Gestolen mijn Cannondale F-si Carbon 4

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

AfbeeldingIMG_0579 kopie by peterlon1,

Afbeelding3FDB3595-C015-42BD-88BC-257132E8EDBF by peterlon1,

Gestolen vannacht uit onze garage in Bad Bentheim

Cannondale F-si carbon 4 framenummer: AM80611

Groen/zwart frame........ook mijn Garmin 64S zat erop....ook weg dus!


En de e-bike van mijn vrouw: Cannondale Mavaro...kleur wit. met Bosch motor. framenummer: bm64389

Als je een van deze fietsen zou zien ergens.........graag melden.

Bij voorbaar dank!

Peter
Laatst gewijzigd door Peterlon op vr 17 augustus 2018, 15:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Marktplaats in de gaten houden.
5 jaar geleden is me nagenoeg het zelfde overkomen : racefiets en cyclocrosser uit de schuur gestolen.
Ongeveer een maand later werd er een te koop op Marktplaats aangeboden. Weer enkele weken later de andere. Maar de politie deed er niets mee omdat ik geen frame nummers had van de beide fietsen. Waardoor ik niet kon bewijzen dat ze mijn eigendom waren. En dan zou het mijn woord zijn tegenover dat van de aanbieder op Marktplaats zijn die de fiets ook nog gekocht kon hebben van de steler(s).
Vond dat overigens geen probleem want inmiddels had ik al zowel een nieuwe racer als crosser aangeschaft en die waren royaal betaald middels mijn inboedelverzekering. De gestolen fietsen , ook al zou ik die terug hebben kunnen krijgen , zouden dan aan de verzekerings maatschappij ten deel vallen en die lieten me desgevraagd weten om er geen moeite voor te doen om ze terug te krijgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Dank voor de reactie!

Ga ik sowieso doen!
Het vreemde aan het hele verhaal is.......hoe weten ze dat deze fietsen bij ons in de garage staan. Het feit dat waarschijnlijk iemand dat gezien heeft of in de gaten gehouden!?
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Peterlon schreef:Dank voor de reactie!

Ga ik sowieso doen!
Het vreemde aan het hele verhaal is.......hoe weten ze dat deze fietsen bij ons in de garage staan. Het feit dat waarschijnlijk iemand dat gezien heeft of in de gaten gehouden!?
Kan genoeg zijn dat iemand die op je fietsrek aan je wagen heeft zien staan bij het voorbijrijden.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Peterlon schreef:Dank voor de reactie!

Ga ik sowieso doen!
Het vreemde aan het hele verhaal is.......hoe weten ze dat deze fietsen bij ons in de garage staan. Het feit dat waarschijnlijk iemand dat gezien heeft of in de gaten gehouden!?

Strava zonder privacy zone is daarvoor ook een veelgebruikt iets heb ik me wel eens laten vertellen...
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Wat D-man zegt, zat ik ook aan te denken. Zonder die zone kunnen ze direct zien waar je woont.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Heb al heel lang een privacy zone ingesteld bij Strava. Maar mijn fietsmaat fietst hier regelmatig naar toe als we samen op pad gaan. Daar kunnen ze misschien ook wat uit concluderen. En er staan natuurlijk foto's op Strava.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Als je foto's op internet plaatst en er zit EXIF-informatie aan vast, dan krijg je gelijk allerlei informatie erbij.. Welke camera/telefoon met welke instellingen etc, maar ook GPS coördinaten indien beschikbaar. Je locatie uitzetten in je camera-app is slim om te doen, en er zijn programma's om de EXIF te wissen op bestaande foto's.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Wat D-man zegt, zat ik ook aan te denken. Zonder die zone kunnen ze direct zien waar je woont.
Die zone is niet echt noodzakelijk. Wat zeker zo goed preventief werkt is geen foto's van je fiets(en) te plaatsen en in het vakje waar je kunt aangeven met welke fiets je hebt gereden slechts aangeven : mtb , wegfiets , stadsfiets , cyclocrosser e.d. Dus geen merk en type.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

floris500 schreef:Als je foto's op internet plaatst en er zit EXIF-informatie aan vast, dan krijg je gelijk allerlei informatie erbij.. Welke camera/telefoon met welke instellingen etc, maar ook GPS coördinaten indien beschikbaar. Je locatie uitzetten in je camera-app is slim om te doen, en er zijn programma's om de EXIF te wissen op bestaande foto's.
En dat is sowieso het geval bij foto's van TS. Ik weet precies waar die foto's gemaakt zijn. Of dat dan thuis is dat is vraag twee. Maar ik denk niet dat iemand op een NL-forum een fiets in Duitsland uit gaat zoeken ;)

Maar je hebt zeker gelijk floris500. Dat is zeker een risico.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat denk ik ook niet nee, had niet eens gezien dat het in Duitsland was :)
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Foto's zijn een eind van ons huis af genomen.

Maar jullie hebben gelijk.......geen exif erbij is zeker verstandiger!
Plaats reactie