Ik ben voor het vrij gebruik van paden. Je stelt iets beschikbaar dat door iedereen te gebruiken is....PaneVino schreef:Om dezelfde rede dat jij niet wil betalen voor 'jouw' paden?
Zeg maar vrije uitwisseling...
Ik ben voor het vrij gebruik van paden. Je stelt iets beschikbaar dat door iedereen te gebruiken is....PaneVino schreef:Om dezelfde rede dat jij niet wil betalen voor 'jouw' paden?
Dus je bent er niet geweest? Jammer, want dat had wellicht je mening veranderd. Jouw argument snijd hout op een route als de Posbank, waar je inderdaad moet betalen om op reeds bestaande (wandel)paden te mogen rijden. Bij de routes van de UHR (en volgens mij heb ik dan alle betaalde routes in Nederland gehad, met uitzondering van de zondagochtend in de PWN nabij Schoorl) betaal je voor de aanleg van dedicated mtb paden, dus geen herkauwde wandelpaden. En ja, de mensen die die paden aanleggen willen ook graag betaald worden. Als er zometeen 200km aaneengesloten mtb paden ligt winnen we toch allemaal? En dat voor 7,50 per jaar, een bedrag waar niet eens de gouden handdruk van een wethouder van hoeft te worden betaald, maar alleen maar de routes mee worden onderhouden.ThaSingleTrackMastah schreef:Dit topic gaat toch niet (alleen) over de routes op de UHR?
Maar het klopt, ik ben geen liefhebber van sticker en toegangskaartjes.
Op de UHR moeten alleen mtb'ers een ruiters betalen.
De 150km geasfalteerd fietspad zijn gratis toegankelijk, blijkbaar zijn die betaald van belastinggeld.
Dat vind ik een beetje scheef.
Houd er trouwens rekening mee dat het bij meer vaste routes de volgende stap kan/zal zijn.
Ben wel van mening dat de ene vaste route de andere niet is.
Maar dat geldt ook voor ieder ander vrij toegankelijk pad.
Mijn advies is dan ook: probeer (m.b.v. de toerclub) vooral te voorkomen dat er een vaste route komt.Rudy78 schreef:Ik fiets voornamelijk in de Heldense Bossen (Noord Limburg). Hier geen vaste route, dus gewoon vrij rijden op alle paden (voor zover het is toegestaan). Ik kan alle paden alle kanten op rijden. Ideaal dus! Is trouwens ca. 15 - 20 km vanaf het gebied waar Pagani fietst! In dat gebied kom ik ook nog wel eens.
Nadeel is wel dat er na bijvoorbeeld zo'n storm van afgelopen week veel bomen blijven liggen en niemand die weghaald. Op dit moment zijn ze ook bezig met bosbouw wat er dan ook weer voor zorgt dat sommige (leuke trails) geblokkeerd worden en niet vrij worden gemaakt.
Lekkere instelling heb jij dan. Als oudgediende zou je al helemaal zoiets niet moeten doen. Mountainbikers op de vaste routes verwachten niet dat er een spookrijder op hun afkomt. Heel onverantwoord om bewust zulke risico's te nemen.Tsjibiti schreef:(Ik houd me aan dat "eenrichtingsverkeer" vaak niet. Het is ook geen wettelijk verplichting.)
Don't feed the trollDice Oldskool schreef:Lekkere instelling heb jij dan. Als oudgediende zou je al helemaal zoiets niet moeten doen. Mountainbikers op de vaste routes verwachten niet dat er een spookrijder op hun afkomt. Heel onverantwoord om bewust zulke risico's te nemen.Tsjibiti schreef:(Ik houd me aan dat "eenrichtingsverkeer" vaak niet. Het is ook geen wettelijk verplichting.)
Mountainbikers moeten zich realiseren dat een route een hulp middel is om in een gebied een rondje te rijden. Het is geen afgezet wedstrijd parcours of race baan.....Dice Oldskool schreef:Lekkere instelling heb jij dan. Als oudgediende zou je al helemaal zoiets niet moeten doen. Mountainbikers op de vaste routes verwachten niet dat er een spookrijder op hun afkomt. Heel onverantwoord om bewust zulke risico's te nemen.Tsjibiti schreef:(Ik houd me aan dat "eenrichtingsverkeer" vaak niet. Het is ook geen wettelijk verplichting.)
Eens , als ik een enkele keer voor de variatie een route in omgekeerde richting rijd geeft dat geen enkel probleem zolang iedereen maar niet met oogkleppen op vol gas rijdt. Fietsers die wel de route rijden om een PR te breken hebben mij nog nooit omver gereden. Wel met het gevolg dat ze in de struiken terecht kwamen en waarschijnlijk foetsie PRReal Epic '89 schreef:Mountainbikers moeten zich realiseren dat een route een hulp middel is om in een gebied een rondje te rijden. Het is geen afgezet wedstrijd parcours of race baan.....
De LDD is ook mijn rondje en persoonlijk mag die van mij best uitdagender maar als ik dan mijn rondjes rijdt dan zie ik ook genoeg mensen die alle moeite hebben met deze ronde.Jurriaan schreef:Loonse en Drunense duinen is ook vignet plichtig. EN persoonlijk vind ik die route niks als de routes op de UHR je achtertuin zijn.
Dat het niveau van de routes omhoog kan, dat zeker. Het hoe en wat bepaald de terreineigenaar. En die help ik graag over de streep door mede mountainbikers les te geven.
En wat ik ook zie is dat paden uitslijten waardoor ze makkelijker worden. En moeilijker, neem Kwintelooijen als voorbeeld. Daar wordt volgens mij alleen gesnoeid. Wat resulteert in een steeds rauwer wordend parcours.
Dus dat is je vrijbrief om in tegenovergestelde richting de track te rijden?Real Epic '89 schreef:
Mountainbikers moeten zich realiseren dat een route een hulp middel is om in een gebied een rondje te rijden. Het is geen afgezet wedstrijd parcours of race baan.....
Tsjibiti schreef: Het zal zeker green problemen geven als de routes overal maar mooi breed zijn. (Weg met de smalle draai en keer paadjes.
Check. ✓bouwpakket schreef: Don't feed the troll