Genoeg te leren...+ "behind the scenes" clip.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Precies, aan de andere kant de afgelopen 5 jaar zijn er al heel wat mensen hier in Nederland meer dood dan levend uit het struikgewas gevist door hulpverleners en ambulance personeel. En dat gebeurde dan bij tourtochten of XC wedstrijden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Meegs schreef: Wat ik me wel afvraag, hoe film je nu zoiets? Alles in 1 take of gewoon elke keer een stukje totdat het goed gaat en dan alles achteraf aan mekaar plakken?
Bij Danny zie je soms nog wel eens dat ze aan het eind van de film nog wel eens zijn "bloopers" laten zien zodat je weet dat niet alles in 1 take is opgenomen.
Check dit filmpje vanaf 4:30 en dan heb je een idee; heel vaak op je bek gaan en opnieuw proberen :lol:

Niet dat mij t dan ooit zou lukken, maar toch...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die van Danny is ook degene die ik bedoelde met de bloopers op het eind.

Het blijft inderdaad knap. Ook al oefenen ze een bepaald stukje 2000x totdat het goed gaat.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ALLES wat er aan film en foto gemaakt wordt kan gemanipuleerd worden. Door bepaalde dingen selectief wel of niet te laten zien, of nog concreter door beeldbewerking.
Je kunt dus eigenlijk niks vertrouwen op dat vlak...

Neemt niet weg dat wat hij laat zien in dit filmpje natuurlijk een geweldig stukkie biken is. Maar zonder terreinkennis en af en toe vallen gaat niemand die trail rijden op de manier zoals in de film te zien is.
Overigens vind ik hetzelfde van de McAskill filmpjes, uiteindelijk is het pure acrobatiek wat die gast laat zien. Of het nu in een keer lukt of niet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maar waar komt ineens die kritiek vandaan over hoevaak het opnieuw is geschoten of hoevaak er een voetje op de grond is gekomen?

Het zal inderdaad wel komen omdat bij velen de moet in de schoenen is gezakt ;-)


Ik zie het meer als een goede leerschool, je kan heel wat techieken samen zien in 1 filmpje en heel veel van te leren. Voor mij werkt het (zelfs nog op m'n 40e) inspirerend! Niet dat ik ooit in de buurt kom maar je hebt wel direct zin om te fietsen :-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Tof hoor! Als je zo kunt rijden wordt de hele wereld een toffe trail/ride. Zelfs de saaiste route wordt zo een speeltuin :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

JA, hij comineerd heel mooi zijn trial techieken in zijn stijl van rijden en zo kan hij voor de meeste onrijdbaar terrein bedwingen. Prachtig om te zien!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yo-eddy schreef:En toch, als je let op hoe het gras waait en het water "splashed" zit er echt een paar % fast forward in dit flimpje. Zonde, want dat is echt niet nodig vor iemand met zijn skills.

... en die muziek(?) .... :-{
Niemand die zich hier verder over verwondert?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat wij het oog voor detail missen en zich laten meeslepen door de vaardigheden van deze (onwerkelijk rap voortbewegende) fietser Eddy.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Een antwoord op een deel van de vragen:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... SMqAR2_EBk" onclick="window.open(this.href);return false;
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ha en als je dan soms ziet wat hij doet en er nog niet tevreden over is.... Men ik wou dat ik dat al zou kunnen hahaha
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ook wel fijn als je gesponsord wordt :bier: De fiets heeft wel wat te lijden. Zeker als je hem zo van een heuvel afgooit :lol:
Wel tof als je de bike zo beheerst :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nu met "behind the scenes" clip.

En ja de fiets heeft wel wat te lijden maar het lijkt toch te blijven bij 1 misbruikte fiets ;-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik moet nog wat leren geloof ik......
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie