Ik heb een idee voor een Mtb show op youtube

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:goed zal die punten meenemen in de volgende aflevering bedankt voor de kritiek.
Bedenk eens goed wat je nu zo leuk vindt bij de filmpjes van anderen: waarom kijk je die?

Als dat om een toertocht gaat: wil je stukken parcours zien? Of juist de omgeving? Of hoe een voorganger door de bocht gaat? Of hoe smerig de fietsen geworden zijn? Breng dan ook voor jezelf juist dat in beeld. Want als jij het al niet zou willen zien, waarom zou een ander er dan naar kijken?

Vergelijk het met bijvoorbeeld 'The Grand Tour' en 'Chris Harris on Cars'. Ik kijk die eerste niet omdat het een stuk entertainment is rondom auto's, ik kijk de tweede wel omdat het veel informatiever is, zonder te zakelijk te worden. Alleen zijn er dus genoeg mensen die wel graag naar Jeremy Clarkson kijken, vanwege dat show-element. Je kunt dus verschillende kanten op en je zult nooit iedereen tevreden maken. Maar als je niet laat zien wat je zelf graag wilt zien, dan gaat het helemaal mis!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Leuk dat je de 100 van Horst nog eens aanhaalt. :D
Wel jammer dat je daar door je tomeloze enthousiasme de 57 km niet hebt kunnen volbrengen.

De video is gewoon weer ruk zoals wij gewend zijn. Maar ga er vooral mee door als je het leuk vind om te doen.

Kijk eens goed naar de filmpjes van oa. Koenuhhh, Pat of Alma (nogiets) in het SYV topic. Die hebben het erg leuk in elkaar gezet.
PaganiProductions

Bowiex schreef:Leuk dat je de 100 van Horst nog eens aanhaalt. :D
Wel jammer dat je daar door je tomeloze enthousiasme de 57 km niet hebt kunnen volbrengen.

De video is gewoon weer ruk zoals wij gewend zijn. Maar ga er vooral mee door als je het leuk vind om te doen.

Kijk eens goed naar de filmpjes van oa. Koenuhhh, Pat of Alma (nogiets) in het SYV topic. Die hebben het erg leuk in elkaar gezet.
ik heb nog betere beelden dal zal daar eens dan na gaan kijken.
Als ik er lang genoeg mee door word het vanzelf fatsoenlijk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Als ik er lang genoeg mee door word het vanzelf fatsoenlijk.
Als je alle tips ter harte neemt, dan wordt het heel snel iets fatsoenlijks :wink: :kiss:
Laatst gewijzigd door Lars TB op wo 15 november 2017, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

PaganiProductions schreef:Als ik er lang genoeg mee door word het vanzelf fatsoenlijk.
Dat is net het punt: het gaat níet vanzelf. Alleen als je wat doet met de opmerkingen die zijn gegeven -dus actief, niet alleen over nadenken of andere beelden gebruikt- , heeft een kans van slagen.

En vind je "fatsoenlijk" echt goed genoeg...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Als ik er lang genoeg mee door word het vanzelf fatsoenlijk.
Als je alle tips ter harte neemt, dan wordt het heel snel iets fatsoenlijks :wink: :kiss:
Als ik jouw smiley-keuze zo zie wordt het eerder iets fat-zoen-lijks. :D

Maar puur inhoudelijk ben ik het overigens met je eens.
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Als ik er lang genoeg mee door word het vanzelf fatsoenlijk.
Als je alle tips ter harte neemt, dan wordt het heel snel iets fatsoenlijks :wink: :kiss:
Zal ik doen
:kiss: :kiss: :bier: :bier:
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

PaganiProductions schreef:Aflevering 1 van Op Pad met de TopAtbshow
Met de 100 van Horst 2016
https://youtu.be/t0mXOa1zp_4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, weer zo'n youtube pareltje van Pagani.... genieten! ga zo door! :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Geef het nou maar gewoon op , dit wordt nooit iets.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
PaganiProductions

Dennis1987 schreef:Geef het nou maar gewoon op , dit wordt nooit iets.
Nu ga ik er helemaal mee door.
:-q :-q
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Nou, al enige tijd volg ik dit item op het forum. Ik wil toch een aantal opmerkingen toevoegen.

Inzekere zin heb ik wel bewondering / respect voor Pagani. Hij heeft een idee en is gestart
met de uitvoering er van. Hij vraagt tips en advies. Het mooie is dat er door vele forumleden
ook nog eens uigebreid 'feedback' wordt gegeven. Het lastige is alleen dat het nu al een soort
gevecht tegen de spreekwoordelijke bierkaai is.

Er lijkt geen "plan" te zijn, geen strak format, geen zelfreflectie of draaiboek waar de filmpjes
aan moeten voldoen. Er is al heel veel geschreven en er zijn al legio ideeen aangedragen, maar
het wordt met de huidige opzet en uitvoering een verhaal zonder resultaat. Dat is jammer, want
als er daadwerkelijk iets met de feedback, opmerkingen, tips zou worden gedaan dan zou je nu
toch moeten zien dat er progressie is. Er is echter nul voortgang, het is alsof je een nijlpaard
een boom in probeert te praten, we doen voorstellen, hebben ideeen, maar ze wordt voor alsnog
niets mee gedaan. Gemiste kans.

Nu is de hele "topatbshow" als een schip met de naam Titanic, je weet dat ie zinkt. Er zijn al
een aantal filmpjes gemaakt waarbij de kijker (voor wie het filmpje gemaakt is) denkt ;
wát moet ik hiermee ? wáárom zou ik kijken naar deel 2 ?

Een filmpje maken van 9 minuten waarbij je alleen een voorwiel ziet omdat je nog 'wat' beelden
had liggen is toch een gemiste kans. Je hebt hiermee de mogelijke kijkers voor een volgend filmpje
nou niet echt getriggerd, sterker nog je hebt ze weggejaagd....

Ik zou zeggen, maak een écht plan, zet je uitgangspunten op papier, ontwikkel een format
en neem alle tips en ideeen serieus. Je investeerd nu veel tijd en energie in de filmpjes, tijd die
je ook had kunnen gebruiken om lekker te fietsen, want de tijd die nu in het maken van een
fillmpje zit is naar mijn mening weggegooide tijd als er telkens maar een paar mensen kijken
naar het filmpje...

Ik ben ergens toch nog een beetje een optimist, dus PaganiProductions verras mij / ons :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Precies zoals bovenstaande post.

Teken even op papier uit wat je wilt laten zien per show.

Het handige van video bewerken is dat je in de video achteraf kunt knippen en plakken.

Maak er wat leuks van.

Zoals het nu gaat is het zoals al je video's uit je archief, alleen wordt er nu een labeltje "topATBshow" aangehangen, of "Op pad met".
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

PaganiProductions schreef:
Dennis1987 schreef:Geef het nou maar gewoon op , dit wordt nooit iets.
Nu ga ik er helemaal mee door.
:-q :-q
Niet lullig bedoeld maar met hoeveel van de inmiddels 16 pagina's aan tips en feedback heb je nou daadwerkelijk wat gedaan....? Tot nu toe lijkt het nog het meest op een mtb versie van Ben en Ruurd.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Pagani is gewoon een internettroll die niet doorheeft dat 'ie dat is.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

De mountainbikende rapper Sjors
Gesloten