Wat is het verschil?Rayb81 schreef:E-bikes OK, geen problemen mee, maar elektrische motoren moet je in het bos niet willen.
Elektrische mountainbikes
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
de kracht van de elektromotor. in NL mag een e-bike max een 250 watt motor hebben en ondersteuning bieden tot 25 km/u
Boven de 250 watt en tot 45km/u heet het bv een speedpedelec en is het voor de wet ook een bromfiets klasse B.
Maar je zou dezelfde limiet van 25k/u en 250 watt kunnen hanteren voor acceptabele e-mtb's in het bos.
Het gebrek aan regels voor e-MTB's is wel een probleem blijkt uit dit topic.
Voor fietsen met een beetje ondersteuning hoeven we niet bang te zijn, maar een speed pedelec achtige MTB zou ik niet graag in het bos zien.
Ik ben dus niet voor een verbod, maar wel voor duidelijke regels en grenzen. Als je zo nodig met 45 KM zonder al te veel moeite door het bos wilt, dan kan je beter gaan motor crossen
Boven de 250 watt en tot 45km/u heet het bv een speedpedelec en is het voor de wet ook een bromfiets klasse B.
Maar je zou dezelfde limiet van 25k/u en 250 watt kunnen hanteren voor acceptabele e-mtb's in het bos.
Het gebrek aan regels voor e-MTB's is wel een probleem blijkt uit dit topic.
Voor fietsen met een beetje ondersteuning hoeven we niet bang te zijn, maar een speed pedelec achtige MTB zou ik niet graag in het bos zien.
Ik ben dus niet voor een verbod, maar wel voor duidelijke regels en grenzen. Als je zo nodig met 45 KM zonder al te veel moeite door het bos wilt, dan kan je beter gaan motor crossen
Dat is een brommer volgens mij, die mag er dus ook niet in
Fietspad voor fietsen en brommers is deze:
Fietspad voor fietsen, snorfietsen en e-bikes mwt begrenzing tot 25 km/u is deze:
E-bikes zonder begrenzing (die tegenwoordig een kenteken moeten hebben als ik het goed heb) en brommers mogen daar dus niet op. Op het fietspad met het bord dat bert l. eerder postte mogen ook geen snorfietsen komen behalve als ze elektrisch zijn.
Wat er in het bos of op de mtb route mag is nog een grijs gebied en is in principe aan de eigenaar van het gebied. E-mtb's verbieden op een mtb route is dus mogelijk volgens mij maar of het ook wenselijk is?
Fietspad voor fietsen en brommers is deze:
Fietspad voor fietsen, snorfietsen en e-bikes mwt begrenzing tot 25 km/u is deze:
E-bikes zonder begrenzing (die tegenwoordig een kenteken moeten hebben als ik het goed heb) en brommers mogen daar dus niet op. Op het fietspad met het bord dat bert l. eerder postte mogen ook geen snorfietsen komen behalve als ze elektrisch zijn.
Wat er in het bos of op de mtb route mag is nog een grijs gebied en is in principe aan de eigenaar van het gebied. E-mtb's verbieden op een mtb route is dus mogelijk volgens mij maar of het ook wenselijk is?
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Daar verschillen de meningen dus over blijkens dit topic...
Naar mijn idee is dat niet wenselijk (toekomstig eigenbelang speelt een rol ) maar is het wel wenselijk om mensen die zich misdragen te verbieden op mtb-routes. Of ze nu op een gewone of een e-mtb zitten of met hun noppenfiets aan de hand rondlopen.
Ik voorzie echter nog wel wat problemen m.b.t. de exacte definities en handhaving op dat gebied
Naar mijn idee is dat niet wenselijk (toekomstig eigenbelang speelt een rol ) maar is het wel wenselijk om mensen die zich misdragen te verbieden op mtb-routes. Of ze nu op een gewone of een e-mtb zitten of met hun noppenfiets aan de hand rondlopen.
Ik voorzie echter nog wel wat problemen m.b.t. de exacte definities en handhaving op dat gebied
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Het is mij (wederom) gelukt om een linkje te kunnen plaatsen hieronder staat de tekst en uitleg
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 9 oktober 2017, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
E-bike opvoeren?
http://www.e-bike-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.e-bike-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gooi jij er nog ff een schepje boven op....suravida schreef:E-bike opvoeren?
http://www.e-bike-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
is bij de fietsen van specialized zelf te doen.suravida schreef:E-bike opvoeren?
http://www.e-bike-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kan deels met een app via bluetooth.
en zijn ook chips te bestellen die nog meer snelheid toelaten.
heb al eens een Speci Levo FSR gereden die 50+ deed.
leuk en zinvol is een ander verhaal en je accu is zo leeg.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik rust mijn kaas...
Maar nogmaals: ik heb nog geen enkel argument gehoord om ebikes toe laten op de nederlandse routes. Buitenland en als training voor Absalon? Prima. In slechte gezondheid? Ontheffing. Maar verder? Wat mij betreft niet, en volgens mij heb ik dat hierboven duidelijk uiteen gezet.
Maar nogmaals: ik heb nog geen enkel argument gehoord om ebikes toe laten op de nederlandse routes. Buitenland en als training voor Absalon? Prima. In slechte gezondheid? Ontheffing. Maar verder? Wat mij betreft niet, en volgens mij heb ik dat hierboven duidelijk uiteen gezet.
Typisch, ik heb namelijk nog geen enkel steekhoudend argument gehoord om E-bikes te verbieden op de routes. Waarom niet meteen ook fully's verbieden? Of überhaupt een geveerde vork. Of een fiets met versnellingen.suravida schreef:Ik rust mijn kaas...
Maar nogmaals: ik heb nog geen enkel argument gehoord om ebikes toe laten op de nederlandse routes. Buitenland en als training voor Absalon? Prima. In slechte gezondheid? Ontheffing. Maar verder? Wat mij betreft niet, en volgens mij heb ik dat hierboven duidelijk uiteen gezet.