technical trial features; ja of nee?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

funride schreef:
Rayb81 schreef:Dat rondje in Beringen, ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden, mij te eng die steile afdalingen met rockgardens :P

Zo hoeft het voor mij ook weer niet op de parcoursen.
Ik denk dat het wel meevalt, ja het is steil, de rockgardens zien er door de grote stenen imposant uit maar liggen wel netjes in één lijn.
Een rockgarden die bijvoorbeeld in het Twiske ligt is technisch velen malen moeilijker (volgens mij kom je ook uit die hoek)
*plaatjes*

Natuurlijk hebben we in NL ook best wat uitdaging zitten in onze routes, helaas zijn dat alleen vaak te kunstmatig gebouwde TTF op oude afvalbergen zoals Spaarnwoude, Bergschenhoek, Twiske, Wijchen etc.
Klopt, de rockgarden in het Twiske op het plaatje heb ik ook nog nooit genomen, de andere 2 rockgardens wel.

Ja misschien lijkt het op sommige foto's wel wat imposanter dan het is.
Maar ik denk dat het rondje Beringen het andere uiterste is wat betreft de parcoursen in NL.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Op het belgische forum is er ook regelmatig gezegd dat de terril in Beringen te moeilijk/gevaarlijk is. Dus zo zie je maar :)
Ik rijd daar regelmatig en dat is absoluut ideaal om je techniek bij te schaven. Meestal begin ik aan een feature en blijf die rijden tot ik ze helemaal onder de knie heb. De rockgardens aan de zijkant (die uitkijken op het shoppingpark) heb ik nog niet gedaan. Maar bij de meeste dingen zit het eigenlijk vooral in het hoofd. Zoals al aangehaald liggen de rockgardens redelijk egaal :)
Wat dikwijls helpt is zien hoe anderen het doen (of hoe het niet te doen) om de klik te maken in het hoofd.

Ik ben zelf ook eerder gecharmeerd door natuurlijke trail features. Maar net zoals bij jullie heeft het landschap hier in Belgisch Limburg af en toe een beetje hulp nodig :) En ben ik blij dat er handgebouwte dingen zijn om het wat spannender te maken.
De natuurlijke trail features zoek ik dan wel op als ik naar de Ardennen of het buitenland ga
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

MacReal schreef:Even spoelen naar 1:10 :roll:



Zolang sommige mensen dit nog voor elkaar krijgen, hebben we nog een lange weg te gaan.
:lol: man man man, die krijgt geen sticker van Rob Geus
life starts @ 150bpm...
S Works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 08:26
Mijn mountainbike: Yeti ARC C, 1990 Yeti Ultimate, 1996 Yeti ARC

Gelukkig had hij een petje op...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

S Works schreef:Gelukkig had hij een petje op...
Die houd de losse stukjes bij elkaar
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als wij nu eens beginnen met hindernissen zoals wij zien bij de XCO wedstrijden? Boomstametje overdwars in het pad moet toch niet zo’n probleem zijn? Of nog mooier wereld beker waardig parcours bouwen op een geschikte plek, deze op de agenda krijgen van de UCI. En de rest van het jaar open voor de gewoone sterveling.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die boomstam drops zoals in de shorttrack race bijv. dat moet toch wel te doen zijn?
Gewoon op een breed pad, licht omlaag lopend.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat lijkt mij dus ook. En misschien wil Shimano ook wel hier rockgarden sponseren? Ik zeg regio Nijmegen goed hoogte verschil daar en ondergrond lijkt mijn beter het jaar rond te rijden.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef:
Rayb81 schreef:Dat rondje in Beringen, ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden, mij te eng die steile afdalingen met rockgardens :P

Zo hoeft het voor mij ook weer niet op de parcoursen.
Maar als de routes in Nederland wél zo waren, dan had je het al lang niet meer eng gevonden!
Zat er toevallig vandaag aan te denken: dan is er ook geen reden meer naar het buitenland te gaan... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Moet je nagaan met de tonnen CO2 die daarmee bespaard wordt is het ook nog eens in de interesse van het milieu. Als dat geen win-win situatie is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

cheeta schreef:Moet je nagaan met de tonnen CO2 die daarmee bespaard wordt is het ook nog eens in de interesse van het milieu. Als dat geen win-win situatie is...
En monetair en economisch gezien ook voordelen aangezien er minder geld het land uitstroomt en/of hier meer wordt uitgegeven :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef:
cheeta schreef:Moet je nagaan met de tonnen CO2 die daarmee bespaard wordt is het ook nog eens in de interesse van het milieu. Als dat geen win-win situatie is...
En monetair en economisch gezien ook voordelen aangezien er minder geld het land uitstroomt en/of hier meer wordt uitgegeven :-D

Zeer scherp Cheeta :-q


Maar ik vrees dat dan zelfs de Canadezen deze kant op gaan komen als het hier zo gaaf is!

Wat dan Victor nog verder in de kaart speelt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik denk dat die Canadezen hier voor andere dingen komen. Of het parcours moet vlak bij Amsterdam komen dan combineren ze het misschien :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op Glentress Berm baby berm kwam er wel één voorbij met een pretsigaret in z’n mondhoek. Dus ik ruik een markt. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie