Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
tverdeni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 10:13

Leven en laten leven.
Dat is de verstandigste reactie die ik in dit ellenlange topic tegenkom...
Waarschijnlijk kikken mensen er tegenwoordig op om maar te kunnen discussiëren; het maakt eigenlijk niet uit waarover. e-mtb is dan een mooi onderwerp want over andere dingen betreffende mtb zijn we het meestal te gauw eens :roll:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zonder alle pagina's weer te moeten doorlopen... Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n motor. Mijn bracketlagers op de gewone mtb verslijten ieder jaar wel een keer. Hoe is dat met de motor?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kan iemand even uitrekenen hoe milieubelastend de accu's van die accu's van de 2 milioen geraamde electrishe auto's in 2030 zijn en hoeveel ebikes we daarvoor kunnen kopen? Is die discussie ook weer afgesloten. :roll:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

CC-Rider schreef: za 1 december 2018, 10:40Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n motor.
De accu is de zwakke schakel, niet de motor. En achter de accu ben jij weer de zwakke schakel. Beetje opladen, beetje rijden, beetje opladen (repeat) is funest voor de levensduur van de accu. Er komt een nieuw beroep aan: accudokters. Mensen die een accu openmaken, nieuwe cellen erin doen, zodat jij weer jaren voort kan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Die is er al.... :-D van alle cellengroepen, is de laatste die het meest voor z'n kiezen krijgt en het daardoor eerder begeeft....dus deze cellengroep vervangen :-D dan alle groepen onafhankelijk opladen, monteren en karre met die geit...zo ook weer een stukje milieu gered :-D :-q volgens fabrieks opgaven kan en mag het niet :( moet het hele pakket vervangen worden :( en met deze laatste opgave kunnen wij niet zolang door blijven biken en onze nazaten :cry: dus ik blijf met de één en altijd betrouwbare multimeter aan de gang :lol: :-q
Maar deze nieuwe soort electromotoren zijn zeker ook een zwakkere schakel dan voorheen :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer techniek = meer storing.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

De accu van de gewone fiets van mijn vrouw gaf zomaar ineens na 2,5 jaar de geest. Helaas staat Bosch het jammer genoeg niet toe om de cellen te vervangen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je moet het ook niet aan Bosch vragen, je kunt ook naar de accudokter gaan. Die maakt de accu gewoon open (mag niet van Bosch) en vervangt de cellen (mag ook niet van Bosch). Daarna heb je geen garantie mee (die was toch al voorbij)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Voor zover ik weet zijn de nummers van de cellen opgeslagen in de computer van de fiets. Cellen veranderen is er dus niet bij.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

CC-Rider schreef: za 1 december 2018, 20:31 De accu van de gewone fiets van mijn vrouw gaf zomaar ineens na 2,5 jaar de geest. Helaas staat Bosch het jammer genoeg niet toe om de cellen te vervangen.
Als ik moet uitgaan van wat wel en niet mag......zou mijn multimetertje nooit de kast uit komen.... :D :wink:
Maar het gaat er meer om....wat is er mogelijk :-D en dat is behoorlijk meer dan menig zou denken :-q
En zou ik de direct drive motoren ellende..... nog even sparen... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

CC-Rider schreef: za 1 december 2018, 21:18 Voor zover ik weet zijn de nummers van de cellen opgeslagen in de computer van de fiets. Cellen veranderen is er dus niet bij.
Zou ik ook zeggen als ik Bosch heette, of Bosch verkocht ;)
cellen kan je gewoon vervangen hoor, daar weet die dokter wel raad mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

CC-Rider schreef: za 1 december 2018, 21:18 Voor zover ik weet zijn de nummers van de cellen opgeslagen in de computer van de fiets. Cellen veranderen is er dus niet bij.
Stroom is stroom. En het kan zomaar gebeuren dat de accudokter het beter met je voorheeft dan de fabriek en voor minder geld meer stroom kan opslaan in je gereviseerde accu.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

maverick76 schreef: wo 28 november 2018, 16:33
En dan nog even spacefiek over de E-mtb, het is een mooie uitvinding voor mensen waarbij het lijf niet meer kan. Het is echter de ondergang voor de mensheid die niet meer “wil”. (Ja denk daar maar eens over na)

Is er hoop vraagt u? Nee natuurlijk niet gekkie, daar is de mens toch veel te egoïstisch voor.
En wederom weer iemand die vindt dat een e-mtb alleen nuttig gebruikt mag worden door iemand die het qua lichamelijke inspanning niet meer trekt. Kun je je voorstellen dat je de e-mtb naast een reguliere mtb gebruikt?
Gesloten