LBS, wat zou jullie erwel brengen...?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
cherryman
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Het gevoel dat je bij/van een LBS krijgt doet veel denk ik.

Heb jarenlang (8-9-10?) geen LBS gezien, nu ik sinds kort in het zuiden van frankrijk vertoef, bijna maandelijks te vinden. Soms gewoon voor een gezellige babbel of wat info over locale routes. Andere keren voor wat kleinere dingen te kopen die hier niet altijd makkelijk/later toekomen.

Scheelt ook veel dat zijn shop en iedereen die erin werkt ook vrij enduro-gericht is. Hij hersteld en verkoopt ook gewone fietsen, dus itt andere hier zou ik zeggen pin je niet té veel vast op enkel mtb/race of omafietsen. Zeker de dag van vandaag kan je enkel op de eerste 2 niet zo veel meer rekenen, bewijs ook de vele doe-het-zelf posts hierboven.

Prijzen liggen klein percentage boven de internetprijzen, waardoor het soms amper de moeite is online te gaan bestellen. Beste voorbeeld was wel FullFace helm. Zat beetje tussen 2 helmen en kleuren in, bestelde hij er gewoon 4 zodat ik kon passen en hield de rest als stock in de winkel.

Ook voor de headset van mijn vriendin in het frame te persen hoef ik niets te betalen binnekort.
Toch wel handig, voor iets waar je anders toch weer heel wat prijselijk materiaal voor nodig hebt, dat je maar een paar keer in je leven gebruikt...
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Grease monkey schreef:Voor de doe het zelfer heeft de lbs geen meerwaarde, mijns inziens.
En ik vind de meeste ballen rond. :roll:

Ben het eens met de woorden van zonoskar, dat een klusje soms wel verdomd lastig is. Daar kan een LBS handig zijn. Omdat zij veel meer fietsen door hun handen krijgen, zijn ze simpelweg meer ervaren in dat soort dingen. En ze hebben beter gereedschap. Beide gevolg van schaal (meer fietsen).
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5583
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

niels.o schreef:
Dice Oldskool schreef:
Ik zie toch liever brood bij mij op de plank dan dat ik mijn brood aan de lbs/ elke willekeurige winkel geef. Als ik iets online goedkoper kan kopen dan doe ik dat, maakt mij niet uit wat het is.

Maar ik vind het nobel van iedereen die er zo over denkt, ik doe dat iig niet.
Nou doe jij indirect ook je eigen portemonnee vullen door jouw bandenaankopen...
:winkie:
Plaats reactie