Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Is niet één van de problemen dat e-mtb-er veel te hard gaan?
Verbeeld jij je dat je e-mtb-ers kan inhalen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

maatchen schreef:Is niet één van de problemen dat e-mtb-er veel te hard gaan?
Verbeeld jij je dat je e-mtb-ers kan inhalen?
Normale e-mtb-ers haal ik (en anderen) in. Deze zijn begrenst op 25 km/uur. Klopt dat ze op een brede klim bij je weglopen, maar op singletracks en vlakke stukken normaal gesproken niet.


De e-pedelecs daarentegen (of de e-mtb'ers die hun begrenzing omzeilen) gaan hard
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

bouwpakket schreef:Dat maakt het inhalen van de e-mtb'ers alleen maar lastiger; dan moet je ook nog die vlagger passeren
Die rijd je gewoon omver, net als elke andere wandelaar.
Vorsprung durch Pedantik.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

bouwpakket schreef:
maatchen schreef:Is niet één van de problemen dat e-mtb-er veel te hard gaan?
Verbeeld jij je dat je e-mtb-ers kan inhalen?
Normale e-mtb-ers haal ik (en anderen) in. Deze zijn begrenst op 25 km/uur. Klopt dat ze op een brede klim bij je weglopen, maar op singletracks en vlakke stukken normaal gesproken niet.


De e-pedelecs daarentegen (of de e-mtb'ers die hun begrenzing omzeilen) gaan hard
Ja, ik gok zo dat jij stiekem zelf een bouwpakket onder je fiets hebt.
Laatst gewijzigd door maatchen op za 5 mei 2018, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik rij heel onopvallend met zonnepanelen op mijn rug
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Iemand tips waar je een goede full suspension e-MTB kan huren? Al dan niet van een forum-member, mocht er iemand naar voren stappen die zo'n ding heeft.
Ofwel in het midden van NL, ofwel in de Ardennen (buurt van Houffalize)

Heb inmiddels 5 shops in NL gebeld en gezocht online maar lijkt nog wat weinig allemaal. Het is er of niet of er is geen (goede) fully. Die foto iets eerder in dit topic (haibike), leek me wel wat.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

bouwpakket schreef:
maatchen schreef:Is niet één van de problemen dat e-mtb-er veel te hard gaan?
Verbeeld jij je dat je e-mtb-ers kan inhalen?
Normale e-mtb-ers haal ik (en anderen) in. Deze zijn begrenst op 25 km/uur. Klopt dat ze op een brede klim bij je weglopen, maar op singletracks en vlakke stukken normaal gesproken niet.


De e-pedelecs daarentegen (of de e-mtb'ers die hun begrenzing omzeilen) gaan hard
Dan ben je waarschijnlijk nog nooit iemand op een ebike tegen gekomen, die wel technisch kan fietsen.
Kan uit ervaring zeggen, dat je dat dan niet lang volhoud 8)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Afgelopen zondag deed ik oa een rondje Zeist. Vlak voordat we vanaf het fietspad langs de Arnhemse Bovenweg weer het bos in doken werden we erg hard ingehaald door een E-MTBer.

Als men dit soort snelheden ook in het bos kan rijden lijkt het mij een kwestie van tijd dat zo iemand een stuurfoutje maakt en met hoge snelheid een boom uit de grond probeert te rijden... maar wellicht zie ik spoken hoor.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Tijdens Les cimes des waimes viel mij ook op dat er behoorlijk wat E-mtbs tussen zaten. Gelukkig hoor je duidelijk dat er een motor in zit, anders zakt de moraal wel in je schoenen als je klimmend met zo een snelheids verschil ingehaald wordt, waar de meeste E-mtbers ook niet echt een klimmers figuur hebben.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Sommige bikers kunnen er inderdaad wat van, de biker die momenteel in Amerongen de KOM op het segment 'MTB | Singletrack Amerongseberg Parkeerplaats' in handen heeft behaalde op dat stukkie ff een gemiddelde van 81,7km/h.
Laat staan als zo'n gozer op een pedelec gaat zitten.
https://www.strava.com/segments/10343639" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jan Willem schreef:Sommige bikers kunnen er inderdaad wat van, de biker die momenteel in Amerongen de KOM op het segment 'MTB | Singletrack Amerongseberg Parkeerplaats' in handen heeft behaalde op dat stukkie ff een gemiddelde van 81,7km/h.
Laat staan als zo'n gozer op een pedelec gaat zitten.
https://www.strava.com/segments/10343639" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een rijtje hele waarschijnlijke tijden :D
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

BullS4 schreef:
bouwpakket schreef: Normale e-mtb-ers haal ik (en anderen) in. Deze zijn begrenst op 25 km/uur. Klopt dat ze op een brede klim bij je weglopen, maar op singletracks en vlakke stukken normaal gesproken niet.


De e-pedelecs daarentegen (of de e-mtb'ers die hun begrenzing omzeilen) gaan hard
Dan ben je waarschijnlijk nog nooit iemand op een ebike tegen gekomen, die wel technisch kan fietsen.
Kan uit ervaring zeggen, dat je dat dan niet lang volhoud 8)

Hoe moet ik nu beoordelen of ze goed technisch kunnen fietsen? Fiets er hooguit maar een paar tientallen secondes achter voor ik ze voorbij ga. Ga dan natuurlijk niet nog een hele tijd achteromkijken hoe ze fietsen. Ga er ook niet minuten lang achterhangen om te kijken wat ze presteren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

mtbpie schreef:Iemand tips waar je een goede full suspension e-MTB kan huren? Al dan niet van een forum-member, mocht er iemand naar voren stappen die zo'n ding heeft.
Ofwel in het midden van NL, ofwel in de Ardennen (buurt van Houffalize)

Heb inmiddels 5 shops in NL gebeld en gezocht online maar lijkt nog wat weinig allemaal. Het is er of niet of er is geen (goede) fully. Die foto iets eerder in dit topic (haibike), leek me wel wat.
Verder dan testevents ga je volgens mij nog niet komen in NL. Ik weet dat Specialized test e-bikes heeft. En bikefreak magazine
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Stel dat je niet (meer) in staat bent om met alleen dat wat je uit je eigen lijf haalt je hobby te beoefenen zoals je dat graag doet / wil doen. En je hebt centen om een hulpmiddel aan te schaffen, dan doe je dat toch?

Problemen op de routes zullen er altijd zijn.
E-mtb's en hun berijders zijn een "nieuwe"gebruikers groep en hier geldt: iedere gebruikersgroep brengt in de ogen van een andere gebruikersgroep problemen. Klein/groot, veel weinig.
't Is van alle tijden en onontkoombaar op vrij toegankelijke routes.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Jurriaan schreef:
mtbpie schreef:Iemand tips waar je een goede full suspension e-MTB kan huren? Al dan niet van een forum-member, mocht er iemand naar voren stappen die zo'n ding heeft.
Ofwel in het midden van NL, ofwel in de Ardennen (buurt van Houffalize)

Heb inmiddels 5 shops in NL gebeld en gezocht online maar lijkt nog wat weinig allemaal. Het is er of niet of er is geen (goede) fully. Die foto iets eerder in dit topic (haibike), leek me wel wat.
Verder dan testevents ga je volgens mij nog niet komen in NL. Ik weet dat Specialized test e-bikes heeft. En bikefreak magazine
Thx, zo'n idee krreeg ik al. Dan in de Ardennen maar kijken.
Gesloten