Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies, wat je meeneemt, kan je ook mee terug nemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4#p2327024

Kijk hier even voor het eerste resultaat.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het in de natuur gooien is gewoon asociaal gedrag.
Je moet je de ogen uit je kop schamen als je zo laag gezakt bent dat je het lef hebt om zomaar je spullen in de natuur te droppen.
Wat mij betreft mag hier veel strenger op toegezien worden en volgt er diskwalificatie wanneer je dit tijdens een evenement doet.
Sowieso moet je het buiten evenementen om ook niet doen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hoe krijg je dit op een manier die werkt onder de aandacht?

Op onze FB pagina voor de MTB routes van de Utr. Heuvelrug hebben we nu twee eigen "Tina's". Ze noemen zich de routejutters en maken ook foto's van wat ze vinden: wikkels, reflectoren, wikkels, knoopcelbatterijen, lampjes, pompjes, spabo's, wikkels, flesjes en nog wat wikkels.

We kregen al het goed bedoelde commentaar dat we niet teveel 'zeikverhalen' op de FB pagina moesten zetten, omdat de lezers dan afhaken. Dat wil je niet en mensen die kunnen lezen en het woord schande foutloos kunnen schrijven , zijn nou net niet de genen (denkt men) die je moet hebben
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

je hebt mensen met een gezond verstand en mentaliteit
en mensen met minder verstandelijk vermogen en geen mentaliteit
die ook nog eens hun eigen nest bevuilen jammer genoeg
een de rest van de wereld opgescheept zit met hun pestzooi en laksheid
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

@ Bert: "twee eigen Tina's" , :lol:

Je geeft me bijna een trots gevoel.
Het gaat nog een begrip worden, die Poets Miepen op de mountainbike routes: 'De Dolle Tina's!'
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:Het in de natuur gooien is gewoon asociaal gedrag.
Je moet je de ogen uit je kop schamen als je zo laag gezakt bent dat je het lef hebt om zomaar je spullen in de natuur te droppen.
Wat mij betreft mag hier veel strenger op toegezien worden en volgt er diskwalificatie wanneer je dit tijdens een evenement doet.
Sowieso moet je het buiten evenementen om ook niet doen.
Het zou al een stap vooruit zijn als de UCI in wedstrijden zowel op de weg als in de andere kleinere disciplines het weggooien zou verbieden. Immers er heerst ook onder hobbyfietsers een enorm kopieergedrag van wat de grote jongens op TV doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik vraag me ook af of het opruimgedrag van Tina een averechts effect heeft. No-offence Tina, ik vind dat je goed werk doet, maar als een organisatie pas na een week gaat opruimen en treft dan een al opgeruimde baan aan omdat Tina heel ijverig geweest is, dan denken ze volgende keer dat het wel meevalt met de rommel in het bos :)
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Nou dat denk ik niet.

In 2016 heb ik hard aan de bel getrokken, bij zowel de organisatie van het Wielerfestival als bij de organisator van de marathon. Toen is er aangegeven dat er fouten gemaakt zijn. Dat was de eerste keer dat de marathon op zondag werd georganiseerd. Niemand die dan nog zin heeft om het bos op te ruimen, kennelijk.

Je kan die troep echt niet een week laten liggen. Het beeld was echt schokkend toen. Wandelaars storen zich eraan. De boswachter kan daar niet blij mee zijn. Dieren beginnen aan die verpakkingen te vreten. Verpakkingen waaien weg.

Dit jaar was ik ook niet van plan om weer te gaan opruimen maar ik liep vorig week dinsdag met de hond in het 's-Heerenbergse deel te wandelen en vond dat er op de wedstrijdroute toch wel weer veel lag. Daarom heb ik de afgelopen dagen toch maar weer de fiets gepakt en ben gaan opruimen.
Gelukkig is het lang zo erg niet als 2 jaar geleden maar wat ik wel gevonden heb, hoort daar ook niet te liggen!

Moet je je voorstellen hoe zo'n bos eruit komt te zien als jaar na jaar zoveel van die troep blijft liggen!
Als ik op dit forum enige bewustwording kan creëren door die troep te verzamelen en de foto's ervan hier op dit forum te delen, en bikers veranderen hun gedrag.....dan heb ik al heel wat gewonnen!
En dan hoeft zo'n organisatie niet zoveel op te ruimen én blijft het tenminste leuk om zo'n marathon te organiseren. Want dat laatste is een flinke klus. Dat je dan ook nog zo'n heel bos van troep moet ontdoen, daar zit je als organisatie echt niet op te wachten. Dus de grootste verandering moet bij de deelnemers vandaan komen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor een marathon met louter amateurs kan de oplossing heel simpel zijn: een dropzone voor je meuk en als je daar buiten troep weggooit, dan krijg je een DSQ. De routejutters komen o.l.v. Tina te staan en krijgen een taak als waarnemer. Voor een NK met profs kan dat niet. Daar moeten de UCI en KNWU voor in actie komen en via de TV aan bewustwording werken. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. (Interesseert ze geen reet).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

zonoskar schreef:Ik vraag me ook af of het opruimgedrag van Tina een averechts effect heeft. No-offence Tina, ik vind dat je goed werk doet, maar als een organisatie pas na een week gaat opruimen en treft dan een al opgeruimde baan aan omdat Tina heel ijverig geweest is, dan denken ze volgende keer dat het wel meevalt met de rommel in het bos :)
Reken maar dat het mountainbike forum wel gelezen wordt door de organisatie en anders horen ze het indirect wel. Twee jaar geleden weten ze precies wat ik gedaan heb, ze hebben de foto's gezien, en dit jaar ook. En daarbij, hier wordt plaatselijk zoveel 'geluld'....... :roll:
Mijn partner kwam ter ore dat in 's-Heerenberg ook de roddel de ronde gaat dat wij uit elkaar zijn. :o
Dat had een kennis tijdens de Marathon weer van iemand gehoord.
We hebben hier smakelijk om gelachen!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

bert l. schreef:Voor een marathon met louter amateurs kan de oplossing heel simpel zijn: een dropzone voor je meuk en als je daar buiten troep weggooit, dan krijg je een DSQ. De routejutters komen o.l.v. Tina te staan en krijgen een taak als waarnemer. Voor een NK met profs kan dat niet. Daar moeten de UCI en KNWU voor in actie komen en via de TV aan bewustwording werken. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. (Interesseert ze geen reet).
Volgens mij is dat ook al zo, je krijgt een DSQ als je je rommel weg gooit. Maarja, hoe controleren ze dat?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

DSQ, dat zou inderdaad zo moeten zijn.

Ik kan zo de plekken aanwijzen waar ik heel veel afval gevonden heb, daar moeten 'gewoon' camera's en controleurs staan, dan is het probleem vlot opgelost! Van te voren goed communiceren naar de wedstrijddeelnemers en dan vind je niets!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
awinkel schreef:Het in de natuur gooien is gewoon asociaal gedrag.
Je moet je de ogen uit je kop schamen als je zo laag gezakt bent dat je het lef hebt om zomaar je spullen in de natuur te droppen.
Wat mij betreft mag hier veel strenger op toegezien worden en volgt er diskwalificatie wanneer je dit tijdens een evenement doet.
Sowieso moet je het buiten evenementen om ook niet doen.
Het zou al een stap vooruit zijn als de UCI in wedstrijden zowel op de weg als in de andere kleinere disciplines het weggooien zou verbieden. Immers er heerst ook onder hobbyfietsers een enorm kopieergedrag van wat de grote jongens op TV doen.
Zolang er geen bordjes staan dat het niet mag pleur ik mijn zooi gewoon lekker weg. Hadden ze maar om de meter moeten aangeven dat dit niet de bedoeling is. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Stornie.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 9 juni 2018, 13:31

bert l. schreef:Voor een marathon met louter amateurs kan de oplossing heel simpel zijn: een dropzone voor je meuk en als je daar buiten troep weggooit, dan krijg je een DSQ. De routejutters komen o.l.v. Tina te staan en krijgen een taak als waarnemer. Voor een NK met profs kan dat niet. Daar moeten de UCI en KNWU voor in actie komen en via de TV aan bewustwording werken. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. (Interesseert ze geen reet).
Scheelt dat er na elke bevoorrading een dropzone was ingericht, van ongeveer een meter of 50. Dat lijkt me toch meer dan voldoende om goed te kunnen mikken.

En Tina, wederom top dat je dit doet! :-q Het viel me inderdaad op dat er minder troep lag dan vorige editie twee jaar geleden, maar eigenlijk is alles te veel. Daargelaten dat een door de organisatie per ongeluk achtergelaten lintje en eruit gestuiterde bidons niet onoverkomelijk zijn.

Trouwens, gisteren tijdens de Bartje 200 ook weer enorm veel overal neergegooide gelletjes en ander verpakkingsmateriaal gezien... Onbegrijpelijk dat iedereen het maar van zich afgooit. :-?
Plaats reactie