Ervaringen KNWU verzekering

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

Ik heb mijn fiets nu bijna 3 weken en heb vandaag mijn verzekeringsmaatschappij opgebeld of mijn mountainbike automatisch verzekerd is op een van mijn polissen?

Alleen voor diefstal vanuit mijn garage tot een max bedrag van 400 Euro. :-?
Die dekking vind ik veel te laag.
Mijn fiets heb ik 2e hands in Duitsland gekocht en is 3 a 4 jaar oud en heeft nieuw tussen de 3500 en 4000 euro gekost.
Als ik hem nu inschat zal de marktwaarde om en nabij de 1200 euro zijn. :~

Ik wil mijn fiets dan beter verzekeren :-D
Nu ben ik lid van de KNWU en heb eens op hun site gekeken , en wat hun verzekering betreft is wel erg aantrekkelijk, zelfs als je valt ben je verzekerd.

Nu is mijn vraag of er al iemand ervaringen heeft met de afhandeling van een verzekering gevalletje bij de KNWU?

Het klinkt bij mij te mooi om waar te zijn :o
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

KNWU is wedstrijd gerelateerd toch? Verzekerd tijdens deelname. .
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

Nee als ik het goed begrijp is het voor iedereen die lid is van de KNWU incl. tourfietsers.
Ongeacht of je een officiële tocht maakt of gewoon een trainings ritje.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

laatbloeier schreef:Nee als ik het goed begrijp is het voor iedereen die lid is van de KNWU incl. tourfietsers.
Ongeacht of je een officiële tocht maakt of gewoon een trainings ritje.
Oke :-q Ik weet het niet precies ik heb een ntfu lidmaatschap vandaar
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Ik ben er redelijk zeker van de KNWU niet zelfs bij vallen, maar alleen bij vallen verzekerd, anders gezegd dit is geen diefstal verzekering.
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

thja14 schreef:Ik ben er redelijk zeker van de KNWU niet zelfs bij vallen, maar alleen bij vallen verzekerd, anders gezegd dit is geen diefstal verzekering.
Nog even op de site van de KNWU gekeken.
De basisverzekering dekt diefstal wel , mits hij uit een afgesloten ruimte word gestolen.
Tijdens BV een evenement weer niet , beroving wel. :roll:

Bij wedstrijden is de fiets ook niet verzekerd bij schade , tourtochten , clinics en trainingen weer wel. :-q
Nu heb ik het alleen maar over de basisverzekering van 65 euro per jaar.

Je kan ook nog bijverzekeren maar dat is voor mij niet interessant omdat mijn fiets dat niet waard is :-{
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

laatbloeier schreef:
thja14 schreef:Ik ben er redelijk zeker van de KNWU niet zelfs bij vallen, maar alleen bij vallen verzekerd, anders gezegd dit is geen diefstal verzekering.
Nog even op de site van de KNWU gekeken.
De basisverzekering dekt diefstal wel , mits hij uit een afgesloten ruimte word gestolen.
Tijdens BV een evenement weer niet , beroving wel. :roll:

Bij wedstrijden is de fiets ook niet verzekerd bij schade , tourtochten , clinics en trainingen weer wel. :-q
Nu heb ik het alleen maar over de basisverzekering van 65 euro per jaar.

Je kan ook nog bijverzekeren maar dat is voor mij niet interessant omdat mijn fiets dat niet waard is :-{
Misschien een beetje een gekke vraag, maar kun je je verzekering niet benaderen voor een hogere vergoeding? Dat je dan een paar euro meer betaald per maand? Dan blijft het wellicht ook wat overzichtelijker
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

Nog even op de site van de KNWU gekeken.
De basisverzekering dekt diefstal wel , mits hij uit een afgesloten ruimte word gestolen.
Tijdens BV een evenement weer niet , beroving wel. :roll:

Bij wedstrijden is de fiets ook niet verzekerd bij schade , tourtochten , clinics en trainingen weer wel. :-q
Nu heb ik het alleen maar over de basisverzekering van 65 euro per jaar.

Je kan ook nog bijverzekeren maar dat is voor mij niet interessant omdat mijn fiets dat niet waard is :-{[/quote]

Misschien een beetje een gekke vraag, maar kun je je verzekering niet benaderen voor een hogere vergoeding? Dat je dan een paar euro meer betaald per maand? Dan blijft het wellicht ook wat overzichtelijker[/quote]

Klopt dat heb ik ook gelijk gevraagd.
Dat kan idd. De premie gaat dan met een paar tientjes omhoog , maar waar ik dan mee zit is dat hij alleen maar vergoed word bij diefstal vanuit mijn garage :roll:

Die van de KNWU vind ik dan beter.
Maar ik ben wel benieuwd of er al mensen zijn die gebruik hebben gemaakt van die verzekering , en uiteraard hun mening daarover :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Misschien een beetje buiten de vraag maar mijn advies is niet verzekeren.
Ten minste als je in een zodanige situatie verkeert dat de "onverwachte tegenvaller" je niet in nijpende financiele nood brengt. Daarom heb ik bijvoorbeeld wel een WA verzekering maar geen glasverzekering.
M.a.w. risico's die eigenlijk gemakkelijk zelf kunt dragen niet verzekeren want dan ben je op langere termijn bijna altijd goedkoper uit.
Bovendien zijn premies voor verzekeringen tegen allerlei "wissewasjes" ook extra hoog omdat er vaak een beroep op wordt gedaan.
Ik heb overigens wel een minimale (fiets)verzekering op basis van mijn NTFU-lidmaatschap maar dat is alleen omdat het lidmaatschap en de verzekering gekoppeld zijn. Zou de NTFU dat los maken zou ik meteen overgaan naar een lidmaatschap zonder die verzekering.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie