Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:32 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.0SL
Hallo,

Ik ben van plan in het weekend een van mijn fietsen te verkopen. Nou stelde de kopende partij voor om het geld ter plekke aan mij te overschrijven waar ik op toe kijk (bij hem thuis op zijn computer/telefoon). Dit omdat hij het niet prettig vind om met een dergelijk groot bedrag rond te lopen.

Persoonlijk niet heel happig op, zeker omdat het van een Belgse rekening afkomt en het dus een aantal dagen duurt voor het binnen is (omdat we in het weekend afspreken en dit naar mijn weten in het weekend nooit wordt overgeboekt door de banken).

Nou is mijn vraag; Is het voor de koper mogelijk zijn overboeking te annuleren/terugdraaien wanneer ik vertrokken ben en de fiets 'verkocht' bij hem achterlaat?

Laatst bijgewerkt door George op vr 30 juni 2017, 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Titel aangepast voor de duidelijkheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:42 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl
Alleen als ik dit direct op mijn eigen rekening kon zien zou ik daar mee accoord gaan, als het tenminste van een normale bank afkomt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:42 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: 2017 Neuron 8.0
ik zou het sowieso nooit zo doen bij onbekenden... verder weet ik het antwoord op je vraag ook niet ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:48 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: doet het prima.
Ik zou het niet doen. En omdat het blijkbaar bij hem thuis is, hoeft hij er ook niet lang mee rond te lopen.

Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:50 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Ik las vorige week een verhaal waarbij iemand een nep bankieren app gebruikte om het geld over te maken. Liet dus vervolgens aan de verkoper zien dat het geld (zogenaamd dus) van zijn rekening was geschreven, maar het kwam nooit aan....
Dit lijkt me een prima geval om samen naar de pinautomaat te rijden en het cash mee te krijgen. Digitaal vertrouw ik niet totdat ik het op mijn eigen rekening zie staan.

edit: Mocht je het tóch digitaal willen doen, laat hem het dan op een apparaat doen van jou, waarbij jij de naam van de website intikt.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 19:59 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Cash is king. Is en blijft voor mij nog altijd de enige manier voor koop en verkoop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:04 
Pro Biker
Pro Biker
klik weg....hang op....bel uw bank...
Lijkt mij bij deze ook van toepassing, dank u overheid :-D :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:04 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage
Via Tikkie of bijv. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Op die manier voldoe je aan zijn vraag en bepaal jij zelf de voorwaarden en kun je checken of betaald is.

Edit: en zorg dat je met z’n tweeën bent. Waarbij, bij voorkeur, liefst minimaal een van de 2 groter is dan 1m90 en/of zichtbare tattoos heeft. :tong

Laatst bijgewerkt door doezel op do 29 juni 2017, 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:05 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
Vaag verhaal van de koper. Bij hem thuis dus wat is het probleem om met cash te betalen. Graag met cash of helemaal niet zou ik zeggen.

My bike

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:06 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
doezel schreef:
Via Tikkie of bij. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Op die manier voldoe je aan zijn vraag en bepaal jij zelf de voorwaarden en kun je checken of betaald is.

Maar kan dat ook bij een buitenlandse rekening? Binnenlands werkt het idd prima.

My bike

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:11 
Pro Biker
Pro Biker
Dice Oldskool schreef:
Vaag verhaal van de koper. Bij hem thuis dus wat is het probleem om met cash te betalen. Graag met cash of helemaal niet zou ik zeggen.

:-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:11 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage
Bij een buitenlandse rekening weet ik niet. Maar in dat geval zou ik ook voor cash gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:12 
Pro Biker
Pro Biker
Boter bij de vis :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:13 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.0SL
Dice Oldskool schreef:
doezel schreef:
Via Tikkie of bij. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Maar kan dat ook bij een buitenlandse rekening? Binnenlands werkt het idd prima.

@Doezel, bedankt voor de tip. Alleen werkt Tikkie via Ideal en dat werkt (zoals @DiceOldskool uit) uitsluitend met nederlandse banken naar mijn weten.

@De rest; Bedankt mannen (en mogelijk vrouwen :P ), jullie hebben mijn gevoel wel bevestigd denk ik zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 juni 2017, 20:26 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Oud en nieuw
Heb het vorig jaar een keer gedaan met mn racefiets, eerst de koper gegoogled, voelde vertrouwd en met gelijke rekening stond het er bij mij direct op.

Maar in geval buitenlandse rekening, weekend, duurt lang. Stel hem voor het geld een paar dagen eerder over te maken voordat je hem over gaat dragen zodat het al op je rekening staat....

Of gewoon cash, wat is het probleem. Vertrouw je het niet dan gewoon een andere koper zoeken

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende