Track gesloten na aangifte van incidenten

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

En een aap is een roofvogel... :roll:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Precies, geloof wat je zelf wilt geloven.

Ontopic, jammer dat het zo gelopen is.
Geeft aan dat we blij moeten zijn met de mogelijkheden die er zijn en daar met respect voor de eigenaar van het land mee om moeten gaan.
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

^^ en zo is het, helaas is er een (te) grote groep mtb-ers / racers die lak aan alles hebben en erg egoistisch reageren op de weg/track. En daardoor missen we nu hier een mooi stukje van de route.
PaganiProductions

Elvander schreef:Precies, geloof wat je zelf wilt geloven.

Ontopic, jammer dat het zo gelopen is.
Geeft aan dat we blij moeten zijn met de mogelijkheden die er zijn en daar met respect voor de eigenaar van het land mee om moeten gaan.
Ik ben heel blij dat ik geen toestemming van niemand nodig heb om te mountainbiken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
Elvander schreef:Precies, geloof wat je zelf wilt geloven.

Ontopic, jammer dat het zo gelopen is.
Geeft aan dat we blij moeten zijn met de mogelijkheden die er zijn en daar met respect voor de eigenaar van het land mee om moeten gaan.
Ik ben heel blij dat ik geen toestemming van niemand nodig heb om te mountainbiken.
Je bedoelt dat je het lekker mag verpesten voor de rest!

(niet te letterlijk nemen, maar in ons overvolle landje gaan we wel compleet die kant op en moeten we rekening met elkaar houden!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Zie daarvoor dit (gesloten) topic http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=135137" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Nederland is er te klein voor om iedereen ongestoord zijn ding te kunnen laten doen.

Dat zal in de toekomst waarschijnlijk niet veel beter worden.
Als je ook nog incidenten tussen de verschillende groepen gebruikers gaat krijgen, wordt de spoeling al snel dunner. 1 x raden wie dan het eerst met z'n hobby mag stoppen?
PaganiProductions

Waar ik niet mag rijden rijdt ik niet in de rest fair game.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Real Epic '89 schreef: Die aangelegde routes omzeilen een onderliggend probleem. Onderling respect.... :((

Ieder zijn eigen stukje bos.
Dat probleem vrees ik ook al te gaan ervaren. Langs de route die ik al zo'n 20 jaar rij wordt een route aangelegd. In de eerste plaats ga ik steevast op zaterdag biken, dan heb ik slechts 10% van de medemensen om rekening mee te houden vergeleken met zondag. Voor mij had het dus niet gehoeven. Ten tweede is de nieuwe route niet naar mijn behoefte, veel te technisch en daardoor traag. Als XC-er wil ik geen lastige passages maar net lange afstanden rijden op hoge(re) snelheid. Ten derde gaat het veel volk van buiten aantrekken, hoeft voor mij ook niet.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

PaganiProductions schreef:Waar ik niet mag rijden rijdt ik niet in de rest fair game.
Wat jij wel en niet wil is niet belangrijk. Daar gaat dit topic niet over.
Ontopic dus maar!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ramon 73 schreef:
Real Epic '89 schreef: Die aangelegde routes omzeilen een onderliggend probleem. Onderling respect.... :((

Ieder zijn eigen stukje bos.
Dat probleem vrees ik ook al te gaan ervaren. Langs de route die ik al zo'n 20 jaar rij wordt een route aangelegd. In de eerste plaats ga ik steevast op zaterdag biken, dan heb ik slechts 10% van de medemensen om rekening mee te houden vergeleken met zondag. Voor mij had het dus niet gehoeven. Ten tweede is de nieuwe route niet naar mijn behoefte, veel te technisch en daardoor traag. Als CX-er wil ik geen lastige passages maar net lange afstanden rijden op hoge(re) snelheid. Ten derde gaat het veel volk van buiten aantrekken, hoeft voor mij ook niet.
Ik zie het probleem niet, langs jou route hebben de sporters die van uitdaging houden plezier en jij kunt met mach 1 je "eigen" rondje rijden.
Of je ziet het als een uitdaging om na 20jaar toch je techniek aan te scherpen en de nieuwe delen op een zo groot mogelijke snelheid af te ronden :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

sequence schreef:^^ en zo is het, helaas is er een (te) grote groep mtb-ers / racers die lak aan alles hebben en erg egoïstisch reageren op de weg/track. En daardoor missen we nu hier een mooi stukje van de route.
Dit is idd het grootste manco, het verschil wordt in deze maanden weer zichtbaar. De racefiets gaat aan de haak en de MTB wordt afgestoft.
Helaas blijft de mentaliteit hetzelfde bij velen als ze met de "club" fietsen. Ofwel, wij fietsen hier en de rest moet daarvoor wijken.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Dutch schreef: Ik zie het probleem niet, langs jou route hebben de sporters die van uitdaging houden plezier en jij kunt met mach 1 je "eigen" rondje rijden.
Nee, dat klopt niet. Er is aangekondigd dat na opening van de route meer en strenger gecontroleerd gaat worden op het gebruik van de route. Maw. je mag dus alleen nog fietsen op de ATB-route en de rest is voor wandelaars. Mijn huidige route mag ik dus niet meer fietsen.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ramon 73 schreef:
Real Epic '89 schreef: Die aangelegde routes omzeilen een onderliggend probleem. Onderling respect.... :((

Ieder zijn eigen stukje bos.
Dat probleem vrees ik ook al te gaan ervaren. Langs de route die ik al zo'n 20 jaar rij wordt een route aangelegd. In de eerste plaats ga ik steevast op zaterdag biken, dan heb ik slechts 10% van de medemensen om rekening mee te houden vergeleken met zondag. Voor mij had het dus niet gehoeven. Ten tweede is de nieuwe route niet naar mijn behoefte, veel te technisch en daardoor traag. Als XC-er wil ik geen lastige passages maar net lange afstanden rijden op hoge(re) snelheid. Ten derde gaat het veel volk van buiten aantrekken, hoeft voor mij ook niet.
Het in hokjes plaatsen van een bepaalde doelgroep verergerd alleen het probleem. Minder onderling respect. Daar waar je normaal in het bos inhoud rij je op een ATB parcours vol gas en geef je een eventuele wandelaar de volle laag dat hij daar niet mag lopen....... Uitermate geschikt om begrip te kweken.

Gewoon spreiden. Komt het bos ten goede en omdat je onderling contact heb kweek je bij goed gedrag respect. Integreren heet dat niet uit/ buitensluiten.. Das niet onze sterkste kant in nld.
Plaats reactie