Verzekering

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Hoi,

Ik ga een Specialized camber FSR carbon kopen waar ik ook buiten Nederland veel plezier van ga hebben, vandaar de volgende vraag:

Zijn jullie fietsen verzekerd, zoja waar en tegen wat? Schade , diefstal, NL of daarbuiten?

Alvast bedankt
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nope niet apart verzekerd.
In mijn geval bij huis vallen ze onder de inboedel, op vakanties onder reisverzekering. Al zal dat niet de totale waarde eventueel dekken, eigenlijk niet echt nagekeken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nope. Just don't race what you can't replace...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben ook niet apart verzekerd, gewoon de inboedel en reisverzekering net zoals Meegs.

Don't race what you can't replace gaat natuurlijk ook niet bij iedereen op.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zie het probleem al:
MTBambtenaar schreef: ... een Specialized camber FSR carbon ...
Oplossing:

http://bansheebikes.com/phantom/" onclick="window.open(this.href);return false;


Dan heb je alleen een goede aansprakelijkheidsverzekering nodig (die je toch al hebt). Want als je dan crasht, dan klaagt de eigenaar van het pad je aan dat je zijn stenen kapot gemaakt hebt.

:kiss:


Maar als je je aansluit bij de NTFU kun je daar een betaalbare fietsverzekering afsluiten die ook schade dekt.


(duidelijk dus dat ik dat niet gedaan heb, alleen dus even nagevraagd of mijn aansprakelijkheidsverzekering ook bovenstaande problemen dekt)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Lid van NTFU, en standaard ben je voor 1000 euro verzekerd, toevallig net een claim gedaan en eigenlijk binnen 2 weken geregeld.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je aan diefstal denkt, dan is voorkomen beter dan genezen.
Verzekering keert zelden meer uit dan 1000 euro voor jouw kostbare fiets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De NTFU verzekering is niet zo interessant als het lijkt.
Omdat ze via de fietsenmaker werken én omdat er een eigen risico wordt gehanteerd, is zelf repareren via een Duitse webshop meestal goedkoper dan claimen.

Een goede reisverzekering is wel handig, vooral eentje die ook bergredding dekt, incl helikopter.
De ambulance kan niet overal komen en ze gaan jou echt niet naar de rand vh bos of de voet van de berg dragen, dus voor je het weet lig je in een helikopter. Vooral in Zwitserland gaat je dat veel geld kosten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

ThaSingleTrackMastah schreef: De NTFU verzekering is niet zo interessant als het lijkt.
Omdat ze via de fietsenmaker werken én omdat er een eigen risico wordt gehanteerd, is zelf repareren via een Duitse webshop meestal goedkkoper dan claimen.
Ik heb mijn frame stuk gemaakt en dit is gewoon uitbetaald na een schade rapport van de lbs, geld is gewoon overgemaakt zonder dat de fiets is gerepareerd. En ja me aftrek van 50 euro en zonder de kosten van het schade rapport.
ThaSingleTrackMastah schreef: Een goede reisverzekering is wel handig, vooral eentje die ook bergredding dekt, incl helikopter.
De ambulance kan niet overal komen en ze gaan jou echt niet naar de rand vh bos of de voet van de berg dragen, dus voor je het weet lig je in een helikopter. Vooral in Zwitserland gaat je dat veel geld kosten.
Dit is wel een puntje, iemand een goed adres?
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kapitein Iglo schreef:Nope. Just don't race what you can't replace...
Flauwekul natuurlijk, als ik vanmiddag de Scout aan puin rijd omdat ik toch door eigen schuld de fiets afschrijf heb ik het wel graag goed geregeld. Vandaar ook tegen schade en diefstal verzekerd.
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Dank voor jullie reacties,

Een goede fiets koop je niet voor €13 per maand.
Ik heb gekozen voor de sportzeker comfort met als extra ongevallen en geneeskundige kosten, is van de Europeesche.
Nu kan ik me tijdens het komende marathon seizoen concentreren op het terrein.
:-)
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

ThaSingleTrackMastah schreef:....
Een goede reisverzekering is wel handig, vooral eentje die ook bergredding dekt, incl helikopter.
De ambulance kan niet overal komen en ze gaan jou echt niet naar de rand vh bos of de voet van de berg dragen, dus voor je het weet lig je in een helikopter. Vooral in Zwitserland gaat je dat veel geld kosten.

Een heli-vlucht werd in mijn geval gewoon door mijn ziektekostenverzekering gedekt (althans, in de voorwaarden staat dat op plekken waar geen "gewone" ambulance kan komen, een helikopter ook als ambulance wordt gezien).
Ik heb de rekening echter nog nergens zien verschijnen. :-)
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

ThaSingleTrackMastah schreef: Een goede reisverzekering is wel handig, vooral eentje die ook bergredding dekt, incl helikopter.
De ambulance kan niet overal komen en ze gaan jou echt niet naar de rand vh bos of de voet van de berg dragen, dus voor je het weet lig je in een helikopter. Vooral in Zwitserland gaat je dat veel geld kosten.
Dit is wel een puntje, iemand een goed adres?
Ik heb een HEMA doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking voor medische kosten over de hele wereld. Tis maar 4,40 euro per maand, eerste jaar 2,77 :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb een doorlopende reisverzekering van Unive.
Welk merk je ook kiest, heel goed de polisvoorwaarden lezen, niet iedere reisverzekering is even compleet.
En hoe goed je reisverzekring ook is, het beste kan je 'm maar nooit gebruiken ;)

Mijn ervaring met de NTFU en hun verzekering is alweer gedateerd.
De constructie die toen werd gehanteerd (taxatie en reparatie bij de LBS), 80 euro eigen risico per gebeurtenis en een max van 1000 euro, vond ik wat teleurstellend.
Ook moest je toen voor vertrek melden dat je in het buitenland ging fietsen en nog wat van die onhandigheden.
Blijkbaar is dat verbeterd :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

datang schreef:
Ik heb een HEMA doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking voor medische kosten over de hele wereld. Tis maar 4,40 euro per maand, eerste jaar 2,77 :-q
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb alle verzekeringen via een tussenpersoon lopen en mijn reisverzekering op laten hogen tot comfort plus o.i.d. en via mail vast gelegd dat alles gedekt is in her buitenland. Kost €5 extra boven op de standaard €2,50.
Plaats reactie