waarom / wanneer ben jij met mountainbike begonnen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Waarom ben jij met mountainbike gaan begonnen?
En wanneer ben je met mountainbike begonnen?
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Ik ben ergens in 2006 begonnen op een Trek 4400. Vanaf 2010 tot 2016 niet kunnen fietsen ivm lichamelijke klachten. Vanaf winter 2016 kan ik weer pijnloos en probleemloos fietsen. Heerlijk.

Waarom ben ik gaan fietsen? Om lekker in de natuur bezig te zijn, te bewegen en vooral om mijn hoofd leeg te maken cq ontspanning
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Eind 2011, omdat het me leuk leek.

Daarvoor altijd gevoetbald, maar wou eigenlijk van de vaste verplichtingen af. Begeven moment dus gestopt, toen 1,5 jaar niet gesport en toen vond ik het wel weer tijd voor wat meer beweging. Inmiddels sinds 2011 niet meer van de fiets te slaan en trap nu +/- 4000 km per jaar weg.

Leuk topic overigens!
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik ben op m'n 15e begonnen op de mountainbike van m'n moeder. Het was een rode Gaint. Weet helaas niet meer precies welk model het was. Op m'n 16e kreeg ik van m'n vader een alluminium Gaint Escaper met Magura HS33 oliedruk remmen. Hele fijne fiets was dat. Maar die heb ik een paar jaar geleden weggedaan omdat die volledig was afgeschreven.

Ik ben ermee begonnen omdat ik graag fietste en in de bossen kon crossen.

Vroeger fietste ik echt elke dag voor m'n plezier. Nu gebruik ik m'n fietsen eigenlijk veel te weinig.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

1993. Omdat het mij leuker leek dan op de weg fietsen.
Van 1999 tot 2011 pauze genomen omdat ik andere dingen belangrijker vond (en liever deed)
Daarna weer opgepakt.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Hier loopt al een topic over. Zie http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 15&t=53024" onclick="window.open(this.href);return false;
nutkees
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 19 juni 2009, 22:48
Mijn mountainbike: UNNO MITH
Contacteer:

2009 begonnen op een oude trek 7000. Reden was dat ik simpelweg te dim was geworden en de sportschool niet mijn ding was.

Begonnen met een maat van mij en mountainbiken is nu echt een vast onderdeel in mijn weekplanning en kan slecht zonder een paar dagen niet fietsen. Ook erg leuk om mezelf te verdiepen in mtb onderdelen en frames.


Nu bezig met nieuwe foets en meer werken aan techniek ipv snelheid!

Rijden verl met een groep vrienden wat gewoon erg leuk is en we zijn dan ook elke zondag in schoorl te vinden
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Volgens mij 1993/94.
Toen ik tegen mijn vriendin nu echtgenoot zij; als ik nu eens een fiets koop voor woon/werk verkeer, en dan een mountainbike zodat ik ook door het bos naar huis kan komen voor mijn conditie.
In de zelfde week stond er een kadootje van mijn ega in de huiskamer, in de vorm van een Giant Coldrock 23". :lol:
Fiets ruil ik om en aantal jaren in, vrouwtje niet dat begrijpen jullie wel hé. :bier:
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

1990 begonnen op een groene gazelle,daarvoor altijd BMX gereden maar vond zo'n klein frame wat lastig om meer kilometers te maken.
Van mijn eerste vakantiegeld dus een mtb gekocht en een aantal jaartjes op gereden,daarna wegens diverse redenen niet meer gefietst tot 2012 en toen het fietsen weer opgepakt,inmiddels fiets ik ongeveer 3x per week woon werk op de racefiets en in het weekend lekker in het bos op de Mtb.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Geïnspireerd door een artikel in Kijk over een paar jongens die Mont Blanc opgingen met "ATB's" ging mijn oudere broer atb-fietsen bij een bmx-vereniging. Rondjes over de crossbaan met een paar bochtjes door het grasveld ernaast. Dat was in '90. Dat jaar ook voor het eerst een mountainbiker in de Pyreneeën tegengekomen. Als 10-jarige was dat het coolste wat ik ooit gezien had. Twee jaar later kreeg ik ook een mountainbike, die binnen no-time gestolen werd en vervangen door een Scott Tahoe. Daarmee heb ik zelf voor het eerst in de bergen gefietst en vanaf dat moment was ik om. Nog een keer een fiets kwijtgeraakt (verzonden als speciale bagage en nooit aangekomen) en weer een nieuwe in de plaats gekregen. Op die fiets ontdekte ik het verschijnsel mtb-routes en was ik behoorlijk serieus aan het mountainbiken geslagen. Uiteindelijk door zaken als werk, relatie en kinderen minder gaan fietsen tot ik vorig besloot om op de racefiets Mont Ventoux op te fietsen. Dat heeft het fietsvirus in mij weer aangewakkerd en dit jaar ga ik er met mijn de mtb naartoe. Oude liefde roest niet :-D
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

1996, omdat ik geen leven had ... nu eigenlijk nog steeds niet, maar wel een Ti-29"er :winkie:

Voor de rest: altijd een fietser geweest, tot bijna mijn 40e geen rijbewijs dus altijd veroordeeld tot fiets, openbaar vervoer of liefdadigheid. Naar school: fietsen. Naar het werk: fietsen. Op vakantie: fietsen. Gewoon chillen: fietsen. Altijd maar fietsen en er aan knutselen en rommelen. Fietsen heeft mij altijd - en nog steeds, dagelijks - een gevoel van vrijheid en zalig buiten in de wind zijn gegeven. MTB is wat mij betreft de ultieme fiets-kick omdat je werkelijk helemaal in de natuur bent, er bijna onderdeel van uitmaakt.

De aanleiding: ergens in '95 besloot ik, nadat mijn kayak was gejat dat ik toch echt een goede reden nodig had om weer naar buiten te gaan. Zoals gezegd altijd al een fietser geweest, dus wandelen is best aardig, maar echt (hard-) lopen is geen optie; da's iets dat anderen die minder fortuinlijk of getalenteerd zijn overkomt. Dus weer een fietsje gekocht: een hybride. Kwam er al heel snel achter dat crossen in het bos veel leuker is dan op de weg asfalt vreten en de hybride voldeed niet meer. Dus mijn eerste echte MTB gekocht in '96 ... and I was lovestruck, baby!!! Dat is dus nooit meer overgegaan. :-q
Honi soit qui mal y pense!
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Omstreeks 1979, toen kende ik het woord "mountainbike" nog niet eens maar crossde door het bos, op kaalgeplukte stadfietsen met hooguit een 3-versn. naaf. Omdat ik dicht bij het bos woonde, en knutselen aan fietsen mijn hobby was (en nog steeds is)
Browser
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 5 april 2015, 17:28

Begonnen ca 1989 met een atb, batavus buster. Rondjes door het bos.
Voornamelijk omdat ik het wel stoer vond.
Daarna nog een trek 4000 (? een paarse alu) Daarna bijna 20 jaar niet en sinds een paar jaar weer opgepakt met nieuwe techniek, 1x11 schijfremmen grote wielen.
tverdeni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 10:13

Begin over een paar weken hoop ik. In september vorig jaar een Haibike Sduro Fullnine 8.0 gekocht en die zal binnenkort eindelijk geleverd worden. Duurt toch eigenlijk veel te lang. Dan hoop ik op een beetje redelijk weer en ga alle bossen rond Apeldoorn verkennen. Ik kijk ernaar uit om weer een beetje in beweging te komen weliswaar met elektrische ondersteuning, maar toch.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

2010 begonnen met focus bike voor een korte periode gestopt vanwege werk drie jaar geleden samen met me vriendin weer begonnen. Nu drie keer week met een Cube :)
Plaats reactie