Het seizoen is weer begonnen!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hoi,

Het seizoen is alweer drie weken aan de gang maar ik ben benieuwd wat jullie in de winter doen op de conditie op peil te houden? (Boswielrennen op ‘mtb routes’ in NL telt uiteraard niet.)

Ik ga zelf veel hardlopen in het bos/heuvels/bergen samen met mijn afstandbestuurbare auto. (Axial Bomber) Dit is een uitstekende manier om je conditie op peil te houden evenals je concentratievermogen tijdens lichamelijke inspanning. Je moet namelijk niet alleen jezelf over stenen, wortels en rotsen loodsen maar tegelijkertijd ook de afstandbestuurbare auto. Je traint dus allerlei aspecten die je in de mtb sport ook nodig hebt, conditie, uithoudingsvermogen, concentratie, vooruitkijken, vooruitdenken en je reactievermogen. In de US is dit echt een sport. Het is superleuk om te doen omdat je zelf je auto moet bouwen en onderhouden en omdat je, net als op de mtb, te maken hebt met lekker buiten zijn en met een stukje techniek op wielen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wat ik in de winter doe aan mijn conditie?
In de schuur waarin behalve gereedschap, oude brommers, MTB's en trekkers ook een koelkast en frituurpan staan, sleutelen aan oa fietsen en ondertussen stevig bier drinken, bij voorkeur zwaar bier en op koude dagen af en toe Jägermeifter uit het vriesvak innemen (goeie hoestdrank en zo) :bier:
Anders gezegd, elke winter help ik de 's zomers opgebouwde conditie weer grondig om zeep want dat af en toe woon-werk fietsen doet niet zoveel :-{

Achter een RC auto rennen, wat een idee :-q
Moet je er wel eentje hebben met een beetje passende snelheid.
Hoe doe je dat met die zender tijdens het lopen?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hoezo het seizoen is weer begonnen? MTB kun je toch gewoon het hele jaar doen... Alleen moeten ze op de bikeparken nog een sneeuwroute maken voor MTB'ers.
Tja wat doe je verder in de winter. Een beetje sportschool om de toch al slechte conditie in ieder geval dan maar op slecht te houden en niet laten afzakken naar dramatisch....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Seizoen begonnen? Het houdt toch nooit op?
Hele jaar door MTB.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je maakt een grap toch? Trailrunnen achter een autotje?

Maar welk seizoen is er precies begonnen en wanneer begint dat dan?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zwemmen (2000 meter (vaak binnen een uur als er niet te veel "drijfhout" in het water ligt) en yoga. Zwemmen probeer ik dan 1 à 2x in de week te doen en yoga 1x bij een sportschool.
En heel af en toe bij een mooie winterdag wil ik nog wel eens de mtb uit laten.
Maar ik pak ook nog wel eens de racefiets in de winter.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Mooi topic, deze ga ik volgen.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Mijn mountainbike seizoen loopt van 1 januari tot en met 31 december. Wat ik in de winter doe kun je wel raden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

zwaantje schreef: wo 24 april 2019, 16:37 Mijn mountainbike seizoen loopt van 1 januari tot en met 31 december. Wat ik in de winter doe kun je wel raden.
+1
Indien het regent/sneeuwt/stormt, de routes te nat zijn of simpelweg tijdsgebrek, dan staat er ook nog een Tacx in de schuur.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

We hebben eigenlijk geen winter gehad en nat was het ook niet dus ik heb lekker door gefietst. Alleen door de weeks fietsen schiet er dan wel eens bij in.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Als het MTB (en jacht) seizoen begint ga ik altijd met de racefiets de weg op; je wordt er in de regel minder smerig van en je ontwijkt de drukte in het bos enigszins.
2) Inderdaad welke winter?! Ik kan me welgeteld 1 dag met sneeuw herinneren; vreemd dat je zo weinig mensen van die prachtige condities gebruik maken om een stukje met de racefiets te gaan toeren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jan Willem schreef: wo 24 april 2019, 11:30 Wat ik in de winter doe aan mijn conditie?
In de schuur waarin behalve gereedschap, oude brommers, MTB's en trekkers ook een koelkast en frituurpan staan, sleutelen aan oa fietsen en ondertussen stevig bier drinken, bij voorkeur zwaar bier en op koude dagen af en toe Jägermeifter uit het vriesvak innemen (goeie hoestdrank en zo) :bier:
Geweldig, dit doet me weer aan mn jeugd denken dat ik aan scooters sleutelde in de kelder tot diep in de nacht met vers pils en lekkere plaatjes op de radio :D :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben jaloers op JW z'n schuur... holy shit wat past daar veel in! :D

En in de winter doe ik precies hetzelfde als in de zomer, als het even kan op m'n vrije woensdagen en in het weekend op de fiets. Race of mtb, net hoe de pet staat. Alleen met echte prut sla ik over, het is een hobby en geen heilig moeten...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

aangezien ik eigenlijk alleen in de avond uren kan fietsen vanaf een uurtje of half 7 ben ik alleen in de zomer tijd periode buiten te vinden.. alles daar tussen in word opgevuld met af en toe een rit in het wiekend buiten en de rest word opgevuld door de ritten binnen op mijn smart trainer (wahoo kickr core) met het programma Zwift samen met een collega.. zo hebben we in het laatste wiekend voor dat de klok verzet werd nog de alpe d'huez beklommen :-D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

In de winter? Het liefst vermijd ik de bossen, het volk dat daar overwintert trek ik niet. Teveel ergernis.
Bij +10 graden dus een sporadisch mtb ritje, maar meestal 2x per week hardlopen (min 5 km interval en min 10 km duurloop).
Bij erg slecht weer ga ik naar zolder en stap ik op de indoor cycle en zet de tv aan. Maar liefst ben ik buiten.
Plaats reactie