Nederlandse routes moeten en kunnen meer uitdaging bieden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dat gladstrijken ontkom je in het begin misschien niet altijd aan maar als je de boel daarna lekker met rust laat, zal de erosie het werk keurig netjes voor je afmaken.
Dat is bij de Posbank worteltapijtjes dus blijkbaar ook gebeurd, na dat veel te gladstrijken was ik van mening dat ik daar niet zoveel meer te zoeken heb.
En ook op de UH zie ik her en der stukjes waarbij ik denk dat de erosie lekker zn gang kan gaan, zag afgelopen dinsdag zelfs gladde stenen uit de ondergrond tevoorschijn komen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jan Willem schreef:Dat gladstrijken ontkom je in het begin misschien niet altijd aan maar als je de boel daarna lekker met rust laat, zal de erosie het werk keurig netjes voor je afmaken.
Dat is bij de Posbank worteltapijtjes dus blijkbaar ook gebeurd, na dat veel te gladstrijken was ik van mening dat ik daar niet zoveel meer te zoeken heb.
En ook op de UH zie ik her en der stukjes waarbij ik denk dat de erosie lekker zn gang kan gaan, zag afgelopen dinsdag zelfs gladde stenen uit de ondergrond tevoorschijn komen.
:o :o :o waar???

Dan gaan we dat gauw aanpakken (not)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Amerongen; in een bocht op een kort en vrij steil, wat ruiger klimmetje.
Volgens mij ergens op het segment 'No pain no gain'.
Stenen, echt waar :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi laten liggen. :-q
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: Innerleithen de Enduro trails gereden hebt
En dat is al zo'n braaf rondje :wink: Cadon Bank is wel leuk maar rest is ook aardig aangeharkt kan ik me herinneren.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef:
Jan Willem schreef:Dat gladstrijken ontkom je in het begin misschien niet altijd aan maar als je de boel daarna lekker met rust laat, zal de erosie het werk keurig netjes voor je afmaken.
Dat is bij de Posbank worteltapijtjes dus blijkbaar ook gebeurd, na dat veel te gladstrijken was ik van mening dat ik daar niet zoveel meer te zoeken heb.
En ook op de UH zie ik her en der stukjes waarbij ik denk dat de erosie lekker zn gang kan gaan, zag afgelopen dinsdag zelfs gladde stenen uit de ondergrond tevoorschijn komen.
:o :o :o waar???

Dan gaan we dat gauw aanpakken (not)
Alleen jammer dat die stenen uit zich zelf vaak verdwijnen, zijn net te klein om op te trail te blijven liggen en worden na verloop van tijd los gereden.
Wel zie je gelukkig steeds iets meer erosie ontstaan zodat de trails tov paar jaar geleden wortelligger worden (zolang zaagmans wegblijft), ook groeien de ouder trails een beetje dicht langs de randen. (waar niet gereden wordt)

Overigens heb ik wel €100,- over voor een (landelijk) vignet zolang dit geld maar ten goede komt aan trail en natuur beheer.
Gemiddelde biker geeft een vermogen uit aan zijn fiets/kleding en daarnaast ben je dit bedrag ook kwijt aan een jaartje sportschool o.i.d.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

funride schreef:
Tijgerhaai schreef: Innerleithen de Enduro trails gereden hebt
En dat is al zo'n braaf rondje :wink: Cadon Bank is wel leuk maar rest is ook aardig aangeharkt kan ik me herinneren.

Hangt er natuurlijk vanaf welke je rijd. Mijn trainer/gids komt er al 8 jaar meerdere keren per jaar en hij heeft nog geen eens elke trail gereden. :D Hoe dan ook ik heb mij er wel vermaakt.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: Hangt er natuurlijk vanaf welke je rijd. Mijn trainer/gids komt er al 8 jaar meerdere keren per jaar en hij heeft nog geen eens elke trail gereden. :D Hoe dan ook ik heb mij er wel vermaakt.
Innerleithen heeft maar één XC route en vier DH afdalingen, Cadon bank is daar één van en is ook onderdeel van de XC route.
Maar inderdaad al een stuk interessanter dan onze XC rondjes.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet de bedoeling dat dit wie heeft de langste wordt. Maar reken even het hele gebied. Buiten de uitgepijlde trails is ook nog het één en ander. En dan heb je nog the Golfie. Geen oficeel bikepark maar de locals hebben daar wat tralietjes... Flat White gedaan op mijn 100mm XC fietsje. (Oké zeker niet de snelste tijd, het was nog al zoals de locals dat noemen greasy) Omdat wij die zouden moeten kunnen rijden volgens Jess Stone. :D


Helaas komt het niet goed over hoe stijl en ruig het is. Alles in Nederland is er een picknick in het park bij. (Niet mijn filmpje)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

funride schreef: Alleen jammer dat die stenen uit zich zelf vaak verdwijnen, zijn net te klein om op te trail te blijven liggen en worden na verloop van tijd los gereden.
Wel zie je gelukkig steeds iets meer erosie ontstaan zodat de trails tov paar jaar geleden wortelligger worden (zolang zaagmans wegblijft), ook groeien de ouder trails een beetje dicht langs de randen. (waar niet gereden wordt)
[/quote]

Stel nou dat je iets zou kunnen ontwikkelen waarmee je in NL rockgardens kan aanleggen die wel blijven liggen. Kunstmatig maar niet onnatuurlijk. In het echt zal het iets slimmer in elkaar moeten zitten. Misschien een 6-kantige tegel zodat het beter aansluit op een ondergrond die in meerdere richtingen scheef is bijvoorbeeld. En een patroon dat natuurlijk aandoet, zichzelf niet (merkbaar) herhaald etc.. Ik heb een snelle schets gemaakt waar dat allemaal nog niet in zit maar het gaat even om het idee.

Afbeelding

Haalbaarheid heb ik nog even niet al te veel over nagedacht, 3D-betontegels bedenken is niet mijn dagelijkse bezigheid :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar naast dat ik de gemiddelde rockgarden niet technisch kan noemen (hooguit omhoog!) vind ik ze helemaal niet leuk!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dat ben ik niet met je eens. Een rockgarden op het vlakke misschien niet maar (steil) omlaag rijden over flinke keien is echt iets wat je moet kunnen. Ik zie daar wel uitdaging in. Ook omhoog trouwens.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

3D tegels tof idee en wellicht goed toepasbaar op de oude vuilstort trails. In de meeste bossen ga je er geen toestemming voor krijgen omdat er geen vreemde materialen gebruikt mogen worden. (Alleen wat je terplaatse voor handen is) Maar voor de plaatsen waar het wel mag zou je natuurlijk gewoon keien kunnen gebruiken. Gebeurt ook al hier en daar op (daar zijn ze weer) oude vuilstorten en recreatie terreinen. Hier in de polder hebben wij kilometers rockgarden heel moeilijk is het niet. https://instagram.com/p/BizJ7EYBH6a/" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:Maar naast dat ik de gemiddelde rockgarden niet technisch kan noemen (hooguit omhoog!) vind ik ze helemaal niet leuk!
Dat ben ik ook niet helemaal met je eens, het is maar net hoe groot scherp/groot de stenen zijn en hoe het er in is gelegd.
Rockgarden in mijn achtertuin rondje 't twiske is behoorlijk technische en zeker niet een waar je vol gas over heen blaast, al zeker niet met mijn XC hardtail.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Opgeschoond. On-topic aub. Gezellig babbelen kan elders of via PB.

Thx.
Plaats reactie