voorkomen dat personen die zich mountainbiker noemen, na een ongeval een megaclaim gaan neerleggen bij de verantwoordelijke rechtspersoon omdat een waarschuwingsbordje niet de juiste kleur had?
- hoe brengen we oprecht, zichzelf zo vaak overschattende, beginnende MTBikers bij hun verstand dat MTBen in bepaalde gevallen lastiger kan zijn dan fietsen op een driewieler?
- hoe krijgen we de ruim 16400 Strava users (uit een bepaald segment op een favoriete, heuvelachtige route) zover, dat zij het leuk gaan vinden als er ook in NL werkelijk Zuid Frans aandoende routes zouden zijn zodat zij niet 2x per jaar 1200km hoeven te rijden maar wellicht kunnen volstaan met 1x per jaar?
- op welke wijze zijn (NL) medebikers ervan te overtuigen dat het uitspreken van de wens van het streven naar (nog meer) grensverleggende routes niet per definitie betekent dat die uitspraak als afbrekende kritiek over het tot nu toe behaalde resultaat bedoeld is? En soms zelfs uit te leggen is als zijnde een compliment voor het op dit moment behaalde resultaat?
Ik durf werkelijk geen inschatting te maken welke van bovenstaande hobbels nou de lastigste is.
Maar áls al die hobbels genomen zijn dan kunnen we vervolgens gaan praten over de realisering van de (on)mogelijkheden van het realiseren van Zuid Frankrijk achtige toestanden in het klein.
De praktijk heeft inmiddels, we schrijven 2018, bewezen dat dát dus wèl mogelijk is.
Geld is echt niet het probleem, lees maar mee;
Deskundigen beweren dat 95% van routegebruikers niet kunnen fietsen of beginners zijn. Ervan uitgaande dat die 16400 Strava users (zie hierboven) prof zijn dan zijn er op die bewuste heuvelachtige route totaal dus zo'n 330000 bikers actief.
En, trouwens, ga nou niet beweren dat die Strava user die de hekken sluit op de 16432ste plaats geen prof is. Die bewuste persoon kan wel 95jr oud zijn.
Een doorsnee routevignet kost pakweg € 7,50; x 330000 maakt dat € 2475000,- per jaar.
Ieder mens is omkoopbaar, alleen de prijzen verschillen maar zoveel geld opent vast wel meer deuren dan je op rekent.
Maar wat is dan wel het probleem? En hoe te tackelen? Ik zou het niet weten
O ja, nog even hier en daar wat strooien met
Dit soort topics zijn juist zo nuttig voor het bikende nageslacht en kunnen een zinvolle bijdrage leveren aan het plaatsen van die welbekende stip op de horizon.
Even een poging wagen om de discussie een beetje aan te zwengelen.
Stel dat we zouden mogen dromen (en praten) over op schaal nagebootste Zuid Frankrijk achtige routes op de schaarse heuvelruggen die NL arm is; welke uitdagingen krijgen we dan mee te maken?
We praten over Nederland en (overwegend) Nederlanders nietwaar?
- hoe krijg je terreineigenaren zo ver dat ze met enige regelmaat ambulances op hun grond toelaten?
- op welke wijze kun je voorkomen dat personen die zich mountainbiker noemen, na een ongeval een megaclaim gaan neerleggen bij de verantwoordelijke rechtspersoon omdat een waarschuwingsbordje niet de juiste kleur had?
- hoe brengen we oprecht, zichzelf zo vaak overschattende, beginnende MTBikers bij hun verstand dat MTBen in bepaalde gevallen lastiger kan zijn dan fietsen op een driewieler?
- hoe krijgen we de ruim 16400 Strava users (uit een bepaald segment op een favoriete, heuvelachtige route) zover, dat zij het leuk gaan vinden als er ook in NL werkelijk Zuid Frans aandoende routes zouden zijn zodat zij niet 2x per jaar 1200km hoeven te rijden maar wellicht kunnen volstaan met 1x per jaar?
- op welke wijze zijn (NL) medebikers ervan te overtuigen dat het uitspreken van de wens van het streven naar (nog meer) grensverleggende routes niet per definitie betekent dat die uitspraak als afbrekende kritiek over het tot nu toe behaalde resultaat bedoeld is? En soms zelfs uit te leggen is als zijnde een compliment voor het op dit moment behaalde resultaat?
Ik durf werkelijk geen inschatting te maken welke van bovenstaande hobbels nou de lastigste is.
Maar áls al die hobbels genomen zijn dan kunnen we vervolgens gaan praten over de realisering van de (on)mogelijkheden van het realiseren van Zuid Frankrijk achtige toestanden in het klein.
De praktijk heeft inmiddels, we schrijven 2018, bewezen dat dát dus wèl mogelijk is.
Geld is echt niet het probleem, lees maar mee;
Deskundigen beweren dat 95% van routegebruikers niet kunnen fietsen of beginners zijn. Ervan uitgaande dat die 16400 Strava users (zie hierboven) prof zijn dan zijn er op die bewuste heuvelachtige route totaal dus zo'n 330000 bikers actief.
En, trouwens, ga nou niet beweren dat die Strava user die de hekken sluit op de 16432ste plaats geen prof is. Die bewuste persoon kan wel 95jr oud zijn.
Een doorsnee routevignet kost pakweg € 7,50; x 330000 maakt dat € 2475000,- per jaar.
Ieder mens is omkoopbaar, alleen de prijzen verschillen maar zoveel geld opent vast wel meer deuren dan je op rekent.
Maar wat is dan wel het probleem? En hoe te tackelen? Ik zou het niet weten
O ja, nog even hier en daar wat strooien met
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
- crapforbrains
- Mountainbike Junk
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
- Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2
Ja.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Vandenhakopdentakke had het korter verwoordJan Willem schreef:Eigenlijk toch wel jammer dat dit dan weer een zichzelf eliminerend topic dreigt te worden.
Dit soort topics zijn juist zo nuttig voor het bikende nageslacht en kunnen een zinvolle bijdrage leveren aan het plaatsen van die welbekende stip op de horizon.
Even een poging wagen om de discussie een beetje aan te zwengelen.
Stel dat we zouden mogen dromen (en praten) over op schaal nagebootste Zuid Frankrijk achtige routes op de schaarse heuvelruggen die NL arm is; welke uitdagingen krijgen we dan mee te maken?
We praten over Nederland en (overwegend) Nederlanders nietwaar?
- hoe krijg je terreineigenaren zo ver dat ze met enige regelmaat ambulances op hun grond toelaten?
- op welke wijze kun je voorkomen dat personen die zich mountainbiker noemen, na een ongeval een megaclaim gaan neerleggen bij de verantwoordelijke rechtspersoon omdat een waarschuwingsbordje niet de juiste kleur had?
- hoe brengen we oprecht, zichzelf zo vaak overschattende, beginnende MTBikers bij hun verstand dat MTBen in bepaalde gevallen lastiger kan zijn dan fietsen op een driewieler?
- hoe krijgen we de ruim 16400 Strava users (uit een bepaald segment op een favoriete, heuvelachtige route) zover, dat zij het leuk gaan vinden als er ook in NL werkelijk Zuid Frans aandoende routes zouden zijn zodat zij niet 2x per jaar 1200km hoeven te rijden maar wellicht kunnen volstaan met 1x per jaar?
- op welke wijze zijn (NL) medebikers ervan te overtuigen dat het uitspreken van de wens van het streven naar (nog meer) grensverleggende routes niet per definitie betekent dat die uitspraak als afbrekende kritiek over het tot nu toe behaalde resultaat bedoeld is? En soms zelfs uit te leggen is als zijnde een compliment voor het op dit moment behaalde resultaat?
Ik durf werkelijk geen inschatting te maken welke van bovenstaande hobbels nou de lastigste is.
Maar áls al die hobbels genomen zijn dan kunnen we vervolgens gaan praten over de realisering van de (on)mogelijkheden van het realiseren van Zuid Frankrijk achtige toestanden in het klein.
De praktijk heeft inmiddels, we schrijven 2018, bewezen dat dát dus wèl mogelijk is.
Geld is echt niet het probleem, lees maar mee;
Deskundigen beweren dat 95% van routegebruikers niet kunnen fietsen of beginners zijn. Ervan uitgaande dat die 16400 Strava users (zie hierboven) prof zijn dan zijn er op die bewuste heuvelachtige route totaal dus zo'n 330000 bikers actief.
En, trouwens, ga nou niet beweren dat die Strava user die de hekken sluit op de 16432ste plaats geen prof is. Die bewuste persoon kan wel 95jr oud zijn.
Een doorsnee routevignet kost pakweg € 7,50; x 330000 maakt dat € 2475000,- per jaar.
Ieder mens is omkoopbaar, alleen de prijzen verschillen maar zoveel geld opent vast wel meer deuren dan je op rekent.
Maar wat is dan wel het probleem? En hoe te tackelen? Ik zou het niet weten
O ja, nog even hier en daar wat strooien met
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7