Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

We kunnen het nuance noemen....mag natuurlijk, wanneer je goed haar voorstel en plannen leest, wil zij dit probleem aanpakken bij de vergunningen, alles over één kam scheren, dat is haar voorstel en wat ze wil....en daar pas ik dus voor....vergunningen zijn ons hele hebben en houden in deze...niet vergeten... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ben ik het niet mee eens, je moet iemand verantwoordelijk maken. En dat is bij toertochten en wedstrijden de organisatie. Het is vervolgens aan de organisatie om de (logische) voorwaarden van de vergunning na te leven. Of ze dit met een schoonmaak ploeg doen, met controle, goede communicatie, ... Maakt niet uit, het is de verantwoordelijkheid van de organisatie.

Blijkbaar is het nodig, want vanzelf houd het niet op hebben we gemerkt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit soort evenementen trekt blijkbaar niet het beste publiek, of het brengt niet het beste in de mensen naar boven...
Past wel bij de "AAN DE KANT, AAN DE KANT !!!" mentaliteit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd dat hoort er net zo goed bij....maar daar weet Tina dan weer niets vanaf....vanuit een organisatie word er een gedragscode aangegeven en wie zich daar niet aan houd moet gesommeerd worden en of anders wel direct geroyeerd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef:Dit soort evenementen trekt blijkbaar niet het beste publiek, of het brengt niet het beste in de mensen naar boven...
Past wel bij de "AAN DE KANT, AAN DE KANT !!!" mentaliteit.
Ik ga as zaterdag, puur uit nieuwsgierigheid, mijn eerste “wedstrijd” rijden op de UHR. Ik kijk niet naar mijn tijd, uitrijden en genieten is mijn voornemen.
Die 60 km kan ik makkelijk aan, die 1000 HM ook wel maar als ik steeds asociale schreeuwers van me af moet slaan vrees ik disqualificatie. Ik háát dat soort gasten.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gewoon genieten en niks van die schreeuwers aantrekken.
Juist mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mogen nog wel een stukje achter iemand aan hangen.
Mensen die rustig wachten tot ze er voorbij kunnen moet je juist wel goed de ruimte geven. :-)
En mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mag je bij het passeren best wel per ongeluk een schouderduw geven. :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

awinkel schreef:Gewoon genieten en niks van die schreeuwers aantrekken.
Juist mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mogen nog wel een stukje achter iemand aan hangen.
Mensen die rustig wachten tot ze er voorbij kunnen moet je juist wel goed de ruimte geven. :-)
En mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mag je bij het passeren best wel per ongeluk een schouderduw geven. :winkie:
:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

awinkel schreef:Gewoon genieten en niks van die schreeuwers aantrekken.
Juist mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mogen nog wel een stukje achter iemand aan hangen.
Mensen die rustig wachten tot ze er voorbij kunnen moet je juist wel goed de ruimte geven. :-)
En mensen die "aan de kant, aan de kant" schreeuwen mag je bij het passeren best wel per ongeluk een schouderduw geven. :winkie:
Amerongse Berg zijn dit soort issues niet aan de orde.....gelukkig :-D en vuil word zoals het hoort in de dropzone's weggegooid :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Giant-E schreef:Ik ga as zaterdag, puur uit nieuwsgierigheid, mijn eerste “wedstrijd” rijden op de UHR. Ik kijk niet naar mijn tijd, uitrijden en genieten is mijn voornemen.
Die 60 km kan ik makkelijk aan, die 1000 HM ook wel maar als ik steeds asociale schreeuwers van me af moet slaan vrees ik disqualificatie. Ik háát dat soort gasten.
Juist tijdens een wedstrijd gaat je dat niét overkomen. Na de massastart wordt het veld helemaal uit elkaar getrokken. Hoe verder je in de wedstrijd vordert, hoe meer je het idee gaat krijgen dat het parcours voor jezelf hebt. Iedere deelnemer heeft z'n eigen niveau met z'n eigen snelheid. Door het verstrijken van de tijd worden de afstanden tussen de deelnemers alleen maar groter.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Mario070 schreef:Idd dat hoort er net zo goed bij....maar daar weet Tina dan weer niets vanaf....vanuit een organisatie word er een gedragscode aangegeven en wie zich daar niet aan houd moet gesommeerd worden en of anders wel direct geroyeerd.
Volgens mij is iedereen het erover eens dat hier in de praktijk weinig van terecht komt.

Hoe zou jij ervoor willen zorgen dat organisaties deze gedragscode wel consequent gaan handhaven?
Laatst gewijzigd door Robertdj op ma 25 juni 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

edit: internet hikje...
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hoewel ik het er 100% meeeens ben dat je niets achterlaat in het bos, stoorde ik mij ook wel een beetje aan het toontje in die ene post van Tina.

Ik heb ook aan de organisatiekant gestaan en heb daarbij echt mijn uiterste best gedaan om iedereen te vragen / instrueren geen rommel achter te laten. Mocht dat in een van de groepen wel gebeurd zijn dan kan ik mij daarvoor niet aansprakelijk voelen en wil ik daar ook niet aansprakelijk voor gehouden worden.

Mocht ik het meegekregen hebben zou ik de persoon daarop zeker aangesproken hebben.

Het is goed om de organisatie aan te spreken en hen te vragen om dit in de regels op te nemen. Het is imho. fout om de organisatie te straffen.

Verhoging van inschrijfgelden voel ik helemaal niets voor en geloof hier ook niet in.
Diskwalificatie en/of beboeten van degene die de overtreding begaat wel.
En ja, ik snap dat er geen middelen zijn voor handhaving.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Na een rit ga je toch de pijltjes/bordjes weer ophalen? Waarom dan niet alle rommel opruimen als organisatie?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Er werden bij mij geen pijlen gebruikt.

Overigens heeft Tina zelf meegereden met de 1e versie van de 100 van Horst.
Is natuurlijk ook wel iets anders dan een EK/WK of (nationale) wedstrijd.

Ik kende bij benadering iedereen van +/- 95 deelnemers aan de 2e editie bij naam en alias.
De meeste wisten hoever ik mijn nek uitgestoken had en dan is het wel wat gemakkelijker om hieraan gehoor te geven.

Sterker nog, ik heb (delen van) de route enkele dagen erna nog gereden en ben niets noemenswaardig tegengekomen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hier worden steeds meer détails helder... :-q nu kom ik ff kort door de bocht.....gelukkig maar... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie