technical trial features; ja of nee?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Tijgerhaai schreef:
Robertdj schreef:
Daarnaast waren die wortels wel erg hoog!
Dat bedoel je met een knipoog mag ik hopen. Dat stelt helemaal niks voor. Zelfs oma op haar fiets rijd daar zo overheen.
Uiteraard met een knipoog. Zal wel aan mijn onervarenheid liggen, maar ik snap überhaupt niet hoe hij dat voor elkaar kreeg...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Te zware versnelling gekozen. Heb je opeens weerstand sta je stil. En of niet goed vooruit gekeken. Met een beetje gang knal je er zo op. Daar heb je niet eens techniek voor nodig. Maar goed iedereen is een keer begonnen. Deze man zou moeten investeren in een helm, en daarna een clinic.

Het is wel weer een argumentatie voor kwalificering van routes/trails. Deze man heeft voorlopig genoeg aan groene routes. Een rode is nog twee bruggen te ver. :wink:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MacReal schreef:
Afbeelding

Zolang sommige mensen dit nog voor elkaar krijgen, hebben we nog een lange weg te gaan.
Je bedoeld het niet dragen van een helm? :winkie:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Met long and slack was dit vast niet gebeurd..... :bier:

Trouwens MacReal speelt vals. Hij gebruikt het kantje.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tis niet mijn filmpje, dus ik speel niet eens mee :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

:lol:
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Tijgerhaai schreef:Te zware versnelling gekozen. Heb je opeens weerstand sta je stil. En of niet goed vooruit gekeken. Met een beetje gang knal je er zo op. Daar heb je niet eens techniek voor nodig.
Het probleem is hier wel degelijk gebrek aan (of verkeerde) techniek. Kijk eens naar hoe hij zijn lichaamsgewicht over de fiets verdeelt.

Overigens vind ik het een beetje zwak om wie dan ook vanwege een gebrek aan techniek belachelijk te maken. Op welk niveau je ook zit, er is altijd wel iets dat buiten jouw comfortzone ligt, toch proberen en dan vallen is hoe je leert en beter wordt. Wat dat betreft is deze persoon goed bezig. Dat hij geen helm draagt vind ik dan wel weer gewoon dom :wink:
Laatst gewijzigd door nielsvk op vr 6 april 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De beste man hangt met zijn bips al ver voor het puntje van het zadel tijdens het oprijden van de wortel.

Ik lach geen mensen uit, maar een helm mag ie wel opdoen en wat filmpjes rijtechniek bekijken op Youtube.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

wat een figuur met zijn stoere petje op haha. Ik denk dat de meesten zoiets niet zouden kunnen nadoen al zouden ze het willen :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar die blauwe jas stond ook stil op de ideale lijn :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Maar die bleef wel netjes aan de kant, zodat er voor de anderen voldoende ruimte was om deze hindernis aan te vallen. :wink:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Dat is in de volksmond een pletterpet.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1. Gooi zowel een pletterpet en een helm van een flatgebouw en zie welke heel blijft :bier:

2. Daarnaast moet ik nielsvk toch bijvallen dat iedereen op een gegeven moment aan z'n grenzen komt, of dat nu eenderwelke Nederlandse heuvelrug, de Ardennen of Alpen ofvoor een enkele sterveling de rampage, maar het moment komt... Alvorens je lastige passages in een route kunt houden (gewoon die wortels die er toch al waren, dat steile stukje, etc...), zal er toch een mentaliteitswijziging moeten komen dat:
a. het niet erg is dat je af en toe een paar meter moet lopen; je beperkingen kennen en accepteren is in andere gebieden een essentiele skill om niet in een ravijn te eindigen,
b. dat de route aanpassen wanneer iemand het niet kan - al rijd die reeds 20 jaar toertochten - terwijl een ander het probleemloos rijdt niet de oplossing is, dan zal er immers nooit enige progressie zijn: ofwel je accepteert het en loopt het / past je snelheid aan / rijdt er omheen ofwel je gaat erop trainen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En zo is het.

Daarom TTF's die je gewoon kan rollen. Dan is er minder risico voor de genen die de techniek nog niet zo beheerst. En leuke speeltjes voor de gene die het wel beheersen. Clubs die de routes onderhouden zouden met hun sponsors een clinic kunnen houden voor de beginners zodat de basis er in zit. Dan komen wij samen wel ergens.
◼︎ Go round the outside.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Helemaal eensch met Cheeta :-q

Goed voorbeeld is hier in de buurt de route Oostvoorne. Daar zijn het afgelopen jaar flink wat drop-off's bijgekomen (waar je bij de meesten overigens prima omheen kan).
Denk dat er zat bikers zijn die zich 3x bedacht hebben voordat ze zo'n drop namen, zoveel van dit soort TTF's hebben we hier in de buurt niet.. maar ik weet ook zeker dat een groot deel uiteindelijk wel de drop's zijn gaan rijden en daarmee hun rijvaardigheid behoorlijk verhoogd hebben. De drop's zijn nl gewoon goed uitgevoerd en vloeiend te nemen.

Route Oostvoorne is hiermee wat mij betreft (weer) een stuk leuker geworden, er is optimaal gebruik gemaakt van de omgeving en verder is het mede door de ttf's een heel leuk trainingsrondje geworden :-q :-D
Plaats reactie