Hoe lang is jouw stuurpen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

De mijne is blauw... is dat erg?
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Laatst zij iemand dat hij een langere stuurpen had, toen heb ik hem maar verteld dat wij vanaf de andere kant van de tafel aan het meten waren.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

diameter 35, 5mm rise en lengte 35. Tja een mooi ANVL dus... ;-)
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

mtbpie schreef:In algemene zin, los van de rest van je fietsverhoudingen, wat doe lengte stuurpen met het fiets/stuurgedrag?
Zorgt een korte stuurpen voor meer wendbaarheid? Wordt een fiets "sloom" van een langere stuurpen?
Mijn insteek is altijd dat je wat uitersten zoekt om de invloed van een verandering te zien.
Hier kan je bijvoorbeeld je stuurpen doormidden zagen en in de uiteinden een halve meter bezemsteel steken voordat je alles weer op je fiets monteert. Je stuur steekt nu uit voorbij je voorwiel (dat was overigens normaal voor de decenniumwisseling); de invloed van een lange stuurpen op je houding en stuurgedrag komt nu duidelijk naar voren (pun intended).
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

maatchen schreef:...
Mijn insteek is altijd dat je wat uitersten zoekt om de invloed van een verandering te zien. Hier kan je bijvoorbeeld je stuurpen doormidden zagen en in de uiteinden een halve meter bezemsteel steken voordat je alles weer op je fiets monteert.
...
Een halve meter is misschien wat veel, maar toch wel minstens 23cm, gemeten vanaf het frame!
Plaats reactie