Fiets in vliegtuig

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik ga dit jaar naar Costa bravo (platja d'Aro) en daar kan je heel goed fietsen.
We gaan met het vliegtuig dus makkelijk de fiets meenemen gaat niet.

Zijn er mensen met ervaring met vervoer in het vliegtuig?
Zijn er bijvoorbeeld fietskoffers die in een huurauto passen?

Of lekker een fiets huren daar (115 euro per week)
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Een goede koffer kost je 2 a 3 honderd euro, budget airlines vragen zo 200 euro enkele reis voor een fiets mee te nemen en de fietskoffers passen alleen in een grote auto.

Huren daar is dus niet echt duur :-)
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik heb even gekeken.
Een oudere Rose koffer kost mij 60 euro.
Ryanair rekent 100 euro retour. Dat is 160 euro.
Plus de eventuele huur van een (veel) grotere auto zal je iets duurder uitkomen dan 2 weken huur.
Maar dan heb je niet je eigen fiets...
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Ben in april dit jaar met de bike naar platja d'aro geweest. Ik heb een koffer geleend en vriend van me had er een gehuurd.

Goed te doen, let wel op dat je met een max gewicht zit dus als je al een zware koffer hebt zit je met een kale bike al snel aan dat gewicht.

Verder is het inderdaad op sommige plekken leuk biken daar. Tip: vanaf de weerradar loopt een erg gaaf glooiend pad naar beneden. Leuk om het springen te oefenen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

doezel schreef:Ben in april dit jaar met de bike naar platja d'aro geweest. Ik heb een koffer geleend en vriend van me had er een gehuurd.

Goed te doen, let wel op dat je met een max gewicht zit dus als je al een zware koffer hebt zit je met een kale bike al snel aan dat gewicht.

Verder is het inderdaad op sommige plekken leuk biken daar. Tip: vanaf de weerradar loopt een erg gaaf glooiend pad naar beneden. Leuk om het springen te oefenen.
En daarna met een huurauto?
Even de potentiële koffer laten meten en die is 112cm dus dat is fix!
Gewicht leeg is 10 kg incl fiets dus over de 20.
mijn grote zorg is dat het niet past in een huurauto.

Ik ga ook met met mijn vriendin en zoontje dus achterbank is niet om te klappen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Twee jaar geleden naar Zuid-Frankrijk (Nice) gevlogen en ook een mountainbike mee dus. Ging prima, had een koffer gehuurd bij wiel-rent (zou wel de grote koffer aanraden en niet de kleinere trapezium vorm, die had ik, het past wel, maar moest de fiets bijna compleet demonteren.)
Vloog met Transavia, boekt het bij als sportuitrusting van groot formaat oid, kosten vielen me nog mee en er zat ook geen gewichtsrestrictie aan. Zal per maatschappij verschillen.
Uit voorzorg had ik alle buizen van het frame ingepakt met van dat isolatie buizenschuim en de rest met bubbel plastic, misschien dat dat geholpen heeft, maar de vlucht had geen schade opgeleverd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik heb een optie op deze koffer:
http://link.marktplaats.nl/m1074552850" onclick="window.open(this.href);return false;

Ouwetje maar prima in orde.
Ik ga even kijken of er er grotere rental auto's zijn :)
Ik verwacht zomaar dat een seat Leon geen plaats heeft voor 2 gewone koffers, een kindje en een grote fietskoffer.

Edit
Een focus estate geboekt dus dat moet gewoon passen!

Transavia 40 euro enkele reis voor de fietskoffer (32 kg)
dus dat gaat goedkomen :)
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Daarna werden we opgehaald in een xc90. Maar we zijn met 3 man in een Golf station naar het vliegveld gereden en dat was niet te doen. Je kunt overwegen de fietskoffers met een sjorband op een imperiaal te leggen.

Aan de andere kant: van Girona naar platja d'aro is 20 minuten. Je kunt dus ook eenmalig 2x rijden om alles op de plek van bestemming te krijgen. Fietsen zonder koffer gaan makkelijker mee.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik ga al vijf jaar met de vliegtuig op vakantie naar Spanje en neem altijd de fietskoffer mee. Toevallig dezelfde fietskoffer waar jij een optie op genomen heb. Ik heb een 27 inch Canyon en deze gaat er precies in. Zeker als het gaat om de wielen, deze passen er net, inclusief banden, in. Ik laat mij altijd ophalen door een taxi-bus want daar past ie er altijd in. Ook in een stationwagon past ie mits je niet teveel extra koffers bij je hebt. Ik vlieg ook altijd met Transavia voor 80 euro heen en terug en idd zonder gewicht restricties.
Ik vind dit ideaal! Altijd mijn eigen bike bij me!

Over 7 dagen ga ik weer richting Alicantie vliegen met mijn gezinnetje incl. fietskoffer :winkie:
Lekker weer drie weken mee biken met de locale mtb-club "Los Potencias BTT" uit VillaYojosa!
:-q
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Shaggadellick schreef:Ik ga al vijf jaar met de vliegtuig op vakantie naar Spanje en neem altijd de fietskoffer mee. Toevallig dezelfde fietskoffer waar jij een optie op genomen heb. Ik heb een 27 inch Canyon en deze gaat er precies in. Zeker als het gaat om de wielen, deze passen er net, inclusief banden, in. Ik laat mij altijd ophalen door een taxi-bus want daar past ie er altijd in. Ook in een stationwagon past ie mits je niet teveel extra koffers bij je hebt. Ik vlieg ook altijd met Transavia voor 80 euro heen en terug en idd zonder gewicht restricties.
Ik vind dit ideaal! Altijd mijn eigen bike bij me!

Over 7 dagen ga ik weer richting Alicantie vliegen met mijn gezinnetje incl. fietskoffer :winkie:
Lekker weer drie weken mee biken met de locale mtb-club "Los Potencias BTT" uit VillaYojosa!
:-q
Ik heb nog een 26 dus ik maak mij geen zorgen of de fiets in de koffer past.
morgen ga ik even passen of hij in mijn eigen auto past en dan moet het geen probleem zijn.
Enig puntje is hoe ik bij het vliegveld Rotterdam moet komen maar dat zie ik dan wel :).
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik heb toendertijd mijn koffer opgehaald in een Daihatsu Sirion2. Zeg maar Suzuki Swift formaat. En met de achterbank ingeklapt past ie er makkelijk in :-q

Omdat ik meestal met mijn gezin gaat, laten wij ons altijd afzetten en ophalen door een taxibus. Woon zelf vlakbij vliegveld Eindhoven dus voor ons zijn de taxikosten dan niet hoog :winkie:
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heb 1 keer fiets in kartonnen doos vervoerd, andere keer was met evoc bikebag. Met evoc tas kwam ik boven maximale gewicht uit, en werd er op de luchthaven moeilijk gedaan.
Paste dan wel weer goed in een 308. De kartonnen doos moest op het dak van de auto.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Oké even update.
Ik heb de koffer gepast en dit was geen succes.
De stoelen moesten naar voren en dan kan mijn zoontje niet meer zitte.
Dus of huren of iets van een andere tas.

Nog ideeën iemand?

Ik zag wel al een leuke verhuurder vlakbij de camping.
http://www.cyclingdaro.com/en/rental-bikes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Madmaus schreef:Oké even update.
Ik heb de koffer gepast en dit was geen succes.
De stoelen moesten naar voren en dan kan mijn zoontje niet meer zitte.
Dus of huren of iets van een andere tas.

Nog ideeën iemand?

Ik zag wel al een leuke verhuurder vlakbij de camping.
http://www.cyclingdaro.com/en/rental-bikes/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik weet niet hoe ruim jouw kofferbak is of wat wagen jij rijd, maar tenzij je een hele ruime laadbak heb dan kun je het proberen met een softcase koffer. Anders word het wel erg moeilijk om je bike mee te nemen zonder dat je de stoelen naar voren moet schuiven. Huren is dan een goede optie. In de omgeving (costa blanco) waar ik regelmatig kom verhuren in tegenstelling tot racefietsen erg weinig mtb's. Natuurlijk zijn die er wel maar je moet dan niet kieskeurig zijn en genoegen nemen met de bikes die ze hebben. Vaak zijn die dan ook nog eens erg karig afgemonteerd (maar dat is mijn mening).
Als je graag de bergen in fiets (offroad) dan vind ik het persoonlijk wel fijn om je eigen vertrouwde bike mee te nemen.

Succes :-q
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Shaggadellick schreef:
Madmaus schreef:Oké even update.
Ik heb de koffer gepast en dit was geen succes.
De stoelen moesten naar voren en dan kan mijn zoontje niet meer zitte.
Dus of huren of iets van een andere tas.

Nog ideeën iemand?

Ik zag wel al een leuke verhuurder vlakbij de camping.
http://www.cyclingdaro.com/en/rental-bikes/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik weet niet hoe ruim jouw kofferbak is of wat wagen jij rijd, maar tenzij je een hele ruime laadbak heb dan kun je het proberen met een softcase koffer. Anders word het wel erg moeilijk om je bike mee te nemen zonder dat je de stoelen naar voren moet schuiven. Huren is dan een goede optie. In de omgeving (costa blanco) waar ik regelmatig kom verhuren in tegenstelling tot racefietsen erg weinig mtb's. Natuurlijk zijn die er wel maar je moet dan niet kieskeurig zijn en genoegen nemen met de bikes die ze hebben. Vaak zijn die dan ook nog eens erg karig afgemonteerd (maar dat is mijn mening).
Als je graag de bergen in fiets (offroad) dan vind ik het persoonlijk wel fijn om je eigen vertrouwde bike mee te nemen.

Succes :-q
toevallig zat ik net te kijken.
Wat schetst mijn verbazing alleen maar afmontage van Altus :s.
Daarmee durf ik niet echt lekker te biken.
Ook eentje gevonden die Alivio afmontage heeft maar dat is echt het meest haalbare (wel een stuk rijden)
Plaats reactie