Track gesloten na aangifte van incidenten

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Real Epic '89 schreef:
Het in hokjes plaatsen van een bepaalde doelgroep verergerd alleen het probleem. Minder onderling respect. Daar waar je normaal in het bos inhoud rij je op een ATB parcours vol gas en geef je een eventuele wandelaar de volle laag dat hij daar niet mag lopen....... Uitermate geschikt om begrip te kweken.

Gewoon spreiden. Komt het bos ten goede en omdat je onderling contact heb kweek je bij goed gedrag respect. Integreren heet dat niet uit/ buitensluiten.. Das niet onze sterkste kant in nld.

Klinkt leuk en jij houd je vast in als je anderen op een gedeeld pad tegenkomt. Helaas werkt dat lang niet altijd zo door.
Lees de verschillende topics er op na, wandelaars, wandelaars in training (met die hulpstokken),hondenliefhebbers met (loslopende) hond, hardlopers, paarden icm rare snuiters.
In elk hokje heb je vriendelijke en ronduit asociaal reagerende personen zitten.

Het valt of staat met de persoon,ook naar die wandelaar op de route ben ik lief. (vaak) Het is ook spreiden als een ieder "eigen" voorbestemde route/ paden heeft, enkel een kwestie van elke gebruiker om te bezien waar je wel en niet gewenst ben en je hierin aan willen passen. :-q
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Het gaat in dit topic niet over wel of niet zelf bepalen waar je mag rijden, maar over een particulier die een stuk bos ter beschikking stelt om in te mountainbiken. Dat die particulier daar wat spelregels aan verbindt kan ik ook begrijpen ( en ik vermoed dat dat idd gaat over waar wel en waar niet rijden, maar dat terzijde).
Als dan een klein groepje het verpest voor de rest vind ik dat wel erg onbeschoft naar de eigenaar van het bos, maar ook enorm sneu voor alle gebruikers die zich wel aan de regels hielden en nu ook op mogen rotten.
En ook voor de club of vrijwilligers die zich in het zweet hebben gewerkt om dat stuk route te realiseren en toestemming te krijgen van de eigenaar is het ronduit klote natuurlijk!
Plaats reactie