Is steel echt zo reel?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

kermit schreef: Alleen moeten we wel oppassen dat we niet weer een nieuw onderwerp gevonden hebben om gigantische betekenissen aan op te hangen.
Haha true. Het geeft alleen aan dat het complex is.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het is denk ik voornamelijk een eigen ervarings verhaal is en ook zeker gevoel wat iemand met staal heeft, zowel visueel als eigenschap.

Ik durf het "placebo" verhaal hierin niet meer aan te snijden :-p
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Even los van hoe het staal rijdt (heerlijk!) ....persoonlijk vind ik staal ook wat mooier ogen (recht, slank) dan die alu/carbon units van tegenwoordig met ovalen, gebogen, gehoekte, organische vormen). Misschien niet een verkoop argument voor iedereen maar mijn emotie wordt wel iets meer geraakt met staal en dat is ook wat waard, misschien is dat het 'real' wel....
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

dale c schreef:Even los van hoe het staal rijdt (heerlijk!) ....persoonlijk vind ik staal ook wat mooier ogen (recht, slank) dan die alu/carbon units van tegenwoordig met ovalen, gebogen, gehoekte, organische vormen). Misschien niet een verkoop argument voor iedereen maar mijn emotie wordt wel iets meer geraakt met staal en dat is ook wat waard, misschien is dat het 'real' wel....
Ja, dat zelfde gevoel had ik bij de Kona Honzo, de alu en carbon versie vind ik dus echt niet te pruimen om te zien. Dan is het ineens een zoveel in dozijn fiets geworden....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Rilson schreef:
dale c schreef:Even los van hoe het staal rijdt (heerlijk!) ....persoonlijk vind ik staal ook wat mooier ogen (recht, slank) dan die alu/carbon units van tegenwoordig met ovalen, gebogen, gehoekte, organische vormen). Misschien niet een verkoop argument voor iedereen maar mijn emotie wordt wel iets meer geraakt met staal en dat is ook wat waard, misschien is dat het 'real' wel....
Ja, dat zelfde gevoel had ik bij de Kona Honzo, de alu en carbon versie vind ik dus echt niet te pruimen om te zien. Dan is het ineens een zoveel in dozijn fiets geworden....
:(( ... en ik ben zo blij met m'n Honzo AL DL... Maar gelukkig heb ik ook de SingleBe nog in onvervalst Tsjechisch staal :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Reynolds is Engels ;-) Maar de man die ze aan elkaar heeft geplakt zal idd wel Tsjechisch zijn geweest.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

suravida schreef:Reynolds is Engels ;-) Maar de man die ze aan elkaar heeft geplakt zal idd wel Tsjechisch zijn geweest.
Kijk, daar is geen speld tussen te krijgen :-q . De achterdriehoek is van Dedacciai steel. Maar waar dat dan vandaan komt? :tong Voorkant is idd Reynolds.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Britse voorkant, Italiaanse achterkant, Tjechische dropouts? Komen me niet bekend voor dus ik gok dat die SingleBe zelf zijn gemaakt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ja de dropouts zijn van SingleBe zelf! Dus toch een beetje Tjechisch staal :-D

Back On topic. Dat Italiaanse staal zorgt voor "veel" comfort. Zeker in deze gecurved vorm.
Misschien iets voor jou om een keer mee te werken Suravida!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Rilson schreef:
dale c schreef:Even los van hoe het staal rijdt (heerlijk!) ....persoonlijk vind ik staal ook wat mooier ogen (recht, slank) dan die alu/carbon units van tegenwoordig met ovalen, gebogen, gehoekte, organische vormen). Misschien niet een verkoop argument voor iedereen maar mijn emotie wordt wel iets meer geraakt met staal en dat is ook wat waard, misschien is dat het 'real' wel....
Ja, dat zelfde gevoel had ik bij de Kona Honzo, de alu en carbon versie vind ik dus echt niet te pruimen om te zien. Dan is het ineens een zoveel in dozijn fiets geworden....
Nou vind ik deze alu Salsa Timberjack zo lelijk nog niet ........geen El Mar......maar toch....?!

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

And on topic, boys.
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 20 december 2016, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

maverick76 schreef:Ik dacht al, waar blijft Suravida.

Gelijk weer off topic ;-)
Hmmm, Marverick, dat is eigenlijk mijn schuld :wink: Maar uiteindelijk toch weer On topic gekregen. Toch?! :wink:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou dat is de vraag, nu post Monkeyrider een alu fiets met een door de regels door te lezen vraag wat wij er van vinden ;-).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ja dat is waar.

Enuh, Monkey, ik vind hem mooi :-q. Ben niet zo eenkennig. Heb zelf Carbon, aluminium en staal. :roll:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Blijkbaar is Maverick tot mod gepromoveerd? :lol: Maar ik zal weer braaf in mijn hoekje gaan zitten mokken, staal heb ik toch ook geen verstand van... (enne Monkey, ik vindt hem niet zo mooi met die stomme gekromde DT bij de BB ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie