Geld overmaken waar je bij staat bij verkoop fiets?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Misschien is Paypal een optie ?

Je stuurt hem via Paypal een betaalverzoek en zodra hij betaalt krijg je direct een bericht.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

samen naar de bank gaan, hij kan geld opnemen en jij kan t gelijk storten op je eigen rekening.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

@Pollekes; Paypal is inderdaad nog niet zon slecht idee, komt in feite neer op zijn wens, alleen met een tussenstap. Wat ik me wel meen te herrineren is dat paypal zelf ook nog een slok geld opeist bij zo'n transactie (van normaalpaypallaccount naar normaalpaypalaccount), of heb ik dat mis?

Edit: Nagezocht en volgens mij is dat voor een dergelijke transactie 3.4%, wat dan toch uitkomt op zon 75euro
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Paypal niet doen. Ook daar las ik rare praktijken nadat iemand de vraagprijs van mijn motor ongezien wel zou betalen via PayPal. Daarna zou iemand anders de motor ophalen.

Degene die betaald heeft claimt na een tijdje bij PayPal daar hij niets heeft ontvangen. De veehouder lam vervolgens niet bewijzen dat de koper de motor ontvangen heeft. PayPal betaald het bedrag terug aan de zogenaamde koper.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

PayPal kent twee soorten overschrijving: door het sturen van een digitale factuur / betaalverzoek (met kopers garantie, maar ook tot zekere hoogte verkoper-bescherming) of een "vriendschappelijke" overboeking. Die laatste is gratis, maar zonder garantie.
Probleem bij de eerste is bewijslast: die ligt bij de verkopende partij. Normaal is een verzendbevestiging / T&T code voldoende, maar die heb je niet als je de fiets persoonlijk aflevert. (Het voorbeeld van bouwpakket hierboven)
De tweede kent geen bescherming, maar je ontvangt wel direct de bevestiging dat er geld is ontvangen op je account. Dat is dan voor de koper ook niet zomaar weer terug te draaien, dus in deze situatie de veiligste denk ik.

Persoonlijk nog altijd super tevreden met PayPal en altijd goed gegaan, ook met buitenlandse partijen / particulieren. (eBay.de en eBay Kleinanzeigen) Maar inderdaad wel vreemd dat de persoon moeilijk doet over cash, als je de fiets bij hem komt afleveren. Dan zou ik me eerder als verkoper zorgen maken over eventuele gasten met tattoo's die je daar opwachten om de fiets "in ontvangst" te nemen... :roll:

Betalingsverkeer tussen verschillende banken ligt in het weekend inderdaad stil. Vrijdag middag 15:00 uur draait de laatste batch, daarna is het wachten tot maandagochtend.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik ben ook geen voorstander van PayPal (als ontvanger). Transactiekosten voor jou als verkoper als van een credit card (3-4%), een koper die onterecht zijn aankoopbedrag kan gaan claimen en zelf een keer meegemaakt bij aankoop van iets via Ebay: er bleek niet meer voldoende saldo op mijn creditcardrekening te staan door het voorschieten van een dure hotelrekening in het buitenland. Dat was iets later dan de betaling van het Ebay item, maar vervolgens werd het bedrag dat ik reeds aan de Ebay verkoper had betaald via PayPal bij hem direct weer van zijn PayPal rekening afgeschreven en ik wist intussen mooi van niets. Die verkoper voelde zich natuurlijk flink bekocht. Nadat ik dus onverwacht een boze mail van de verkoper kreeg uiteraard wel weer direct betaald, maar het lijkt toch op een soort van betalen als met een ongedekte cheque.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Merijn. schreef: Betalingsverkeer tussen verschillende banken ligt in het weekend inderdaad stil. Vrijdag middag 15:00 uur draait de laatste batch, daarna is het wachten tot maandagochtend.
Toch belachelijk vandaag de dag dat geautomatiseerde processen stil liggen omdat het weekend is
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Topic verplaatst.

Money talks.
Gekke vraag, maar waarom zou je naar een koper gaan? Extra service? Als de beste persoon het product niet neemt ben je tijd en geld kwijt...
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

doezel schreef:
Edit: en zorg dat je met z’n tweeën bent. Waarbij, bij voorkeur, liefst minimaal een van de 2 groter is dan 1m90 en/of zichtbare tattoos heeft. :tong

Ik kan zaterdag eventueel wel :lol: :lol:
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

The XeroX schreef:Topic verplaatst.

Money talks.
Gekke vraag, maar waarom zou je naar een koper gaan? Extra service? Als de beste persoon het product niet neemt ben je tijd en geld kwijt...
Haha excuses voor de topic-locatie, maar 'technisch' gezien is geld overboeken wel 'techniek' ;) Echter geen fiets-techniek.

En de reden waarom ik aanbied om de fiets te brengen is omdat ik voor werk geregeld in Belgie (maar ook verschillende delen van Nederland) kom en hem daarom zelf op een belgs forum geplaatst heb. Onder het mom van 'dan neem ik hem wel een keer mee'. Daarnaast kan ik me voorstellen dat voor sommigen de afstand een probleem kan zijn. Persoonlijk kan ik met de tankpas van werk gratis rijden dus kost het mij slechts wat tijd. Voor een serieuze interesse heb ik dat wel over.
Laatst gewijzigd door Crasstest op vr 30 juni 2017, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ben blij dat ik geen tankpassen aan personeel hoef uit te geven... Lekker op kosten van de baas bezorgingen doen.
Maar dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

http://www.ad.nl/amersfoort/amersfoorts ... ~a640f08d/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel heel toevallig dit. :evil:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Dennisvdb schreef:Ben blij dat ik geen tankpassen aan personeel hoef uit te geven... Lekker op kosten van de baas bezorgingen doen.
Maar dat is een ander verhaal.
Dan ben ik blij dat jij mijn baas niet bent, maar dat is een ander verhaal. ;)
Het blijft gewoon een privé rit(je) hè, het is niet alsof hij bij beunt als pakketbezorger.

OT: Nooit maar dan ook nooit vertrouwen op een ander z'n telefoon. Dit soort fraude komt namelijk best vaak voor.
Zie ook dit topic op tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1733911" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Crasstest schreef:Hallo,

Ik ben van plan in het weekend een van mijn fietsen te verkopen. Nou stelde de kopende partij voor om het geld ter plekke aan mij te overschrijven waar ik op toe kijk (bij hem thuis op zijn computer/telefoon). Dit omdat hij het niet prettig vind om met een dergelijk groot bedrag rond te lopen.

Persoonlijk niet heel happig op, zeker omdat het van een Belgse rekening afkomt en het dus een aantal dagen duurt voor het binnen is (omdat we in het weekend afspreken en dit naar mijn weten in het weekend nooit wordt overgeboekt door de banken).

Nou is mijn vraag; Is het voor de koper mogelijk zijn overboeking te annuleren/terugdraaien wanneer ik vertrokken ben en de fiets 'verkocht' bij hem achterlaat?
Was laatst iets over op TV.
Iemand had ene Macbook verkocht, koper betaalde op die manier.
Zag er levensecht uit, maar geld kwam niet.
Blijkt een nep bank-app te zijn, waarmee je betalingen kunt simuleren.
[EDIT] Ja, dat verhaal uit het linkje hierboven dus. [/EDIT]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie