technical trial features; ja of nee?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het moest alleen niet zo prijzige bezigheid zijn om daar te komen. Maar goed dat houd misschien ook wel de Strava rukkers weg. :wink:
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: Blijft gewoon supergaaf daar rijden!! Snel ook weer die kant op gaan!
Eind mei naar Zuid Wales en begin Juli naar Schotland :D
UK is voor mij echt nr.1 Mountainbike bestemming.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Bobsled, makkelijkste trail in Vancouver (rating groen/beginner met blauwe/intermediate opties). Let op, dit is dus waar je als totale beginner mee begint hier. Alles is ofwel te rollen of omheen te rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Expresso, rating blauw (intermediate). Deze rijdt je als je Bobsled onder de knie hebt. Onderstaande zijn niet omheen te rijden. Durf je het niet aan, dan loop je.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En onderstaande zit ook in Expresso maar er is omheen te rijden:

Afbeelding

Edit: deze foto's puur om aan te geven dat men hier uitgaat van enig vermogen tot zelfinschatting en nemen van eigen verantwoordelijkheid. :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nice, prima ideetjes om over te nemen. Hoeft natuurlijk niet gelijk elke route. Maar laten wij eens beginnen met routes die men nu toch al voor ervaren rijders vind op te upgraden. Bijvoorbeeld Hoge Vuursche, Hoge Ginkel, Het nieuwe Nijmegen, Schoorl. enz. Boswielrenners laten zich toch een gravelracer aanmeten dus daar hoeven wij het niet vlak voor te houden. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@nielsvk Mooie foto's, dat moet genieten zijn om daar te kunnen rijden. Zoiets zie ik hier nog echt niet op grote schaal geïmplementeerd worden dan zullen ze eerst de mindset om moeten gooien.

Mooi voorbeeld is mtb-bommelerwaard waarvan deel 1 nu zo goed als klaar is en wat ik begrepen heb deel 2 en 3 in de planning staat. Daar kan iedereen de blauwe route rijden en voor diegenen die meer uitdaging zoeken en hun grenzen willen verleggen zijn er heel veel rode en zwarte ttf's gebouwd. Iedereen kan daar op zijn eigen niveau zijn rondjes rijden.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op ma 9 april 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Alleen die laatste foto kan de gemiddelde biker al wat van leren :bier:

Zou willen dat we de mindset hier zo ver kunnen krijgen dat zoiets ook gewoon kan. Dat het niet erg is als je even afstapt, omdat zoiets er gewoon bij hoort.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waar het aangelegde rondjes betreft: XCO in Beringen...

.. en dan komt het achterste deel van de terril met begroeiing (en meer dan genoeg wortels) eigenlijk niet in beeld.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

MacReal schreef:Alleen die laatste foto kan de gemiddelde biker al wat van leren :bier:

Zou willen dat we de mindset hier zo ver kunnen krijgen dat zoiets ook gewoon kan.
Ja, vind ook dat er in het algemeen te weinig door andere bikers geapplaudiseerd wordt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat rondje in Beringen, ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden, mij te eng die steile afdalingen met rockgardens :P

Zo hoeft het voor mij ook weer niet op de parcoursen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Rayb81 schreef:Dat rondje in Beringen, ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden, mij te eng die steile afdalingen met rockgardens :P

Zo hoeft het voor mij ook weer niet op de parcoursen.
Maar als de routes in Nederland wél zo waren, dan had je het al lang niet meer eng gevonden!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

18km, 900hm (!!) betrof XCO Beringen, wat een klimwerk!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rayb81 schreef:Dat rondje in Beringen, ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden, mij te eng die steile afdalingen met rockgardens :P

Zo hoeft het voor mij ook weer niet op de parcoursen.
Ik denk dat het wel meevalt, ja het is steil, de rockgardens zien er door de grote stenen imposant uit maar liggen wel netjes in één lijn.
Een rockgarden die bijvoorbeeld in het Twiske ligt is technisch velen malen moeilijker (volgens mij kom je ook uit die hoek)
Afbeelding

persoonlijk ben ik meer voorstander van natuurlijke TTF in routes.
Afbeelding

Natuurlijk hebben we in NL ook best wat uitdaging zitten in onze routes, helaas zijn dat alleen vaak te kunstmatig gebouwde TTF op oude afvalbergen zoals Spaarnwoude, Bergschenhoek, Twiske, Wijchen etc.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MacReal schreef:Alleen die laatste foto kan de gemiddelde biker al wat van leren :bier:
Niet te ver achterop zitten?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

MacReal schreef:Alleen die laatste foto kan de gemiddelde biker al wat van leren :bier:

Zou willen dat we de mindset hier zo ver kunnen krijgen dat zoiets ook gewoon kan. Dat het niet erg is als je even afstapt, omdat zoiets er gewoon bij hoort.
Mindset lijkt idd vooral "hoe snel" te zijn, ipv simpelweg "hoe".
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef:
MacReal schreef:Alleen die laatste foto kan de gemiddelde biker al wat van leren :bier:
Niet te ver achterop zitten?
Precies dat ja. Netjes de armen gebogen, heupen laag, mooi in controle.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie