GMBN teveel aandacht voor downhill en enduro mtb

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
PaganiProductions

Ik weet niet wie op youtube Global Mountainbike Network volgt.
Maar naar mijn mening word er teveel aandacht bestaat aan het downhill/enduro wedstrijden slopestyle etc,
Terwijl je bijvoorbeel ook xc wedstrijden en Marathons hebben ook nog 24uurs wedstrijden voor mountainbikers
Aangezien het ook weer bijna winter is zullen toch wel een Winter competitie hebben daar in de uk.
Ze doen net alsof mountainbiken alleen dh en enduro is en erverder niks is.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wacht even...is er iets anders dan DH en Enduro??
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
PaganiProductions

suravida schreef:Wacht even...is er iets anders dan DH en Enduro??
Ja volgens mij wel
Ik ben tijden aan het wachten wanneer zou een fulltime xc rijder als presentator erbij krijgen.
:lol: :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die hebben het veel te druk Wouter. Maarre, volgens mij geven ze in het seizoen ook aardig wat aandacht aan XC (Schurter? Absalon? Kulhavy? VDP?)

Trouwens, ik zie een gat waar jouw eigen kanaal in kan springen ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nee, zij kiezen voor DH en Enduro. Dan is het logisch dat ze daar meer aandacht aan besteden!

En als je wat ruiger terrein ter beschikking hebt, dan wordt xc automatisch trail of zelfs enduro. En zijn veel tips ook voor de xc-rijder bruikbaar.

xc is zo saai dat je daar nauwelijks een programma over kunt maken! Daarbij zijn wedstrijdrijders vaak zo eigenwijs dat je ze ook weinig kunt vertellen, ze luisteren toch niet!

:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:Nee, zij kiezen voor DH en Enduro. Dan is het logisch dat ze daar meer aandacht aan besteden!

En als je wat ruiger terrein ter beschikking hebt, dan wordt xc automatisch trail of zelfs enduro. En zijn veel tips ook voor de xc-rijder bruikbaar.

xc is zo saai dat je daar nauwelijks een programma over kunt maken! Daarbij zijn wedstrijdrijders vaak zo eigenwijs dat je ze ook weinig kunt vertellen, ze luisteren toch niet!

:bier:
Xc is verre van saai kan erg vet zijn.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 23 oktober 2017, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef:Die hebben het veel te druk Wouter. Maarre, volgens mij geven ze in het seizoen ook aardig wat aandacht aan XC (Schurter? Absalon? Kulhavy? VDP?)

Trouwens, ik zie een gat waar jouw eigen kanaal in kan springen ;)
Dat hebben ze gedaan maar mijn mening te weinig.
ik heb toch een beetje dat hun hart meer ligt bij het grover terrein gebeuren.
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef:Die hebben het veel te druk Wouter. Maarre, volgens mij geven ze in het seizoen ook aardig wat aandacht aan XC (Schurter? Absalon? Kulhavy? VDP?)

Trouwens, ik zie een gat waar jouw eigen kanaal in kan springen ;)
Ik zal eens nog gaan doen aan de TopAtbshow.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

waarschijnlijk doen ze het omdat het meer kijkers trekt, hoewel het kanaal groot genoeg is om een breder scala aan disciplines te laten zien.
Vergeet ook niet dat het voor het grootste deel ook gaat over wat de sponsoren willen zien, gisteren een stuk van een documentaire gezien over youtube, waarin kwebbelkop* aangaf dat 70% van zijn inkomsten van sponsoren komt (en de rest uit ads). Ik kan me voorstellen dat de sponsoren dan ook een zegje hebben over de content van het kanaal.

*(blijkbaar een nederlandse jongen die 7 miljoen subscribers en 2,5 miljard views met een gaming kanaal heeft)
PaganiProductions

Prulleman schreef:waarschijnlijk doen ze het omdat het meer kijkers trekt, hoewel het kanaal groot genoeg is om een breder scala aan disciplines te laten zien.
Vergeet ook niet dat het voor het grootste deel ook gaat over wat de sponsoren willen zien, gisteren een stuk van een documentaire gezien over youtube, waarin kwebbelkop* aangaf dat 70% van zijn inkomsten van sponsoren komt (en de rest uit ads). Ik kan me voorstellen dat de sponsoren dan ook een zegje hebben over de content van het kanaal.

*(blijkbaar een nederlandse jongen die 7 miljoen subscribers en 2,5 miljard views met een gaming kanaal heeft)
Daarom vind ik het erg jammer dat mij vrij klein gedeelte van de sport laten zien.
Ik snap ook wil dat sponseren dit en dat willen zien.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het is zoals Prulleman zegt: het draait om views en subscribers. Buiten Nederland zijn er maar weinig mensen geïnteresseerd in 'klassieke' XC. Tenzij het over Emily Batty gaat natuurlijk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef:... Tenzij het over Emily Batty gaat natuurlijk.

Daar kun (MOET!) je een eigen kanaal voor maken! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

nielsvk schreef:Het is zoals Prulleman zegt: het draait om views en subscribers. Buiten Nederland zijn er maar weinig mensen geïnteresseerd in 'klassieke' XC. Tenzij het over Emily Batty gaat natuurlijk.
Ik denk juist de meeste normale mensen juist wat hebben met xc omdat ze meestal op een fiets van hetzelfde merk rijden als Shurter op een scott rijd.
Maar dat geld natuurliijk voor de andere mtb takken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

In Nederland is xc misschien groot, maar dat is bij gebrek aan beter... Op de meeste andere plekken gaat het er gewoon ruiger aan toe. Daarnaast is het allemaal veel meer spectakel enz. Een dikke DH FS met 200 mm veerweg vinden meer mensen boeiend om te zien dan een xc fiets.
Filmpjes met bloedstollende afdalingen, backflips, etc trekken meer kijkers dan een stukje xc wedstrijd.

Wil niet zeggen dat er voor xc geen interesse is, maar de kosten/baten om er meer items over te maken bij gmbn valt blijkbaar negatief uit. Dat ligt waarschijnlijk aan het kijkgedrag van de huidige subscribers, via welke filmpjes de meeste mensen subscriber en welke filmpjes de meeste views genereren.

Geloof mij, daar doen ze echt niet op gevoel, maar op keiharde cijfers. Dat hele kanaal is gewoon big business
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Het is een Britse youtube channel, de britten houden meer van downhill en hebben ook toppers in de down hill en enduro.
Plaats reactie