Ik heb een idee voor een Mtb show op youtube

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of de kwaliteit van de apparatuur hier de beperking is om betere videos te maken betwijfel ik toch ten zeerste...

Je hebt mensen die er een gevoel voor hebben waar ze bij een wedstrijd moeten staan zodat er wat 'te zien' valt, die aanvoelen hoe lang je bepaald shot kunt aanhouden zonder dat het iemand gaat vervelen, etc... Wanneer je daar allemaal geen gevoel voor hebt, kun je een volledige truck met equipment van de NOB tot je beschikking krijgen maar leg je het nog altijd af tegen iemand die dat gevoel wel heeft met een enkele GoPro.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PaganiProductions

cheeta schreef:Of de kwaliteit van de apparatuur hier de beperking is om betere videos te maken betwijfel ik toch ten zeerste...

Je hebt mensen die er een gevoel voor hebben waar ze bij een wedstrijd moeten staan zodat er wat 'te zien' valt, die aanvoelen hoe lang je bepaald shot kunt aanhouden zonder dat het iemand gaat vervelen, etc... Wanneer je daar allemaal geen gevoel voor hebt, kun je een volledige truck met equipment van de NOB tot je beschikking krijgen maar leg je het nog altijd af tegen iemand die dat gevoel wel heeft met een enkele GoPro.
Voor mij is het gewoon hobby ik hoef er toch van te leven als het niet zo geweldig is volgende keer proberen het wat beter te maken.
Ik ben geen pro he dus verwacht dus ook geen pro beelden daar zijn al andere voor.
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Waarom heet het eigenlijk de "top" ATB show?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

schrijffoutje, moest tob zijn.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

PaganiProductions schreef:ik heb inzicht zat alleen videos maken kost uiteindelijk veel geld reizen entree etc.
Nee hoor, voornamelijk inzicht. Maar ik krijg het gevoel dat iedereen gewoon
lekker tegen de muur aan het praten is. Je doet er toch geen hout mee.

Maargoed. De tips om de zaak eens flink in te korten worden ook flink teniet
gedaan getuige de >30 min film.
Ach, zoals Berry Stevens zou zeggen:"Gewoon doorgaan :-q "
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Heb je de beelden zelf bekeken of heb je zomaar wat achter elkaar geplakt en op internet gedumpt?
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Je hoeft niet te kijken gelukkig.

er zit een knop op je tv (youtube)
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

/\ :-) en toch probeer ik af en toe tegen beter weten in tips te geven.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu is die Tob ATB Show misschien niet je van het. Maar dit topic is wederom uiterst vermakelijk! Ook - juist - zonder bewegende beelden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Hij gaat het helaas nooit begrijpen. Je hebt beeldkwaliteit en kwaliteit in het filmen. De beeldkwaliteit ligt het niet aan. Je filmt niet met een aardappel dus dat is goed. Maar als jij de duurste, beste camera in handen krijgt + toegang tot toplocaties, gratis en voor niets, dan nog worden je beelden niet goed.

Je hebt namelijk weinig inzicht, al zeg je zelf dat je dit wel hebt. Dat alleen al geeft aan dat je het niet snapt wat er allemaal bedoeld wordt. Een slechte cameraman kan met topmateriaal geen topfilm maken. Een goede cameraman kan met mindere kwaliteit apparatuur alsnog een goede film maken.

Maar ook van jouw beelden kun je nog een redelijk filmpje maken maar dan moet je wel weten hoe en waar te editten. Je beweegt zo veel mee met de fietsers dat je er ziek van wordt. Ik ben fotograaf en maak 400 a 500 fotos per gelegenheid. Ik houd er 5 a 10 over waar ik echt tevreden mee ben, de rest is gewoon te matig. Jij houdt er 399 a 499 over want je bent niet kritisch genoeg. Je vindt kwantiteit belangrijker dan kwaliteit. Zo ook met filmbeelden. Je uploadt zonder problemen beelden die schokken, out of focus zijn of waar andere zaken aan mankeren. Dan schuif je de schuld weer naar je materiaal, de locatie etc etc en de volgende keer gaat het echt beter...... met wederom hetzelfde resultaat. Het probleem ligt bij jezelf, als je dat niet wilt onderkennen zul je nooit progressie boeken. Je zal moeten leren dat je beter 3 minuten topbeelden kunt uploaden dan 30 minuten erg matig gemonteerde beelden. Ik geloof niet dat iemand zin heeft om 30 minuten naar slecht gemonteerd werk te kijken. Monteren gaat veel tijd in zitten, dat weet ik. Zeker als je het goed wilt doen, maar je kapt beelden op verkeerde momenten af, of geheel niet af etc.

Je filmpjes kunnen 10x beter worden door goed monteerwerk, wat ook met goedkope software kan, maar je moet wel het inzicht hebben. Investeer in een cursus videobewerking en niet in een "betere"camera want dan blijven de beelden slecht. Geef jouw beelden aan iemand met goed inzicht voor bewerking en je kunt een interessant en goed filmpje overhouden, ook met je huidig gefilmde beelden. Als jij op dit moment ruwe topbeelden krijgt van een topcameraman dan maak je er alsnog een slechte film van.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, het ligt dus niet aan je materiaal maar hoofdzakelijk aan je bewerkings skills, het ontbreken daarvan dan.

De gesproken delen zou ik er gewoon uithalen en vervangen door teksten.
Laatst gewijzigd door John77 op vr 13 juli 2018, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

En jullie gaan helemaal never nooit de leef- en denkwereld van Pagani begrijpen, helaas.
Met al de, ongetwijfeld goed bedoelde tips, leggen jullie de lat veel te hoog en nemen vervolgens te hoge verwachtingen aan.

Wouiter krijgt hier een geweldige kick van en wij mogen daarvan meegenieten.
Wáár van mag ieder voor zichzelf bepalen. Hij blij, wij blij.
En anders stikt het scherm wel van uitlogbuttons, sluitkruisjes en fysieke knoppen.

Het houdt dit, dankzij !%#$@!% FB, met afsterven bedreigde forum nog enigszins levendig imho.
Ga vooral door Wouiter!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

John77 schreef:Hij gaat het helaas nooit begrijpen. Je hebt beeldkwaliteit en kwaliteit in het filmen. De beeldkwaliteit ligt het niet aan. Je filmt niet met een aardappel dus dat is goed. Maar als jij de duurste, beste camera in handen krijgt + toegang tot toplocaties, gratis en voor niets, dan nog worden je beelden niet goed.

Je hebt namelijk weinig inzicht, al zeg je zelf dat je dit wel hebt. Dat alleen al geeft aan dat je het niet snapt wat er allemaal bedoeld wordt. Een slechte cameraman kan met topmateriaal geen topfilm maken. Een goede cameraman kan met mindere kwaliteit apparatuur alsnog een goede film maken.

Maar ook van jouw beelden kun je nog een redelijk filmpje maken maar dan moet je wel weten hoe en waar te editten. Je beweegt zo veel mee met de fietsers dat je er ziek van wordt. Ik ben fotograaf en maak 400 a 500 fotos per gelegenheid. Ik houd er 5 a 10 over waar ik echt tevreden mee ben, de rest is gewoon te matig. Jij houdt er 399 a 499 over want je bent niet kritisch genoeg. Je vindt kwantiteit belangrijker dan kwaliteit. Zo ook met filmbeelden. Je uploadt zonder problemen beelden die schokken, out of focus zijn of waar andere zaken aan mankeren. Dan schuif je de schuld weer naar je materiaal, de locatie etc etc en de volgende keer gaat het echt beter...... met wederom hetzelfde resultaat. Het probleem ligt bij jezelf, als je dat niet wilt onderkennen zul je nooit progressie boeken. Je zal moeten leren dat je beter 3 minuten topbeelden kunt uploaden dan 30 minuten erg matig gemonteerde beelden. Ik geloof niet dat iemand zin heeft om 30 minuten naar slecht gemonteerd werk te kijken. Monteren gaat veel tijd in zitten, dat weet ik. Zeker als je het goed wilt doen, maar je kapt beelden op verkeerde momenten af, of geheel niet af etc.

Je filmpjes kunnen 10x beter worden door goed monteerwerk, wat ook met goedkope software kan, maar je moet wel het inzicht hebben. Investeer in een cursus videobewerking en niet in een "betere"camera want dan blijven de beelden slecht. Geef jouw beelden aan iemand met goed inzicht voor bewerking en je kunt een interessant en goed filmpje overhouden, ook met je huidig gefilmde beelden. Als jij op dit moment ruwe topbeelden krijgt van een topcameraman dan maak je er alsnog een slechte film van.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, het ligt dus niet aan je materiaal maar hoofdzakelijk aan je bewerkings skills, het ontbreken daarvan dan.

De gesproken delen zou ik er gewoon uithalen en vervangen door teksten.
Ik begrijp dat je voor het laatste stukje over de MTB testdag in Dorst afgehaakt bent?
Jammer, want op zich waren dat toch best duidelijke beelden.
Of het aan mijn Limburgs ligt weet ik niet, maar het verhaal erbij was dan weer totaal onbegrijpelijk. Zoals eigenlijk al het commentaar.
Wat dan weer wel positief is, is dat erbij vermeld is dat het in Dorst was.
Dat had ik er als regelmatige bezoeker namelijk niet uitgehaald, maar dat kwam wellicht ook door de vlammende acties die de aandacht trokken.
Zeker net zo goed is het feit dat beelden net zo historisch waren als al het voorgaande, dat is dus een duidelijke lijn en past bij het verwachtingspatroon.

Ik mis hier een beetje de positiviteit en opbouwende kritiek.
Kunnen we hier geen crowfunding voor opstarten? Hoe mooi zou het zijn als deze ruwe diamant, dankzij onze input, Paul Verhoeven gewoon doet verbleken als mensen denken aan die grote Nederlandse regisseur?
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Ik krijg het helaas niet voor elkaar 30 minuten te bekijken nee. Ik kijk een minuut en skip dan weer wat verder als ik telkens dezelfde soort beelden zie. Het praten versta ik erg slecht en dacht bij de eerste minuut dat internet vastliep, maar het was Wouter zelf die een pauze inlaste en niet wist wat te zeggen. Zal vanavond de beelden eens bekijken waar je het over hebt, heb ze nu gemist iig en misschien had dat mijn mening over dit filmpje positiever gemaakt.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

martijn_k1 schreef:Hoe mooi zou het zijn als deze ruwe diamant, dankzij onze input, Paul Verhoeven gewoon doet verbleken als mensen denken aan die grote Nederlandse regisseur?
Geloof me...Paul verbleekt echt wel na het zien van deze aflevering. :winkie:
Het is te hopen dat de AED vlakbij ligt... :D
Ik mis nog de waarschuwing in de intro dat mensen die het risico hebben op het krijgen van epileptische aanvallen bij snel bewegende beelden dit filmpje beter niet kunnen bekijken...
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

awinkel schreef:
martijn_k1 schreef:Hoe mooi zou het zijn als deze ruwe diamant, dankzij onze input, Paul Verhoeven gewoon doet verbleken als mensen denken aan die grote Nederlandse regisseur?
Geloof me...Paul verbleekt echt wel na het zien van deze aflevering. :winkie:
Het is te hopen dat de AED vlakbij ligt... :D
Ik mis nog de waarschuwing in de intro dat mensen die het risico hebben op het krijgen van epileptische aanvallen bij snel bewegende beelden dit filmpje beter niet kunnen bekijken...
:lol: :lol: :lol: :-q
Gesloten