Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En verder: goede actie Tina! Ik hoop dat je toch wat reacties krijgt. En anders wat mij betreft alles in de brievenbus van het gemeentehuis!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Een hele goede actie. Vooral ook de emails die je hebt verzonden. Hulde.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Chapeau! Misschien zou je aangifte kunnen doen van een milieudelict , doen ze verder niks mee, dan vervolgens een art 12 klacht bij een hof. Zo zou er misschien voor wat extra aandacht gezorgd kunnen worden.. Maar dat zou je juridisch even moeten napluizen ...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Lars TB schreef:(Prof-)wedstrijd tot hier aan toe, maar dan moet de organisatie wel zijn verantwoording nemen.

Toertochten, marathons en amateurwedstrijden mogen ze wat mij betreft hard optreden tegen lui die hun zooi weg gooien. Ooit eens achter een gozer gereden die bij iemand die de oversteek van een weg beveiligde zijn verpakking neer gooide aangesproken waarom hij dat deed. "Daar staat hij toch voor?" was het antwoord. We reden waarschijnlijk op de 400ste plaats of zo, dus haast hadden we niet. Ik heb hem maar uitgelegd dat die gozer daar stond om te voorkomen dat we overreden werden en niet om zijn troep op te ruimen. Hoop dat het geholpen heeft... :roll:
Wat mij betreft ook bij ( Prof)-wedstrijden dezelfde aanpak zoals je aangeeft voor andere evenementen vanwege de in dit geval verkeerde voorbeeld functie. Positief voorveeld is toen de helmplicht bij de profs algemeen werd ingevoerd vrij snel daarna het dragen van een helm ook enorm toenam onder de surrogaat-wielrenners op de openbare weg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Kapitein Iglo schreef:Een oplossing kan zijn om dropzones te introduceren: plekken waar je mág weggooien. Maakt opruimen makkelijker, maar zelf ben ik voorstander van "take nothing but pictures, leave nothing but foot/tyreprints".
I see what you did there. Zeker ook in verlaten gebouwen?
8)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik lees net het volgende in het route boek van de tdf2017:

"For more than a decade, the Tour de France has been implementing measures designed to reduce its environmental footprint.
Along with organisations such as the Assembly of the Departments of France (ADF), the Connexions and Gestes Propres - Vacances Propres, you can also be a major player in our campaign.

On the Tour:
šI sort out recyclable packaging (plastic, glass, paper, cardboard) and batteries;
šIf I’m a smoker I throw my butts in an appropriate place or keep them.

I AM A RIDER:
šWhen I want to dispose of rubbish (bottles, packaging) during the race, I make use of the collection points at the beginning and the end of feed zones, as well as the collection point located 20 kilometres from the nish or at the foot of the last climb on mountain stages;
šAway from these areas, I hand my rubbish to a following car or I keep it in my jersey pockets.

(...)"

Het is een beetje de vraag het vrijblijvend e.e.a. is, kan er niet zo snel uit afleiden dat er een sanctie op staat als men zich er niet aan houdt. Maar er kan en er wordt dus ook over nagedacht bij verschillende organisatoren.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Maarten Tjallingii heeft vandaag mijn tweet met Omroep Gelderland gedeeld en ik ben net gebeld door Omroep Gelderland, misschien wordt het een item.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Bizar dat de gemeente niets laat horen.
Als ik hier een berichtje stuur dat de lantaarnpalen uit staan of dat er prikrupsen op de eiken zitten dan krijg ik een bericht terug en de volgende dag wordt er wat gedaan (in deze specifieke gevallen dan hè).
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Gemeente inmiddels gesproken en de gehele route wordt nog een keer goed nagelopen en mijn opmerkingen worden meegenomen in de evaluatie van de organisatie van het NK. Mooi!

Nu nog een uitspraak van de KNWU, dat een renner, die afval van zich af loopt te gooien tijdens een wedstrijd, maakt niet uit wielrennen of mtb, uit de wedstrijd getrokken wordt.....en dan ben ik helemaal tevreden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TinaToertocht schreef:
Nu nog een uitspraak van de KNWU, dat een renner, die afval van zich af loopt te gooien tijdens een wedstrijd, maakt niet uit wielrennen of mtb, uit de wedstrijd getrokken wordt.....en dan ben ik helemaal tevreden.
Ik vind dat echt te ver gaan. Stel je bent een renner, je hebt je gelletje op en stopt het achter je shirt of in een pocket en hij verliest hem toch. Moet die er dan ook uit?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: Ik vind dat echt te ver gaan. Stel je bent een renner, je hebt je gelletje op en stopt het achter je shirt of in een pocket en hij verliest hem toch. Moet die er dan ook uit?
er staat "van zich afgooit".
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ja ik kan ook lezen dat dat er staat. Mijn vraag is ook een stelling.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

De Gelderlander net uitvoerig aan de lijn gehad.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

De official die constateert dat een renner afval van zich af gooit, op beeld of live, moet maar bepalen of het een 'per ongelukje' of een 'expresje' is. De precieze uitvoering van het regelement omtrent het vervuilen van het milieu tijdens een wedstrijd laat ik aan de KNWU over.
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Je weet met deze hoeveelheden in ieder geval zeker dat er heel veel "expresjes" zijn!
Plaats reactie