Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:29 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
Ik ben al een heel lang een autosport fan daar hadden bijvoorbeeld een
Groep a toerwagen klasse ook voor circuit/rally auto's moest je een x aantal auto's voor dat je met een aangepaste auto aan wedstrijden mag deel nemen.
Kennen ze in de gehele mountainbike wedstrijd sport ook zo'n soort regels dat je zoveel fietsen van die fiets moet maken voordat je aan wedstrijden maken deelnemen.
Ik bijvoorbeeld dat de hardtail mtb die het koga mtb wedstrijd team geen productie fiets is want de gebruiken een Carbon frame en ze hebben nu geen mtb in het gamma en dit dus een principe een proto fiets
Afbeelding
Hetzelfde geld voor het Kreidler mtb team
Afbeelding

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Laatst bijgewerkt door PaganiProductions op di 12 september 2017, 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:36 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: zo 24 juli 2005, 22:11
Berichten: 2395
Mijn mountainbike: Epic Elite
Je bedoelt homologatie-eisen? Nee, het is bekend dat er regelmatig met prototypes wordt gereden.

_________________
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:39 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
JorisR6 schreef:
Je bedoelt homologatie-eisen? Nee, het is bekend dat er regelmatig met prototypes wordt gereden.

Ja dat bedoel ik.
Er zijn aantal merken in de uci xc wereld waarvan je wel in principe dezelfde fietsen kan kopen als wedstrijd rijder.
ik weet niet bij de Enduro of Dh wereld ook zo is.
En als hobby mountainbiker zou er wel voor zijn dat bijvoorbeeld 1000 exemplaren van de fiets gebouwd voordat je er aan wedstrijden kan deelnemen.

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:47 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
Effe een paar voorbeelden uit de auto wereld
De straat versie van de Escort Cosworth
Afbeelding
De wrc rally versie
Afbeelding
Lancer Evo 3 straat versie
Afbeelding
De Lancer Evo 3 wrc rally versie
Afbeelding

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:50 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: do 2 mei 2013, 12:55
Berichten: 5232
Jaja, gewoon een reden om mooie autoplaatjes te plaatsen... :roll: :lol:


Je mag niet zomaar met alles starten, maar die regels zijn heel beperkt en zijn meer een de trant van 'twee goede remmen' en 'geen gevaarlijke onderdelen'. Volgens mij mag je zelfs met een 30 cm breed stuur starten of met 2 verschillende wielmaten. Of met een XC fiets bij een DH wedstrijd of andersom. Ik weet niet of de regel 'minimale breedte van de band' nog bestaat of dat dat zelfs alleen maar een NL regel was...

_________________
(mountain-)bike extremist


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 16:53 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
Lars TB schreef:
Jaja, gewoon een reden om mooie autoplaatjes te plaatsen... :roll: :lol:


Je mag niet zomaar met alles starten, maar die regels zijn heel beperkt en zijn meer een de trant van 'twee goede remmen' en 'geen gevaarlijke onderdelen'. Volgens mij mag je zelfs met een 30 cm breed stuur starten of met 2 verschillende wielmaten. Of met een XC fiets bij een DH wedstrijd of andersom. Ik weet niet of de regel 'minimale breedte van de band' nog bestaat of dat dat zelfs alleen maar een NL regel was...

De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 17:23 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: do 2 mei 2013, 12:55
Berichten: 5232
PaganiProductions schreef:
De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.


Dat had je in je eerste post al beschreven.

_________________
(mountain-)bike extremist


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 19:38 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:
De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.


Dat had je in je eerste post al beschreven.

Klopt :-q

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 21:04 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: do 2 mei 2013, 12:55
Berichten: 5232
Nog wat ultieme groep A auto's dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

_________________
(mountain-)bike extremist


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 23:52 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: wo 7 mei 2014, 01:45
Berichten: 283
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous
Lars TB schreef:
Nog wat ultieme groep A auto's dan maar:

Afbeelding


Mooier kan het niet. Punt.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 12 september 2017, 23:59 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: zo 24 juni 2007, 09:25
Berichten: 4705
Mijn mountainbike: '93 Batavus Buster
De Escort is nog niet de WRC versie maar de "gewone" A8 evenmin als er een WRC van de Lancer Evo 3 was. Uit m'n hoofd had Mitsubishi tot en met de Lancer Evo6 een homologatie als "gewone" A8 en zijn ze pas daarna (als laatste) op het WRC reglement overgestapt.

Heeft in het verleden zonder meer zeer leuke auto's opgeleverd voor op de straat maar tegelijkertijd ook auto's die de fabrikant klauwen met geld gekost hebben ondanks dat het ergens als restrictie bedoeld was om de kosten enigszins onder controle te houden. Heel veel van de homologatie gedachte van weleer is er dan ook niet meer over, wanneer je naar een moderne WRC kijkt (de straatspec voor de homologatie is min of meer het model dat je oma naar de supermarkt rijdt) of DTM als de E30 M3 hierboven wat tegenwoordig gewoon silhouettes zijn.


Of je werkelijk zoveel fietsen zou moeten produceren om te mogen deelnemen? Ik betwijfel het ten zeerste:
a) grote fabrikant (Giant, Specialized, ...) met 'werelddekking' kunnen veel sneller een vereist volume afzetten dan kleine fabrikanten, die veelal ook maar in enkele markten echt actief zijn. Of ze simpelweg produceren zonder ze ook maar af te zetten, wat kleine spelers zich niet kunnen veroorloven.
b) een deel van de fabrikanten leeft eigenlijk van de "Walmart" modellen en gebruikt high-end racing alleen voor publiciteit (vaak met frames die gewoon elders aangekocht zijn met een ander kleurtje en stickers, geen echte prototypes); die jaag je hoogstwaarschijnlijk weg omdat de markt voor $$$ fietsen van een Walmart merk erg beperkt is en daarmee ook het geld dat ze in de sport brengen. Als je even door de historie gaat valt in ieder geval Mongoose me spontaan te binnen...
c) nu kunnen "innovaties" eerst naar hartelust uitgeprobeerd worden als prototype zonder dat klanten lastig gevallen worden met producten die niet werken, belachelijk veel onderhoud vergen, etc... Als je eerst moet verkopen wordt het dan niet ofwel conservatiever ofwel duurt het langer voor producten doorbreken ofwel word je proefkonijn (al schijnen daar altijd vrijwilligers voor te zijn). Ik zie niet hoe we daarbij echt gebaat zijn. Bovendien heeft de UCI daar al beproefde methodes voor in het wielrennen om verandering tegen te gaan (zie de Clarification Guide of the UCI Technical Regulation).

_________________
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Stokpaardjes A. B. C. D. | La Thuile |


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 13 september 2017, 00:08 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: di 3 januari 2012, 16:14
Berichten: 1635
Mijn mountainbike: Epic '89, XLM, MCM, √49, 5spot and one who has Soul
Zo heb je ook autos die ergens op moeten lijken maar van binnen geen relatie hebben met het orgineel.
Afbeelding
Afbeelding

Iets waar veel bikers gevoelig voor zijn.... Kopen een team fiets die alleen in kleur overeenkomt.

_________________
Now comes the monkey out of the sleeve.

Next generation of dirt; https://www.youtube.com/watch?v=nrKMWfI ... rKMWfI81C4


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 13 september 2017, 06:54 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: di 12 december 2006, 00:25
Berichten: 2948
Mijn mountainbike: de oudste.
Dan mogen deze niet ontbreken.
Succesvolste model:
Afbeelding

En zijn concurrent:
Afbeelding

_________________
Kona Honzo / Salsa Spearfish / The Godmother / Ouwe meuk


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: za 16 september 2017, 11:37 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
cheeta schreef:
De Escort is nog niet de WRC versie maar de "gewone" A8 evenmin als er een WRC van de Lancer Evo 3 was. Uit m'n hoofd had Mitsubishi tot en met de Lancer Evo6 een homologatie als "gewone" A8 en zijn ze pas daarna (als laatste) op het WRC reglement overgestapt.

Heeft in het verleden zonder meer zeer leuke auto's opgeleverd voor op de straat maar tegelijkertijd ook auto's die de fabrikant klauwen met geld gekost hebben ondanks dat het ergens als restrictie bedoeld was om de kosten enigszins onder controle te houden. Heel veel van de homologatie gedachte van weleer is er dan ook niet meer over, wanneer je naar een moderne WRC kijkt (de straatspec voor de homologatie is min of meer het model dat je oma naar de supermarkt rijdt) of DTM als de E30 M3 hierboven wat tegenwoordig gewoon silhouettes zijn.


Of je werkelijk zoveel fietsen zou moeten produceren om te mogen deelnemen? Ik betwijfel het ten zeerste:
a) grote fabrikant (Giant, Specialized, ...) met 'werelddekking' kunnen veel sneller een vereist volume afzetten dan kleine fabrikanten, die veelal ook maar in enkele markten echt actief zijn. Of ze simpelweg produceren zonder ze ook maar af te zetten, wat kleine spelers zich niet kunnen veroorloven.
b) een deel van de fabrikanten leeft eigenlijk van de "Walmart" modellen en gebruikt high-end racing alleen voor publiciteit (vaak met frames die gewoon elders aangekocht zijn met een ander kleurtje en stickers, geen echte prototypes); die jaag je hoogstwaarschijnlijk weg omdat de markt voor $$$ fietsen van een Walmart merk erg beperkt is en daarmee ook het geld dat ze in de sport brengen. Als je even door de historie gaat valt in ieder geval Mongoose me spontaan te binnen...
c) nu kunnen "innovaties" eerst naar hartelust uitgeprobeerd worden als prototype zonder dat klanten lastig gevallen worden met producten die niet werken, belachelijk veel onderhoud vergen, etc... Als je eerst moet verkopen wordt het dan niet ofwel conservatiever ofwel duurt het langer voor producten doorbreken ofwel word je proefkonijn (al schijnen daar altijd vrijwilligers voor te zijn). Ik zie niet hoe we daarbij echt gebaat zijn. Bovendien heeft de UCI daar al beproefde methodes voor in het wielrennen om verandering tegen te gaan (zie de Clarification Guide of the UCI Technical Regulation).

Die escort Cosworth is meen ik de groep a versie

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: za 16 september 2017, 11:40 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: ma 8 december 2014, 21:09
Berichten: 637
Mijn mountainbike: 2014 Merida Big Seven 100 SS 2.0 2016 Grand Canyon AL SL 6.9 Aka Blackbeast
Porno
Afbeelding
De Escort Cosworth Wrc de correcte versie
Afbeelding

_________________
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/user/Paganiproductions
Never Give up


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Bikers op dit forum: Geen geregistreerde bikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron