Ervaring met trike of ligfiets met 2 wielen.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

Ik heb een 28/20 van M5 gehad, een Hurricane van Challenge en......de Lowracer van M5.
Vooral die laatste was een fiets om alleen maar te knallen, en dan het liefste rechtdoor.
Het leukste vond ik om aan te pikken bij een groepje racefietsers, wat te blijven hangen, op een gegeven moment te bellen en er dan voorbij fietsen.
Omdat ik zo laag lag, hadden ze het in het begin niet door, totdat ik voorbij kwam zetten. Je had er altijd wel een aantal die probeerden aan te pikken, maar dat hielden ze niet lang vol met 40+km/uur
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Hmm, tsja, maar toch had ik met mijn Alligt veel moeite om het tempo erin te houden bij stijgingen. Nou zou het eraan kunnen liggen dat ik geen goede klimmer ben (imho ben ik dat wel), maar dan nog lag mijn klimtempo met de ligfiets op plm. 50% van de andere fietsen.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ramon 73 schreef:Hmm, tsja, maar toch had ik met mijn Alligt veel moeite om het tempo erin te houden bij stijgingen. Nou zou het eraan kunnen liggen dat ik geen goede klimmer ben (imho ben ik dat wel), maar dan nog lag mijn klimtempo met de ligfiets op plm. 50% van de andere fietsen.
Over klimmen met een ligifets circuleren veel verhalen, de concencus is dat het allemaal iets langzamer gaat. Die 50% lijkt echter wel erg veel langzamer. Wellicht niet helemaal getraind op de ligpositie?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ook maar weer eens een 3-wieler opgehaald:
Afbeelding

Een en ander om die zwemband weg te krijgen en de verwachte megafiles het hoofd te bieden.
Plaats reactie