Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Je hebt ook mensen met een kunstknie of een andere handicap waarom zou je die mensen hun plezier willen afnemen.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Martinezz schreef:Je hebt ook mensen met een kunstknie of een andere handicap waarom zou je die mensen hun plezier willen afnemen.
Daarover is niks gezegd.
Meerderheid van e-bikers heeft gelukkig geen kunstknieen of een handicap.
Minderheid als excuus voor meerderheid gebruiken is niet eerlijk.
Mijn vraagtekens ten opzichte van een e-mtb zijn niet de handeling of de snelheidsverschillen.
Ik ben erop tegen vanwege de enorme negatieve impact die de accu op het milieu heeft.
De productie van zo een accu is zeer milieu onvriendelijk en als de accu dood is is de ontmanteling ook zeer belastend.
Natuurlijk kan ik soms de gedachte soms niet onderdrukken als ik er 1 zie "jij wil niet jezelf verbeteren met veel training"
Dat is maar mijn gedachte hoor en wil daarmee niemand veroordelen, iedereen moet het genieten zoals hij/zij dat wil.
Maar bedenk aub wel dat een e-mtb (bike) niet zo milieu vriendelijk is en dat is wel belangrijk vandaag de dag.
Dit is allang geen geiten wollen sokken gedachte meer.
We hebben de wereld al genoeg verkracht.
tverdeni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 10:13

Haha, het gaat maar door; eerst vernielen we met de E-bike alleen de tracks maar nu met de accu die erop zit de hele wereld. Heel vermakelijk dit topic. Blijf schrijven hoor!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Loknor schreef:Je vecht de verkeerde oorlog.
Loknor schreef:Ik begrijp het puritanisme en vroeger was alles beter lekker bekt, […]
Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen te discussiëren op volwassen niveau en met steekhoudende argumenten komen, maar blijkbaar zijn insinuaties omtrent beweegredenen en emoties aantrekkelijker. Veel succes daarmee.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben even helemaal beweegredenen en emoties loos.....ze kunnen gewoon niet rijden.. :lol: :lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Alien schreef:
Loknor schreef:Je vecht de verkeerde oorlog.
Loknor schreef:Ik begrijp het puritanisme en vroeger was alles beter lekker bekt, […]
Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen te discussiëren op volwassen niveau en met steekhoudende argumenten komen, maar blijkbaar zijn insinuaties omtrent beweegredenen en emoties aantrekkelijker. Veel succes daarmee.
Excuses, ik associeerde jou met "vroeger was alles beter", dat kan ik inderdaad niet uit je posts afleiden. Foute knee-jerk van mijn kant.

Betreft je angst voor de volksgezondheid ben ik echter van mening dat dit twijfelachtig is. Jij gaat ervan uit dat mensen de fiets verlaten om de e-bike te pakken. Gezien de realiteit dat mensen al tientallen jaren en-masse in de Auto, Brommer en Scooter stappen vraag ik me werkelijk af of de e-bike niet een oplossing is in plaats van een probleem.

Ja, gewoon fietsen is beter, maar "Perfect should not be the enemy of the good"

That said: E-MTB's zijn (voor het gros van de mensen)geen oplossing een probleem.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mijn vrouw rijdt op de technische stukken echt weg van een heleboel bikers. Op de snelle stukken halen de echte snelle mannen haar weer in. Ze kan door die vervuilende accu wel doen wat ze graag doet. Ik vind dat we elkaar gewoon de ruimte moeten geven. Of je nou te voet met de fiets of met de e-bike en voor mijn part ook nog op de motor bent.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik zag pas op Amerongen nog een jonge gozer lopen bij z'n auto en een e-bike. Ik dacht wat een lafaard, maar toen ik het goed bekeek had hij een beenprothese. Super dat zo'n vent toch noch lekker kan biken. Aan de andere kant ken ik ook iemand die het stoer vind om op z'n 160 mm e-bike een top tien plaats te rijden op Amerongen met Strava. Dat vind ik dan wel weer heel zielig voor die persoon :winkie:
Als je dat mooi vind ben je echt een zielig kindje.
Sneeuwmonster
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

We kwamen zondag op Amerongen een gast op een 160mm e-bike tegen, full-face, DH kleren en bescherming. Naar beneden knalleh over het parcours, dan via het voetpad weer omhoog, en weer naar beneden knalleh.

Tja...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

baron062 schreef:We kwamen zondag op Amerongen een gast op een 160mm e-bike tegen, full-face, DH kleren en bescherming. Naar beneden knalleh over het parcours, dan via het voetpad weer omhoog, en weer naar beneden knalleh.

Tja...
Niets mis mee.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sama schreef: Aan de andere kant ken ik ook iemand die het stoer vind om op z'n 160 mm e-bike een top tien plaats te rijden op Amerongen met Strava. Dat vind ik dan wel weer heel zielig voor die persoon :winkie:
Als je dat mooi vind ben je echt een zielig kindje.
Dat stoer vinden om op Strava-lijsten hoog te staan is sowieso iets voor zielige figuren ook op niet elektrisch ondersteunde fietsen. Als je stoer wil doen over prestaties rijdt je goede uitslagen in wedstrijden. Maar wedstrijden rijden doen ze niet met meestal als echte reden dat ze dan met de neus op de feiten worden gedrukt omdat hun niveau niets voorstelt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Tsjibiti schreef:
sama schreef: Aan de andere kant ken ik ook iemand die het stoer vind om op z'n 160 mm e-bike een top tien plaats te rijden op Amerongen met Strava. Dat vind ik dan wel weer heel zielig voor die persoon :winkie:
Als je dat mooi vind ben je echt een zielig kindje.
Dat stoer vinden om op Strava-lijsten hoog te staan is sowieso iets voor zielige figuren ook op niet elektrisch ondersteunde fietsen. Als je stoer wil doen over prestaties rijdt je goede uitslagen in wedstrijden. Maar wedstrijden rijden doen ze niet met meestal als echte reden dat ze dan met de neus op de feiten worden gedrukt omdat hun niveau niets voorstelt.
Klopt ja, als je bijvoorbeeld kwint in 8.30 rijd kun je helemaal niet sturen, en heb je totaal geen kracht in je benen.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan zou er een E-Strava moeten komen.. :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Is er al :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Opgelost.... :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten