Strava opschonen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Even een ideetje voor de mensen die Strava segmentjes aangemaakt hebben. Laten wij de boel eens een beetje opschonen. Er zijn een hoop prut segmentjes van een paar honderd meter meestal met namen als "pittig klimmetje" ed. Deze kunnen wat mij betreft sowieso de container in. De GPS techniek is te onnauwkeurig om daar een goede ranglijst op na te houden.

Dubbele segmenten die een paar honderd meter eerder beginnen of stoppen kunnen natuurlijk ook weg. Complete routes als één segment aanmaken kan ook anders omdat niet iedereen op het zelfde punt start. Het beste lijkt mij van kruising tot kruising. (weg/fietspad)

Voor de overige segmenten is het natuurlijk veel leuker om daar pakkende namen voor te gebruiken in plaats van "sprint tot het bordje", "rechte klim" of "naar beneden knallen" Geeft het de naam die het stuk ook in de volksmond heeft. Zoals "de marmotten bak" of "de wokkel". En als het geen naam heeft verzin dan zelf een goede naam die past bij het segment. (beetje cryptisch) Voor inspiratie kijk eens op trailforks aan de overkant van de plas. :-q Namen als "Spooky Woods", "Angry Sheep" "Flat White" spreekt toch veel meer aan dan "technisch stukje voor de duinen"?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Leuk idee, alleen totaal onuitvoerbaar natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Iedereen ga je niet bereiken inderdaad. Maar als de gene die hier zitten nu eens er mee beginnen volgt de rest misschien. Mijn troep heb ik in ieder geval opgeruimd.
◼︎ Go round the outside.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik vind het ook goed idee. Probleem is echter dat er ook mensen zijn die liever de naam "pittig klimmetje" hebben, of gewoon liever dat segmentje bekijken omdat een andere in hun ogen net te kort of net te lang is. Daar doe je niks aan.

Mooier zou zijn om de optie om te filteren toe te voegen bij het bekijken van een activiteit.
Het filter bestaat eigenlijk al, als je op de website naar Mijn Segmenten gaat, zie je alle segmenten met een ster en je zelf aangemaakte segmenten.
Je kunt deze alleen niet naar voren halen bij het bekijken van een activiteit.
Als dit wel zou kunnen heb je al een stuk minder last van de rommel, maar het is natuurlijk nog steeds beter om op te schonen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Klik op de knop "Hide" naast een segment, dan zie je 'm daarna niet meer. Klaar.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vraag me af of het segment dan alleen voor jou verborgen is of voor iedereen?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Alleen voor jou, anders bleef er niet veel over. Strava bepaalt ook deels automagisch welke segmenten voor jou verborgen zijn. Geen idee op basis waarvan, want dit zijn niet bij iedereen dezelfde segmenten.

@TS: iedereen vind weer iets anders leuk/belangrijk, dus de enige optie die echt werkt (en wat mij betreft ook prima is) is die van @nielsvk
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Nu nog een 'hide' knop om challenges en Zwift ritten etc. uit de feed te filteren...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Of de heren/ dames die op kromme sturen op het asfalt naast een singletrail een tijd neerzetten op datzelfde stukje strava...
Wat een problemen hebben we ook eigenlijk :lol:
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Ja, vreselijk hè?

Strava is zoooo 2009, maar ja er zijn ook nog steeds mensen die sigarenbandjes sparen.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

nielsvk schreef:Nu nog een 'hide' knop om challenges en Zwift ritten etc. uit de feed te filteren...
Stravistix :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

StephanR schreef:
nielsvk schreef:Nu nog een 'hide' knop om challenges en Zwift ritten etc. uit de feed te filteren...
Stravistix :-q
Die voegt helaas ook een hele hoop onzinnige meuk toe. Ik wil minder zooi op m'n scherm, niet meer ;-)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie