Zelfbouw verzekeren

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

kermit schreef:
bert l. schreef: Nu hebben de verzekeringsmaatschappijen onderling afgesproken dat "crossfietsen" (yep, ook mtb's) in drie jaar worden afgeschreven tot een belachelijk restpercentage. Leuk voor hen, want allemaal moeten ze weleens schade uitkeren.
Niet leuk voor de gedupeerden echter. Ik kreeg 1.095 euro uitgekeerd voor de hele zwik naast de schade aan de auto (de autoschade werd volledig vergoed, echter met gebruikte onderdelen gerepareerd want met nieuwe zou de dagwaarde van ruim 3.000 euro overschreden worden en de auto dus total loss verklaard zijn).
Je had hier natuurlijk niet mee akkoord hoeven gaan. Leuk dat een verzekeraar een afschrijftabel hanteert maar als je het er niet mee eens bent mag je zelf ook een expert inschakelen. Tegenwoordig kan dit zelfs op kosten van de verzekeraar die de schade moet betalen voor zover de kosten van de expert beetje redelijk zijn.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

De ANWB vergoedt nieuwwaarde in de eerste 3 jaar. Dat echt zelfgemaakte frame zal een taxerende fietsenmaker vast wel op waarde weten te schatten...
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat TaurineR zegt. Gezond verstand gebruiken en rekenen.

Verzekeren doe ik alleen wat verplicht is en wat ik niet kan dragen. WA verzekering auto, hypotheek opstal inboedel, brand dat soort werk. Ik heb geen verzekering voor fietsen en de mijne zijn allemaal zelf opgebouwd. Enook niet voor surfplanken, sierraden, vakantie annuleren aankoopverzekeringen etc, klik altijd nee. Het is een lange termijn strategie, als je het volhoudt en een beetje oplet ........

Voorbeeld MTBen: sinds 1990 zonder 1 cent premie betalen sta ik riant in de plus
En nooit slechte service als er wat gebeurd. Ik betaal mezelf altijd direct uit.

Wordt ik blij van. YMMV
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q Precies dit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Daar zit wat in. De fiets woont achterop mijn auto. De fietsendragerklem heeft een slot. De fiets ook, met een extra kabel aan de drager. De auto (camperbusje) heeft een alarminstallatie. Bij dietstal zijn het gewoon extra bedrijfskosten. Bedankt voor de mindset!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie