Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fevo schreef:Gezien maar wat je kan testen is 3500+ aan euro’s .
Dat gaat me toch wat tever voor een mtb
Dan koop je toch geen e-mtb? Jij blij want geld in de pocket, ik blij want een e-mtb minder in het bos.

Even zonder gekheid (?), heel snel surfend kom ik e-mtb's tegen vanaf 1500 euro. Of dat wat voor je is kan je alleen zelf beslissen.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Totaal geen last van de e-bikers ..
Doen niks anders dan andere mtb’ers met inhalen of andere fratsen.

Hobby mag geld kosten maar 3500+ gaat me echt te ver.
Ik vind tussen 2000/3000 meer dan genoeg.
Heb nog de tijd , geen haast verder ermee.
Mijn cube doet het nog prima.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens mij kan een e-mtb a 1500 euro niet uit. Zal al snel 3000 euro zijn als je minimaal Deore wilt en geen full-suspension.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

sama schreef:
Klopt ja, als je bijvoorbeeld kwint in 8.30 rijd kun je helemaal niet sturen, en heb je totaal geen kracht in je benen.
I tell you something, I do that laptime in a van ......
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

maatchen schreef:
sama schreef:
Klopt ja, als je bijvoorbeeld kwint in 8.30 rijd kun je helemaal niet sturen, en heb je totaal geen kracht in je benen.
I tell you something, I do that laptime in a van ......
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

emtb met een groot hart https://youtu.be/ZDH9B-N1sUY?t=3s" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

niet alleen een groot hart........WTF!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik ben er (nog) niet voor in de markt maar deze focus ziet er toch al wel redelijk 'normaal' uit voor een e-mtb.
(terwijl focus eigenlijk nooit zo met design bezig was).
Accu is evenwel niet heel groot: 378 Wh.

Afbeelding
Ja, doei !
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Omdat ik nooit echt MTB in het buitenland en voor het onverharde fietsen hier is dit misschien wel een mooie optie :
https://www.giant-bicycles.com/nl/bikes ... d-eplus-gx
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Één van de weinige dingen die nog milieu vriendelijk was was fietsen, en ja hoor zelfs fietsen hebben ze enorm belastend voor het milieu gemaakt.

Wonderlijk hoe de mens zo rap z'n ondergang bewerkstelligd. (interessant filosofisch onderwerp ook)

Overigens over dat forensen verhaal, een goede vriend van mij werkt bij een grote fiets keten en vereweg de grootste markt zijn de (huis)vrouwen die eerst een gewone fiets reden en deze inruilen voor electrisch.

Mensen die een kleine woon werk afstand hebben en overgaan van auto naar E-bike is echt minimaal en deze hebben bijna altijd ook nog gewoon een auto voor als het geen zwoele zomer ochtend is.

En dan nog even spacefiek over de E-mtb, het is een mooie uitvinding voor mensen waarbij het lijf niet meer kan. Het is echter de ondergang voor de mensheid die niet meer “wil”. (Ja denk daar maar eens over na)

Is er hoop vraagt u? Nee natuurlijk niet gekkie, daar is de mens toch veel te egoïstisch voor.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Die ebikes zijn wel perfect voor longpatiënten. Ik heb astma en heb elke winter een longontsteking. Vaste prik , zit nu ook weer thuis met anti biotica :-{ . Op een goede dag fiets ik makkelijk 80km a 23kmph. Op een slechte dag zit ik al te vechten om lucht te halen als ik op de bank zit. Vanuit bed iets te drinken halen uit de koelkast is dan al een opgave.

Heb nog geen ebike maar zit er soms wel over na te denken om een fiets om te bouwen naar electrisch.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Overigens over dat forensen verhaal, een goede vriend van mij werkt bij een grote fiets keten en vereweg de grootste markt zijn de (huis)vrouwen die eerst een gewone fiets reden en deze inruilen voor electrisch.

Mensen die een kleine woon werk afstand hebben en overgaan van auto naar E-bike is echt minimaal en deze hebben bijna altijd ook nog gewoon een auto voor als het geen zwoele zomer ochtend is.

En dan nog even spacefiek over de E-mtb, het is een mooie uitvinding voor mensen waarbij het lijf niet meer kan. Het is echter de ondergang voor de mensheid die niet meer “wil”. (Ja denk daar maar eens over na)
Helemaal eens. Ik zie het ook om me heen. Wat je zegt in de tweede alinea: er zullen best mensen zijn die echt overgaan van de auto naar de e-bike, maar algemeen gesproken is dit gewoon een succesvolle verkooptruc. Mensen hebben over het algemeen, zeker naargelang ze ouder worden, de neiging om steeds minder lichamelijk actief te zijn. Zeker als het wat lastiger wordt. Terwijl onderzoek al lang heeft uitgewezen dat dat desastreus is voor je gezondheid en mobiliteit op latere leeftijd.

En uiteraard is het een uitkomst voor mensen die zonder e-bike (of andere hulpmiddelen) helaas niet in staat zijn voldoende te bewegen..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Pas op voor de misvatting dat je op een e-mtb niks meer hoeft te doen...
Je hoeft alleen wat minder diep te gaan, en voorzover ik weet is zeer intensief sporten/erg diep gaan van geen enkel nut voor je gezondheid. Regelmatige matig sportieve inspanningen wel.

Het voelde iig niet gezonder om mezelf in 40km UHR kapot te rijden dan om 65km UHR te rijden en daarna moe maar voldaan op de parking terug te komen :wink:

En de produktie van een e-mtb (accu) zal zeker milieubelastend zijn. Net als de productie van heel veel andere spullen die we maar al te graag om de haverklap vervangen terwijl ze nog lang niet versleten zijn (mobieltjes om maar wat te noemen...).
Hopelijk compenseer ik de aankoop van mijn Merida enigzins door een verder vrij bescheiden consumptiepatroon en verkrijg ik daarmee ook meteen de goedkeuring voor deze uitspatting van mijn milieubewuste medeforummers ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

maverick76 schreef: wo 28 november 2018, 16:33 Één van de weinige dingen die nog milieu vriendelijk was was fietsen, en ja hoor zelfs fietsen hebben ze enorm belastend voor het milieu gemaakt.

Wonderlijk hoe de mens zo rap z'n ondergang bewerkstelligd. (interessant filosofisch onderwerp ook)

Overigens over dat forensen verhaal, een goede vriend van mij werkt bij een grote fiets keten en vereweg de grootste markt zijn de (huis)vrouwen die eerst een gewone fiets reden en deze inruilen voor electrisch.

Mensen die een kleine woon werk afstand hebben en overgaan van auto naar E-bike is echt minimaal en deze hebben bijna altijd ook nog gewoon een auto voor als het geen zwoele zomer ochtend is.

En dan nog even spacefiek over de E-mtb, het is een mooie uitvinding voor mensen waarbij het lijf niet meer kan. Het is echter de ondergang voor de mensheid die niet meer “wil”. (Ja denk daar maar eens over na)

Is er hoop vraagt u? Nee natuurlijk niet gekkie, daar is de mens toch veel te egoïstisch voor.
Wat een topbijdrage dit, schot in de roos.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Leven en laten leven...
Ieder zijn eigen ding!
Alles moet veroordeeld worden tegenwoordig.
Minder aan eigen mening hangen en de ander meer ruimte geven om dat te laten doen wat hij/zij graag doet zonder te veroordelen...
Vindt je ebikes leuk of heb je m nodig, ga je gang, heb er geen last van.
Vindt je het niks, ook prima, blijf dan old skool mtb-en.
Gesloten